BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

01-07-2024 -- Nick FREMAU -- 1000,0 punten

Database gegevens:

Datum: 01-07-2024 Type proef: WW
Toestel: LS 8 Immatriculatie: PH-1080
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Nick FREMAU Club: BZC
Afstand: 216 km Score: 1000,0 pt
Vertrekpunt: EBSU Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim vrijgeven door wedstrijdleiding

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-07-01-LXV-NFN-03.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 01-07-2024
Weerkaart: Weerkaart van 01-07-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   01/07/2024
Piloot:         NICK FREMAU
Zweefvliegtuig: PH-1080
Toestel type:   LS 8    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: nfn
Logger file:    2024-07-01-LXV-NFN-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:00:35
Duurvlucht     : 04:56:55
Vrije vlucht   :  247.0 km
Fasttrack      :   74.7 kmh
Driehoek       :  117.3 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSU  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°02.030'N   5°24.550'E
    tijd: 09:36:04 UTC
    alti: 562 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°04.081'N   5°22.934'E = 333° 4.3 km van vertrek
    tijd: 09:39:44 UTC
    alti: 1177 m
Landingspunt 
    pos.: 50°02.264'N   5°24.350'E = 331° 0.5 km van vertrek
    tijd: 14:36:39 UTC
    alti: 551 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 05:00:35
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°05.160'N   5°20.026'E  @ 10:13:10 UTC,  1077 m
    punt 1:  50°01.221'N   6°09.731'E  @ 11:42:06 UTC,  1284 m
    punt 2:  50°11.890'N   6°50.677'E  @ 12:25:40 UTC,  1445 m
    punt 3:  50°02.888'N   6°05.582'E  @ 13:08:53 UTC,  1170 m
    punt 4:  50°02.815'N   5°47.918'E  @ 13:31:55 UTC,  1031 m
    punt 5:  49°50.061'N   5°27.103'E  @ 13:59:29 UTC,  1020 m
    Finish:  50°02.264'N   5°24.350'E  @ 14:36:39 UTC,   551 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   59.8 km  97° @  40.3 km/h
    been 2:   52.7 km  68° @  72.5 km/h
    been 3:   56.3 km 253° @  78.1 km/h
    been 4:   21.1 km 270° @  54.9 km/h
    been 5:   34.3 km 227° @  74.7 km/h
    been 6:   22.9 km 352° @  36.9 km/h
Afgelegde afstand:                   247.0 km
Duur:                                04:23:29
Gemiddelde snelheid:                 56.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte:                         856.0 m
Finishhoogte:                        551.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          305 m
Totale score afstand:                247.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°04.250'N   5°31.480'E =  63° 9.2 km van vertrek
    tijd:    11:03:42 UTC
    alti:    1204 m
Finishpunt
    pos.:    50°03.839'N   6°09.940'E =  86° 54.3 km van vertrek
    tijd:    13:03:42 UTC
    alti:    1144 m
Grootste afstand in 2 uur: 149.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    74.7 km/h
Hoogteverlies:             60 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 413.0 km  GELDIG
    vertrek:                        0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   008START POINT NW     32°08.283'S 148°08.217'E
    punt 1:  121HADDON RIG STRIP   31°27.959'S 147°53.735'E    77.9 km 343°
    punt 2:  178QUAMBONE X         30°55.660'S 147°52.491'E    59.7 km 358°
    punt 3:  021BARADINE ALA       30°57.309'S 149°05.504'E   116.3 km  92°
    punt 4:  192TOORAWENAH AF      31°26.545'S 148°53.914'E    57.1 km 199°
    finish:  000NARROMINE AF       32°10.793'S 148°15.371'E   101.9 km 216°
    landing:                        0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1177 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   43.9 km
Been 1:   40.6 km
Been 2:   32.8 km
Totaal:  117.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:39:44 UTC
    einde: 14:36:39 UTC
    duur:  04:56:55

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     765 m @ 11:27:32 UTC
    hoog punt:    1597 m @ 12:26:38 UTC
    hoogtewinst:   832 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:22:59  bearing 114.1°
    Tweede punt: 13:59:25  bearing 149.6°
    Totale hoek: 35.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3503

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs