10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef26-07-2024 -- Frank DEMEULENAERE -- 909,8 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens: 127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 26/07/2024 Piloot: WIM REYNDERS Zweefvliegtuig: D-4860 Toestel type: SZD 55 Klasse: STANDARD Logger type: Flarm s/n: 2bs Logger file: 2024-07-26-FLA-2BS-01.IGC Motor detectie: Geen SAMENVATTING Vluchttijd : 03:44:38 Duurvlucht : 03:43:56 Vrije vlucht : 241.1 km Fasttrack : 88.9 kmh Driehoek : 139.3 km Hoogtewinst : 2160.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFZZ La Motte du Caire BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 44°19.700'N 6°01.902'E tijd: 13:31:47 UTC alti: 654 m Ontkoppelpunt pos.: 44°19.700'N 6°01.902'E = -nan° 0.0 km van vertrek tijd: 13:31:47 UTC alti: 654 m Landingspunt pos.: 44°19.560'N 6°01.870'E = 189° 0.3 km van vertrek tijd: 17:16:25 UTC alti: 652 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 03:44:38 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 44°23.194'N 6°01.252'E @ 13:56:21 UTC, 2307 m punt 1: 44°17.224'N 6°28.455'E @ 14:30:49 UTC, 2908 m punt 2: 44°30.440'N 6°30.885'E @ 14:47:57 UTC, 2804 m punt 3: 44°02.845'N 6°02.372'E @ 15:51:01 UTC, 2463 m punt 4: 44°16.394'N 6°30.064'E @ 16:21:41 UTC, 2903 m punt 5: 44°33.201'N 6°20.209'E @ 16:37:29 UTC, 2632 m Finish: 44°23.113'N 5°56.534'E @ 17:01:37 UTC, 1591 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 37.8 km 107° @ 65.8 km/h been 2: 24.7 km 7° @ 86.5 km/h been 3: 63.6 km 217° @ 60.6 km/h been 4: 44.6 km 56° @ 87.3 km/h been 5: 33.8 km 337° @ 128.2 km/h been 6: 36.5 km 239° @ 90.8 km/h Afgelegde afstand: 241.1 km Duur: 03:05:16 Gemiddelde snelheid: 78.1 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.5 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 9.5 km Starthoogte: 945.0 m Finishhoogte: 1591.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -646 m Totale score afstand: 241.1 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°25.516'N 6°26.693'E = 72° 34.6 km van vertrek tijd: 15:06:49 UTC alti: 2831 m Finishpunt pos.: 44°20.040'N 6°02.439'E = 48° 1.0 km van vertrek tijd: 17:06:49 UTC alti: 1527 m Grootste afstand in 2 uur: 177.8 km Beste snelheid in 2 uur: 88.9 km/h Hoogteverlies: 1304 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 270.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: LAMOTTCAIR 44°19.518'N 6°01.848'E punt 1: JAUSIER 44°25.450'N 6°44.083'E 57.2 km 79° punt 2: ASPRESBUEC 44°31.100'N 5°44.133'E 80.2 km 278° punt 3: MONTDANCRE 44°42.100'N 6°35.983'E 71.6 km 73° finish: LAMOTTCAIR 44°19.518'N 6°01.848'E 61.6 km 227° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: LAMOTTCAIR @ 17:07:53 UTC, 1579 m punt 1: JAUSIER niet gerond afbreekpunt: 44°19.928'N 6°02.444'E @ 17:14:09 UTC, 957 m : 0.9 km 8.8 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.9 km Duur van de proef: 00:06:16 Gemiddelde snelheid: 8.8 km/h Start hoogte: 945 m Hoogte passeren start: 1579 m Hoogte aan break-punt: 957 m Hoogteverlies over proef: -12 m Totale score afstand: 0.9 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 41.3 km Been 1: 58.6 km Been 2: 39.4 km Totaal: 139.3 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 13:32:29 UTC einde: 17:16:25 UTC duur: 03:43:56 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 945 m @ 13:33:05 UTC hoog punt: 3105 m @ 14:55:25 UTC hoogtewinst: 2160 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Geen ENL signaal, scoring geforceerd Rekentijd 12996 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||