BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-07-2024 -- Dennis HUYBRECKX -- 2556,4 punten

Database gegevens:

Datum: 29-07-2024 Type proef: VV
Toestel: Ventus 3T 18m Immatriculatie: DKDHX
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Dennis HUYBRECKX Club: KACK
Afstand: 779.7 km Score: 2556,4 pt
Vertrekpunt: LFMF (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-07-29-LXV-AOU-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-07-2024
Weerkaart: Weerkaart van 29-07-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/07/2024
Piloot:         DENNIS HUYBRECKX
Zweefvliegtuig: D-KDHX
Toestel type:   VENTUS 3T    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aou
Logger file:    2024-07-29-LXV-AOU-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:54:15
Duurvlucht     : 08:44:46
Vrije vlucht   :  779.7 km
Fasttrack      :  133.1 kmh
Opgegeven proef:  389.9 km
Driehoek       :  420.5 km
Hoogtewinst    : 2728.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMF  Fayence        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 43°36.660'N   6°41.559'E
    tijd: 08:59:31 UTC
    alti: 163 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 43°43.186'N   6°40.082'E = 351° 12.3 km van vertrek
    tijd: 09:07:40 UTC
    alti: 1580 m
Landingspunt 
    pos.: 43°36.586'N   6°41.780'E = 115° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:53:46 UTC
    alti: 181 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 08:54:15
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 2.1 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  43°43.779'N   6°40.578'E  @ 09:09:03 UTC,  1624 m
    punt 1:  45°53.710'N   7°29.505'E  @ 12:53:02 UTC,  3401 m
    punt 2:  44°37.030'N   5°53.555'E  @ 14:57:31 UTC,  2482 m
    punt 3:  44°16.716'N   6°29.151'E  @ 15:24:36 UTC,  2531 m
    punt 4:  43°46.631'N   6°14.839'E  @ 15:54:17 UTC,  1957 m
    punt 5:  44°36.913'N   6°25.338'E  @ 16:48:51 UTC,  2580 m
    Finish:  43°29.874'N   6°47.319'E  @ 17:42:31 UTC,   914 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  249.1 km  15° @  66.7 km/h
    been 2:  189.5 km 222° @  91.4 km/h
    been 3:   60.4 km 128° @ 133.8 km/h
    been 4:   58.9 km 199° @ 119.1 km/h
    been 5:   94.2 km   8° @ 103.5 km/h
    been 6:  127.6 km 167° @ 142.6 km/h
Afgelegde afstand:                   779.7 km
Duur:                                08:33:28
Gemiddelde snelheid:                 91.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 13.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 14.8 km
Starthoogte:                         1621.0 m
Finishhoogte:                        914.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          707 m
Totale score afstand:                779.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°53.309'N   6°28.711'E = 353° 143.0 km van vertrek
    tijd:    14:36:36 UTC
    alti:    4075 m
Finishpunt
    pos.:    44°35.437'N   6°25.734'E = 349° 110.9 km van vertrek
    tijd:    16:36:36 UTC
    alti:    2416 m
Grootste afstand in 2 uur: 266.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   133.1 km/h
Hoogteverlies:             1659 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 754.0 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   TURNPOINT 1        43°44.943'N   6°40.309'E
    punt 1:  VALPELLINE BARRA   45°53.866'N   7°29.633'E   247.5 km  15°
    punt 2:  ECHAMPS UL ?       44°53.980'N   4°15.978'E   276.0 km 247°
    finish:  TURNPOINT 2        43°44.943'N   6°40.309'E   230.6 km 123°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   TURNPOINT 1        @ 09:12:02 UTC,  1696 m
    punt 1:  VALPELLINE BARRA   @ 12:53:01 UTC,  3401 m :  247.0 km   67.1 km/h
    punt 2:  ECHAMPS UL ?       niet gerond
    afbreekpunt: 44°37.065'N   5°53.561'E  @ 14:57:29 UTC, 2481 m : 142.9 km 68.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        389.9 km
Duur van de proef:        05:45:27
Gemiddelde snelheid:      67.7 km/h
Start hoogte:             1606 m
Hoogte passeren start:    1696 m
Hoogte aan break-punt:    2481 m
Hoogteverlies over proef: -875 m
Totale score afstand:     389.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  180.8 km
Been 1:  121.9 km
Been 2:  117.7 km
Totaal:  420.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:09:00 UTC
    einde: 17:53:46 UTC
    duur:  08:44:46

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1439 m @ 09:42:11 UTC
    hoog punt:    4167 m @ 12:02:25 UTC
    hoogtewinst:  2728 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 68296

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs