BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

24-07-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 1577,2 punten

Database gegevens:

Datum: 24-07-2024 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 477.1 km Score: 1577,2 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
All fine buiten die ene vergissing helemaal op het einde (was echt wel de bedoeling er +500km van te maken). Niet zo veel animo vandaag op het veld. Ze stonden niet echt scherp. Op de vraag wanneer de eerste sleper antwoorde ik op de middag. Stip om 12u stond de sleper klaar maar was ik dat nog niet. Het leek met nog niet echt goed maar nu ze eens proactief voor mijn neus stonden.. Eens in de sleep bewoog de lucht voor geen meter. Alle klassieke plaatsen afgevlogen en niks. Ik hing ondertussen al +1200m grond achter de sleper. Nu lostrekken zou doorzakken betekenen. Dan maar wat blijven hangen. Uiteindelijke los getrokkeno p +1500m boven het vliegveld, mijn langste sleep hier ooit. Maar op 2600m geraakt ik wel vrij simpel weg. De lange sleep was dus niet voor niks. Achteraf gezien had ik misschien beter de turbo even gebruikt. Het noorden zag er puur blauw uit, het zuide Cu. Dit was op de briefing voorspeld. De noorderwind ging botsen met de wind uit italie en resulteren in een confluence, en die stond er. Boven het alternatief parcours ging het goed. Aan lac castelan terug gedraaid. Had beter nog wat meer zuid gegaan. De terugweg ging goed en bij barcelonette +110km tegen 100kmu. So far so good. Nog wat verder door vliegen voorbij col de var. Daar even getwijfeld om st crepin vallei in te duiken maar toch maar niet gedaan. Terug naar het zuiden dan maar. Wederom idee om alternatief parcour te doen om de weg naar Fayence wat beter te leren kennen. De basis was daar ondertussen gezakt en bij lac castelanne was het nu 2600m. Op zich vond ik dat speciala meestal gaat de baiss naar boven. Wederom achteraf dacht ik had ik maar wat meer zuid gevlogen. De terugweg ging deze keer met kleine bochten maar het werkte nog wel. Eeens bij col de Vars nu beslist om wel de oversteek te maken. Maar er kwam niks. Dan maar doorsteken. Uiteindelijk voorbij tete du Peyron moeten vliegen om iets te vinden. Verder voorbij Briancon zag ik ze hoog hangen. Dan maar naar daar. En inderdaad 3800m. Wat uitvliegen richting Plampinet. En keren. Het laatste been naar het zuiden ging wel weer lekker. Nog hoogte kunnen nemen bij rochebrun en in zo goed als ene steek naar cheval blanch. Het parcour was blauw en wist niet zeker of de wind west genoeg ging staan dus maar niet te zot gedaan. Op de terugweg wel aan de helling en het bleek te werken. Ondertussen bleek dat ik een 25km voorbij barcelo moest vliegen om de 500km te halen, dat was dan ook het plan. Tot dat ik de beginners blunder maak. Bij de uitleg aan frederic en Nick nog gezegt dat savond je niet te laag in de helling van de grand berard mag komen. En wat doe ik, laag aankomen en er vanuit gaan dat het wel zal lukken. Niet dus. Nog beide kanten van de vallei geprobeerd, beetje klimmen wel maar wegkomen niet. Wilde mijn water niet dumpen als training. Verdict was dan "doorzakken" en dus geen 500km en een snelheid die op het einde nog een heel stuk inzakte. Maar toch blij dat ik heb gevlogen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Poging frans luchtruim te volgen

Blog/fotos: https://www.weglide.org/user/2469
Igc-file: 2024-07-24-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 24-07-2024
Weerkaart: Weerkaart van 24-07-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   24/07/2024
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2024-07-24-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:21:05
Duurvlucht     : 06:21:01
Vrije vlucht   :  477.1 km
Fasttrack      :   95.2 kmh
Driehoek       :  163.4 km
Hoogtewinst    : 2817.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.217'N   6°36.800'E
    tijd: 10:18:09 UTC
    alti: 1075 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°23.223'N   6°36.769'E = 285° 0.0 km van vertrek
    tijd: 10:18:13 UTC
    alti: 1076 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.234'N   6°36.510'E = 275° 0.4 km van vertrek
    tijd: 16:39:14 UTC
    alti: 1096 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 06:21:05
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°26.732'N   6°41.161'E  @ 10:41:50 UTC,  3123 m
    punt 1:  43°58.650'N   6°33.237'E  @ 11:11:21 UTC,  2658 m
    punt 2:  44°37.655'N   6°52.664'E  @ 12:01:43 UTC,  3101 m
    punt 3:  43°54.308'N   6°30.558'E  @ 12:59:55 UTC,  2471 m
    punt 4:  45°00.295'N   6°40.237'E  @ 14:28:01 UTC,  3531 m
    punt 5:  44°07.403'N   6°25.122'E  @ 15:27:00 UTC,  2438 m
    Finish:  44°25.088'N   6°40.993'E  @ 16:01:04 UTC,  1926 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   53.1 km 191° @ 107.9 km/h
    been 2:   76.7 km  20° @  91.4 km/h
    been 3:   85.5 km 200° @  88.1 km/h
    been 4:  122.9 km   6° @  83.7 km/h
    been 5:  100.0 km 192° @ 101.7 km/h
    been 6:   39.0 km  33° @  68.6 km/h
Afgelegde afstand:                   477.1 km
Duur:                                05:19:14
Gemiddelde snelheid:                 89.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.6 km
Starthoogte:                         1076.0 m
Finishhoogte:                        1926.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -850 m
Totale score afstand:                477.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    43°57.713'N   6°33.220'E = 186° 47.5 km van vertrek
    tijd:    13:02:55 UTC
    alti:    2447 m
Finishpunt
    pos.:    44°20.744'N   6°48.478'E = 106° 16.2 km van vertrek
    tijd:    15:02:55 UTC
    alti:    2894 m
Grootste afstand in 2 uur: 190.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    95.2 km/h
Hoogteverlies:             -447 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 518.7 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO         51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  ZONHOVEN            51°00.728'N   5°22.287'E    51.6 km 147°
    punt 2:  NOTTULN             51°54.400'N   7°24.330'E   172.9 km  54°
    punt 3:  MERKSPLAS KOLONIE   51°21.344'N   4°49.656'E   188.7 km 252°
    punt 4:  ZONHOVEN            51°00.728'N   5°22.287'E    53.9 km 135°
    finish:  WEELDE AERO         51°24.050'N   4°58.130'E    51.6 km 327°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1076 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   45.8 km
Been 1:   71.9 km
Been 2:   45.8 km
Totaal:  163.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:18:13 UTC
    einde: 16:39:14 UTC
    duur:  06:21:01

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1076 m @ 10:18:13 UTC
    hoog punt:    3893 m @ 14:44:01 UTC
    hoogtewinst:  2817 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 16933

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs