BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-07-2024 -- Nick FREMAU -- 976,9 punten

Database gegevens:

Datum: 04-07-2024 Type proef: WW
Toestel: LS 8 Immatriculatie: PH-1080
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Nick FREMAU Club: BZC
Afstand: 211 km Score: 976,9 pt
Vertrekpunt: EBSU Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim vrijgeven door wedstrijdleiding

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-07-04-LXV-NFN-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-07-2024
Weerkaart: Weerkaart van 04-07-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/07/2024
Piloot:         NICK FREMAU
Zweefvliegtuig: PH-1080
Toestel type:   LS 8    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: nfn
Logger file:    2024-07-04-LXV-NFN-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:02:11
Duurvlucht     : 02:58:49
Vrije vlucht   :  236.8 km
Fasttrack      :   93.5 kmh
Driehoek       :  124.9 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSU  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°02.307'N   5°24.551'E
    tijd: 12:42:24 UTC
    alti: 628 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°02.017'N   5°21.512'E = 262° 3.7 km van vertrek
    tijd: 12:45:46 UTC
    alti: 1130 m
Landingspunt 
    pos.: 50°02.278'N   5°24.405'E = 253° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:44:35 UTC
    alti: 624 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 03:02:11
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°02.997'N   5°31.221'E  @ 12:54:40 UTC,  1421 m
    punt 1:  50°04.105'N   5°11.076'E  @ 13:27:32 UTC,  1708 m
    punt 2:  49°54.000'N   4°22.196'E  @ 14:08:25 UTC,  1318 m
    punt 3:  49°55.052'N   4°43.704'E  @ 14:19:13 UTC,  1430 m
    punt 4:  49°49.438'N   5°14.680'E  @ 14:38:12 UTC,  1467 m
    punt 5:  50°01.123'N   4°46.227'E  @ 15:17:51 UTC,  1221 m
    Finish:  50°02.161'N   5°25.163'E  @ 15:43:47 UTC,   740 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   24.1 km 275° @  44.0 km/h
    been 2:   61.4 km 252° @  90.0 km/h
    been 3:   25.8 km  86° @ 143.5 km/h
    been 4:   38.5 km 106° @ 121.8 km/h
    been 5:   40.4 km 303° @  61.1 km/h
    been 6:   46.5 km  87° @ 107.7 km/h
Afgelegde afstand:                   236.8 km
Duur:                                02:49:07
Gemiddelde snelheid:                 84.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte:                         1103.0 m
Finishhoogte:                        740.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          363 m
Totale score afstand:                236.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°04.132'N   5°12.020'E = 283° 15.3 km van vertrek
    tijd:    13:27:00 UTC
    alti:    1697 m
Finishpunt
    pos.:    50°03.366'N   5°02.495'E = 274° 26.4 km van vertrek
    tijd:    15:27:00 UTC
    alti:    972 m
Grootste afstand in 2 uur: 187.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    93.5 km/h
Hoogteverlies:             725 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 413.0 km  GELDIG
    vertrek:                        0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   008START POINT NW     32°08.283'S 148°08.217'E
    punt 1:  121HADDON RIG STRIP   31°27.959'S 147°53.735'E    77.9 km 343°
    punt 2:  178QUAMBONE X         30°55.660'S 147°52.491'E    59.7 km 358°
    punt 3:  021BARADINE ALA       30°57.309'S 149°05.504'E   116.3 km  92°
    punt 4:  192TOORAWENAH AF      31°26.545'S 148°53.914'E    57.1 km 199°
    finish:  000NARROMINE AF       32°10.793'S 148°15.371'E   101.9 km 216°
    landing:                        0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1130 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   35.0 km
Been 1:   36.3 km
Been 2:   53.7 km
Totaal:  124.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:45:46 UTC
    einde: 15:44:35 UTC
    duur:  02:58:49

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1034 m @ 14:56:17 UTC
    hoog punt:    1688 m @ 15:10:12 UTC
    hoogtewinst:   654 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:54:45  bearing 141.8°
    Tweede punt: 14:08:24  bearing 184.2°
    Totale hoek: 42.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3326

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs