10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef27-07-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 1186,4 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Frans luchtruim en corridors waar mogelijk (zat soms in de wolken) proberen te volgen
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 27/07/2024 Piloot: DRIES VANGESTEL Zweefvliegtuig: DKHUY Toestel type: ASG 29E 18M Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: aw0 Logger file: 2024-07-27-LXV-AW0-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 05:22:30 Duurvlucht : 05:15:12 Vrije vlucht : 358.9 km Fasttrack : 110.7 kmh Driehoek : 229.0 km Hoogtewinst : 2010.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFMR Barcelonnette BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 44°23.215'N 6°36.820'E tijd: 10:57:31 UTC alti: 1054 m Ontkoppelpunt pos.: 44°25.249'N 6°38.800'E = 35° 4.6 km van vertrek tijd: 11:04:49 UTC alti: 1977 m Landingspunt pos.: 44°23.236'N 6°36.528'E = 276° 0.4 km van vertrek tijd: 16:20:01 UTC alti: 1057 m Afstand take-off tot landing: 0.4 Totale vluchtduur: 05:22:30 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 44°19.780'N 6°32.708'E @ 11:48:33 UTC, 2794 m punt 1: 45°09.213'N 6°47.415'E @ 13:03:54 UTC, 3226 m punt 2: 44°35.156'N 6°20.572'E @ 14:24:20 UTC, 2938 m punt 3: 44°51.442'N 6°19.763'E @ 14:49:36 UTC, 3313 m punt 4: 44°06.715'N 6°23.814'E @ 15:22:43 UTC, 2424 m punt 5: 44°24.431'N 6°50.725'E @ 15:58:59 UTC, 2851 m Finish: 44°23.987'N 6°27.193'E @ 16:12:13 UTC, 1981 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 93.6 km 12° @ 74.5 km/h been 2: 72.3 km 209° @ 53.9 km/h been 3: 30.2 km 358° @ 71.7 km/h been 4: 83.0 km 176° @ 150.4 km/h been 5: 48.6 km 47° @ 80.4 km/h been 6: 31.3 km 269° @ 141.7 km/h Afgelegde afstand: 358.9 km Duur: 04:23:40 Gemiddelde snelheid: 81.7 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.4 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.9 km Starthoogte: 1816.0 m Finishhoogte: 1981.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -165 m Totale score afstand: 358.9 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°43.746'N 6°23.049'E = 335° 42.2 km van vertrek tijd: 14:16:27 UTC alti: 2961 m Finishpunt pos.: 44°24.091'N 6°36.286'E = 336° 1.8 km van vertrek tijd: 16:16:27 UTC alti: 1509 m Grootste afstand in 2 uur: 221.3 km Beste snelheid in 2 uur: 110.7 km/h Hoogteverlies: 1452 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 518.7 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E punt 1: ZONHOVEN 51°00.728'N 5°22.287'E 51.6 km 147° punt 2: NOTTULN 51°54.400'N 7°24.330'E 172.9 km 54° punt 3: MERKSPLAS KOLONIE 51°21.344'N 4°49.656'E 188.7 km 252° punt 4: ZONHOVEN 51°00.728'N 5°22.287'E 53.9 km 135° finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 51.6 km 327° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 1977 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 64.1 km Been 1: 91.8 km Been 2: 73.1 km Totaal: 229.0 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:04:49 UTC einde: 16:20:01 UTC duur: 05:15:12 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1816 m @ 11:14:55 UTC hoog punt: 3826 m @ 13:58:13 UTC hoogtewinst: 2010 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 23976 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||