10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef30-07-2024 -- Frank DEMEULENAERE -- 763,0 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: R71 inactive, gecheckt bij Marseille info 120.55
IGC File gegevens: 127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 30/07/2024 Piloot: WIM REYNDERS Zweefvliegtuig: D-4860 Toestel type: SZD 55 Klasse: STANDARD Logger type: Flarm s/n: 2bs Logger file: 2024-07-30-FLA-2BS-01.IGC Motor detectie: Geen SAMENVATTING Vluchttijd : 02:42:43 Duurvlucht : 02:42:00 Vrije vlucht : 202.2 km Fasttrack : 90.6 kmh Hoogtewinst : 2176.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFZZ La Motte du Caire BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 44°19.699'N 6°01.905'E tijd: 13:37:37 UTC alti: 626 m Ontkoppelpunt pos.: 44°19.699'N 6°01.905'E = -nan° 0.0 km van vertrek tijd: 13:37:37 UTC alti: 626 m Landingspunt pos.: 44°19.555'N 6°01.867'E = 191° 0.3 km van vertrek tijd: 16:20:20 UTC alti: 618 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 02:42:43 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 44°19.208'N 6°01.910'E @ 13:38:20 UTC, 1071 m punt 1: 44°14.767'N 6°32.034'E @ 14:27:08 UTC, 3079 m punt 2: 44°05.878'N 6°21.316'E @ 14:41:12 UTC, 2751 m punt 3: 44°14.850'N 6°12.851'E @ 14:57:08 UTC, 2682 m punt 4: 44°08.067'N 5°26.453'E @ 15:50:16 UTC, 2486 m punt 5: 44°17.974'N 5°39.137'E @ 16:02:56 UTC, 2020 m Finish: 44°18.891'N 6°02.673'E @ 16:19:04 UTC, 799 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 40.9 km 101° @ 50.3 km/h been 2: 21.8 km 221° @ 93.0 km/h been 3: 20.1 km 326° @ 75.6 km/h been 4: 63.1 km 259° @ 71.2 km/h been 5: 24.9 km 42° @ 118.1 km/h been 6: 31.3 km 87° @ 116.6 km/h Afgelegde afstand: 202.2 km Duur: 02:40:44 Gemiddelde snelheid: 75.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.9 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.8 km Starthoogte: 1071.0 m Finishhoogte: 799.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 272 m Totale score afstand: 202.2 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°18.999'N 6°16.606'E = 94° 19.6 km van vertrek tijd: 14:15:36 UTC alti: 3030 m Finishpunt pos.: 44°19.906'N 6°00.913'E = 286° 1.4 km van vertrek tijd: 16:15:36 UTC alti: 1061 m Grootste afstand in 2 uur: 181.2 km Beste snelheid in 2 uur: 90.6 km/h Hoogteverlies: 1969 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 270.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: LAMOTTCAIR 44°19.518'N 6°01.848'E punt 1: JAUSIER 44°25.450'N 6°44.083'E 57.2 km 79° punt 2: ASPRESBUEC 44°31.100'N 5°44.133'E 80.2 km 278° punt 3: MONTDANCRE 44°42.100'N 6°35.983'E 71.6 km 73° finish: LAMOTTCAIR 44°19.518'N 6°01.848'E 61.6 km 227° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: LAMOTTCAIR @ 16:15:36 UTC, 1061 m punt 1: JAUSIER niet gerond afbreekpunt: 44°19.568'N 6°02.530'E @ 16:18:24 UTC, 871 m : 0.9 km 19.4 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.9 km Duur van de proef: 00:02:48 Gemiddelde snelheid: 19.4 km/h Start hoogte: 1048 m Hoogte passeren start: 1061 m Hoogte aan break-punt: 871 m Hoogteverlies over proef: 177 m Totale score afstand: 0.9 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 27.1 km Been 1: 42.6 km Been 2: 27.2 km Totaal: 96.9 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 13:38:20 UTC einde: 16:20:20 UTC duur: 02:42:00 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1048 m @ 13:38:36 UTC hoog punt: 3224 m @ 15:28:04 UTC hoogtewinst: 2176 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Geen ENL signaal, scoring geforceerd Rekentijd 13478 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||