10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef04-07-2024 -- Thomas DE BRUYN -- 1006,2 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: luchtruim OBGN 2024
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 04/07/2024 Piloot: THOMAS DE BRUYN Zweefvliegtuig: OOYBL Toestel type: LS 4 Klasse: DOUBLESEATER Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 44o Logger file: 2024-07-04-NAV-44O-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 02:48:40 Duurvlucht : 02:45:07 Vrije vlucht : 261.6 km Fasttrack : 98.1 kmh Driehoek : 141.8 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBSU St.Hubert BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°02.331'N 5°24.510'E tijd: 12:30:15 UTC alti: 570 m Ontkoppelpunt pos.: 50°01.687'N 5°22.778'E = 240° 2.4 km van vertrek tijd: 12:33:48 UTC alti: 1223 m Landingspunt pos.: 50°02.291'N 5°24.373'E = 246° 0.2 km van vertrek tijd: 15:18:55 UTC alti: 573 m Afstand take-off tot landing: 0.2 Totale vluchtduur: 02:48:40 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°02.814'N 5°24.173'E @ 12:40:08 UTC, 1640 m punt 1: 49°59.316'N 5°04.679'E @ 12:54:13 UTC, 1665 m punt 2: 50°02.369'N 5°34.202'E @ 13:07:10 UTC, 1795 m punt 3: 49°48.874'N 4°34.050'E @ 14:09:39 UTC, 1503 m punt 4: 49°49.018'N 4°16.767'E @ 14:24:58 UTC, 1212 m punt 5: 49°45.328'N 5°15.541'E @ 14:59:58 UTC, 1657 m Finish: 50°02.565'N 5°25.057'E @ 15:18:18 UTC, 643 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 24.2 km 255° @ 103.0 km/h been 2: 35.7 km 81° @ 165.5 km/h been 3: 76.2 km 251° @ 73.2 km/h been 4: 20.7 km 271° @ 81.2 km/h been 5: 70.9 km 95° @ 121.5 km/h been 6: 33.9 km 20° @ 111.0 km/h Afgelegde afstand: 261.6 km Duur: 02:38:10 Gemiddelde snelheid: 99.2 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.0 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km Starthoogte: 1128.0 m Finishhoogte: 643.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 485 m Totale score afstand: 261.6 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 49°59.699'N 5°07.505'E = 257° 20.9 km van vertrek tijd: 12:55:28 UTC alti: 1610 m Finishpunt pos.: 49°45.068'N 5°12.171'E = 205° 35.2 km van vertrek tijd: 14:55:28 UTC alti: 1267 m Grootste afstand in 2 uur: 196.1 km Beste snelheid in 2 uur: 98.1 km/h Hoogteverlies: 343 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 172.7 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: HUB 5 DEPART HUB 49°60.000'N 5°27.000'E punt 1: LIART 49°46.267'N 4°20.467'E 83.7 km 253° punt 2: BOUILLON CHATEAU 49°47.100'N 5°03.583'E 51.8 km 88° finish: ST HUBERT GLD 50°02.150'N 5°24.250'E 37.3 km 41° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: HUB 5 DEPART HUB @ 13:11:33 UTC, 1752 m punt 1: LIART niet gerond afbreekpunt: 49°48.212'N 4°19.909'E @ 14:22:46 UTC, 1273 m : 80.0 km 67.4 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 80.0 km Duur van de proef: 01:11:13 Gemiddelde snelheid: 67.4 km/h Start hoogte: 1128 m Hoogte passeren start: 1752 m Hoogte aan break-punt: 1273 m Hoogteverlies over proef: -145 m Totale score afstand: 80.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 62.4 km Been 1: 39.7 km Been 2: 39.7 km Totaal: 141.8 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 12:33:48 UTC einde: 15:18:55 UTC duur: 02:45:07 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 869 m @ 14:04:22 UTC hoog punt: 1658 m @ 14:59:59 UTC hoogtewinst: 789 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 13:07:12 bearing 140.9° Tweede punt: 14:24:58 bearing 187.0° Totale hoek: 46.1° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 4003 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||