10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef25-07-2024 -- Wim REYNDERS -- 1201,9 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens: 127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 25/07/2024 Piloot: WIM REYNDERS Zweefvliegtuig: D-4860 Toestel type: SZD 55 Klasse: STANDARD Logger type: Flarm s/n: 2bs Logger file: 2024-07-25-FLA-2BS-01.IGC Motor detectie: Geen SAMENVATTING Vluchttijd : 04:54:50 Duurvlucht : 04:54:03 Vrije vlucht : 318.5 km Fasttrack : 93.1 kmh Driehoek : 225.6 km Hoogtewinst : 2474.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFZZ La Motte du Caire BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 44°19.699'N 6°01.905'E tijd: 10:58:08 UTC alti: 663 m Ontkoppelpunt pos.: 44°19.699'N 6°01.905'E = -nan° 0.0 km van vertrek tijd: 10:58:08 UTC alti: 663 m Landingspunt pos.: 44°19.487'N 6°01.860'E = 189° 0.4 km van vertrek tijd: 15:52:58 UTC alti: 669 m Afstand take-off tot landing: 0.4 Totale vluchtduur: 04:54:50 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 44°19.170'N 6°01.662'E @ 10:59:07 UTC, 1039 m punt 1: 44°26.202'N 6°42.014'E @ 12:22:26 UTC, 3231 m punt 2: 44°58.522'N 6°37.888'E @ 13:05:54 UTC, 3115 m punt 3: 44°29.122'N 5°41.808'E @ 14:26:46 UTC, 2330 m punt 4: 44°14.321'N 5°42.345'E @ 14:43:34 UTC, 2343 m punt 5: 44°22.090'N 6°22.448'E @ 15:24:46 UTC, 2411 m Finish: 44°18.320'N 6°01.492'E @ 15:39:02 UTC, 1496 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 55.2 km 76° @ 39.7 km/h been 2: 60.1 km 355° @ 83.0 km/h been 3: 91.9 km 234° @ 68.2 km/h been 4: 27.4 km 179° @ 97.9 km/h been 5: 55.2 km 75° @ 80.4 km/h been 6: 28.7 km 256° @ 120.8 km/h Afgelegde afstand: 318.5 km Duur: 04:39:55 Gemiddelde snelheid: 68.3 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.0 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.6 km Starthoogte: 1009.0 m Finishhoogte: 1496.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -487 m Totale score afstand: 318.5 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°40.473'N 6°32.919'E = 47° 56.3 km van vertrek tijd: 13:42:34 UTC alti: 2576 m Finishpunt pos.: 44°20.271'N 6°02.692'E = 45° 1.5 km van vertrek tijd: 15:42:34 UTC alti: 1413 m Grootste afstand in 2 uur: 186.3 km Beste snelheid in 2 uur: 93.1 km/h Hoogteverlies: 1163 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 270.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: LAMOTTCAIR 44°19.518'N 6°01.848'E punt 1: JAUSIER 44°25.450'N 6°44.083'E 57.2 km 79° punt 2: ASPRESBUEC 44°31.100'N 5°44.133'E 80.2 km 278° punt 3: MONTDANCRE 44°42.100'N 6°35.983'E 71.6 km 73° finish: LAMOTTCAIR 44°19.518'N 6°01.848'E 61.6 km 227° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: LAMOTTCAIR @ 11:04:55 UTC, 1478 m punt 1: JAUSIER niet gerond afbreekpunt: 44°26.202'N 6°42.014'E @ 12:22:26 UTC, 3231 m : 54.1 km 41.9 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 54.1 km Duur van de proef: 01:17:31 Gemiddelde snelheid: 41.9 km/h Start hoogte: 1009 m Hoogte passeren start: 1478 m Hoogte aan break-punt: 3231 m Hoogteverlies over proef: -2222 m Totale score afstand: 54.1 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 63.2 km Been 1: 99.2 km Been 2: 63.2 km Totaal: 225.6 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:58:55 UTC einde: 15:52:58 UTC duur: 04:54:03 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1009 m @ 10:58:55 UTC hoog punt: 3483 m @ 13:10:50 UTC hoogtewinst: 2474 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Geen ENL signaal, scoring geforceerd Rekentijd 20096 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||