BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

24-07-2024 -- Hugo JANSEN -- 1383,2 punten

Database gegevens:

Datum: 24-07-2024 Type proef: OP
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 350.4 km Score: 1383,2 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Mooie voorspellingen door zowel SkySight als TopMeteo, maar de realiteit was toch heel wat minder...

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 in NL, KLBR closed bij terugkeer

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-07-24-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 24-07-2024
Weerkaart: Weerkaart van 24-07-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   24/07/2024
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2024-07-24-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:40:10
Duurvlucht     : 05:33:33
Vrije vlucht   :  369.5 km
Fasttrack      :   75.1 kmh
Opgegeven proef:  350.4 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.857'N   4°58.255'E
    tijd: 09:55:50 UTC
    alti: -41 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°24.589'N   4°57.902'E = 343° 1.4 km van vertrek
    tijd: 09:59:23 UTC
    alti: 564 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.897'N   4°58.456'E =  72° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:36:00 UTC
    alti: -20 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 06:40:10
Motorgebruik
    aantal keren: 3
    totale motortijd: 23.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.871'N   4°57.862'E  @ 10:37:34 UTC,   601 m
    punt 1:  51°48.437'N   5°32.572'E  @ 11:27:42 UTC,   755 m
    punt 2:  51°57.351'N   7°02.985'E  @ 13:11:07 UTC,   915 m
    punt 3:  52°09.130'N   7°20.728'E  @ 13:35:40 UTC,  1020 m
    punt 4:  51°57.863'N   6°59.610'E  @ 14:03:53 UTC,   849 m
    punt 5:  51°33.063'N   6°51.870'E  @ 14:41:37 UTC,   909 m
    Finish:  51°14.236'N   5°35.573'E  @ 16:03:44 UTC,   313 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   60.7 km  41° @  72.6 km/h
    been 2:  105.1 km  80° @  61.0 km/h
    been 3:   29.8 km  43° @  72.9 km/h
    been 4:   31.9 km 229° @  67.9 km/h
    been 5:   46.8 km 191° @  74.5 km/h
    been 6:   95.1 km 249° @  69.5 km/h
Afgelegde afstand:                   369.5 km
Duur:                                05:26:10
Gemiddelde snelheid:                 68.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 46.9 km
Starthoogte:                         437.0 m
Finishhoogte:                        313.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          124 m
Totale score afstand:                369.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°06.718'N   7°09.973'E =  61° 171.2 km van vertrek
    tijd:    13:52:35 UTC
    alti:    1076 m
Finishpunt
    pos.:    51°14.103'N   5°47.040'E = 107° 59.5 km van vertrek
    tijd:    15:52:35 UTC
    alti:    749 m
Grootste afstand in 2 uur: 150.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    75.1 km/h
Hoogteverlies:             327 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 407.2 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO      51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  MACHAREN         51°48.178'N   5°32.880'E    60.1 km  42°
    punt 2:  STEINFURT        52°08.870'N   7°19.780'E   128.3 km  72°
    punt 3:  VENLO AERO       51°21.750'N   6°12.950'E   116.4 km 222°
    punt 4:  KEIHEUVEL AERO   51°10.852'N   5°13.245'E    72.3 km 254°
    finish:  WEELDE AERO      51°24.050'N   4°58.130'E    30.1 km 324°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO      @ 10:37:49 UTC,   551 m
    punt 1:  MACHAREN         @ 11:28:56 UTC,   850 m :   60.1 km   70.5 km/h
    punt 2:  STEINFURT        @ 13:34:52 UTC,   958 m :  128.3 km   61.1 km/h
    punt 3:  VENLO AERO       @ 15:22:58 UTC,   734 m :  116.4 km   64.6 km/h
    punt 4:  KEIHEUVEL AERO   niet gerond
    afbreekpunt: 51°14.236'N   5°35.573'E  @ 16:03:44 UTC, 313 m : 45.6 km 67.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        350.4 km
Duur van de proef:        05:25:55
Gemiddelde snelheid:      64.5 km/h
Start hoogte:             437 m
Hoogte passeren start:    551 m
Hoogte aan break-punt:    313 m
Hoogteverlies over proef: 124 m
Totale score afstand:     350.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:30:11 UTC
    einde: 16:03:44 UTC
    duur:  05:33:33

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     280 m @ 11:46:39 UTC
    hoog punt:    1227 m @ 15:33:35 UTC
    hoogtewinst:   947 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:30:17  bearing 27.3°
    Tweede punt: 15:48:46  bearing 68.7°
    Totale hoek: 41.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 21946

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs