BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

26-07-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 2538,2 punten

Database gegevens:

Datum: 26-07-2024 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 767.8 km Score: 2538,2 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Het voordeel van barcelonnette was gisteren duidelijk: fijn fietsen naar de top van Cime de la Bonette. Het nadeel was vandaag zichtbaar: midden in het weer gebied liggen met maar 5 keerpunten betekend altijd een kort been. Daarnaast zit je ook nog met de dalinversie. Was klaar tegen de briefing en vermits luc al in grid stond mijn toestel achter hem gezet. Het bleek echter dat Luc pas om 12u30 wou vertrekken. Dan maar volgender wisselen de mijne ervoor gezet. Iets erna kwamen Dennis en Wim al over, komende van Faynece. Hoog tijd dus om een slepel te roepen. Voor de zekerheid maar een hoge sleep gedaan, wilde niet hang laag vast zitten of erger nog er door zakken. Vermits HX en LC op de radio aangaven dat het laag was in noorden maar zuid vertrokken. Het alternatief parcour zag er goed uit en wilde die cota al langer wat beter leren kennen. Dus mezelf voornnomen om richting fayence te vliegen. Misschien had ik nog iets verder door moeten vliegen maar was toch weer even geleden dat ik nog zo dicht bij Fayence was. De terugweg ging even sinds minder. Hier en daar een kleine omweg en even foutje bij cordeeau maar geen erg. Eens bij Barcelonette was de snelheid nog een 100kmu. HEt vervolg was simpel zo ver mogelijk noord. Stukje voorbij plampinet en toch maar belist niet even in de moriennen te duiken. Terug is berg af dus dat gaat meestal lekker. Er voor gekozen om door de ecrins te gaan om toch wat anders uitzicht te hebben. Beodeling was zo ver mogelijk zuid te gaan en eens bij puimasson wachten ik op de goede bel maar die kwam maar niet. Dan toch maar even een mindere moeten nemen om niet te laag te komen. Tot aan het luchtruim gevlogen en ook hier lang geleden dat ik nog zo dicht bij Vinon was. HX en LC vlogen naar de vercors, staat ook nog altijd op mijn lijstje maar toch maar niet vandaag gedaan. De speeltuin vandaag was niet zo heel groot dus dan maar zo ver mogelijk in de st crepin vallei proberen te geraken. Een bel tot 3900m maakte dat een stuk makkelijker. Ik had nog maar 1 keerpunt over en het was iets na 17u. Zoals gezegt nadeel van barcelo. Na de jaffreau was het in een rechte lijn naar het zuiden en bij de coupe maar omgedraaid. Had zoals gedacht nog wat verder zuid kunnen gaan achteraf gezien. BIj de terugweg was het kiezen waar de proef te stoppen, ik had twee opties voor mezelf of in de ecrins of richting oost. HEt werd oost omdat het parcour toch wat dicht begon te zitten. Proef eindingen op 3000m en dan maar binnen gevlogen want we hadden een restaurant reservatie om 20u30. Fijne dag en fijn nog eens +750km te doen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Proberen het franks luchtruim te volgen

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/447892
Igc-file: 2024-07-26-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 26-07-2024
Weerkaart: Weerkaart van 26-07-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   26/07/2024
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2024-07-26-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:57:27
Duurvlucht     : 07:45:38
Vrije vlucht   :  767.8 km
Fasttrack      :  119.5 kmh
Driehoek       :  257.5 km
Hoogtewinst    : 2281.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.215'N   6°36.817'E
    tijd: 09:34:47 UTC
    alti: 1078 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°25.670'N   6°39.607'E =  39° 5.9 km van vertrek
    tijd: 09:46:36 UTC
    alti: 2515 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.232'N   6°36.487'E = 274° 0.4 km van vertrek
    tijd: 17:32:14 UTC
    alti: 1081 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 07:57:27
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°26.929'N   6°36.142'E  @ 09:54:45 UTC,  3105 m
    punt 1:  43°47.902'N   6°39.744'E  @ 10:27:56 UTC,  2419 m
    punt 2:  45°07.939'N   6°33.022'E  @ 12:09:46 UTC,  3320 m
    punt 3:  43°41.026'N   5°50.588'E  @ 13:43:56 UTC,  2142 m
    punt 4:  45°04.870'N   6°45.463'E  @ 15:19:16 UTC,  3520 m
    punt 5:  44°00.889'N   6°17.845'E  @ 16:16:00 UTC,  2434 m
    Finish:  44°37.282'N   6°51.349'E  @ 17:13:54 UTC,  3001 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   72.4 km 176° @ 131.0 km/h
    been 2:  148.5 km 357° @  87.5 km/h
    been 3:  170.5 km 199° @ 108.7 km/h
    been 4:  171.5 km  25° @ 108.0 km/h
    been 5:  124.0 km 197° @ 131.2 km/h
    been 6:   80.8 km  33° @  83.7 km/h
Afgelegde afstand:                   767.8 km
Duur:                                07:19:09
Gemiddelde snelheid:                 104.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 32.4 km
Starthoogte:                         2505.0 m
Finishhoogte:                        3001.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -496 m
Totale score afstand:                767.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°22.164'N   6°24.491'E = 263° 16.5 km van vertrek
    tijd:    14:28:30 UTC
    alti:    2504 m
Finishpunt
    pos.:    44°14.353'N   6°31.799'E = 202° 17.7 km van vertrek
    tijd:    16:28:30 UTC
    alti:    2578 m
Grootste afstand in 2 uur: 238.9 km
Beste snelheid in 2 uur:   119.5 km/h
Hoogteverlies:             -74 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 518.7 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO         51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  ZONHOVEN            51°00.728'N   5°22.287'E    51.6 km 147°
    punt 2:  NOTTULN             51°54.400'N   7°24.330'E   172.9 km  54°
    punt 3:  MERKSPLAS KOLONIE   51°21.344'N   4°49.656'E   188.7 km 252°
    punt 4:  ZONHOVEN            51°00.728'N   5°22.287'E    53.9 km 135°
    finish:  WEELDE AERO         51°24.050'N   4°58.130'E    51.6 km 327°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    2515 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   72.1 km
Been 1:  107.7 km
Been 2:   77.7 km
Totaal:  257.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:46:36 UTC
    einde: 17:32:14 UTC
    duur:  07:45:38

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1563 m @ 13:21:55 UTC
    hoog punt:    3844 m @ 15:10:58 UTC
    hoogtewinst:  2281 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 85591

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs