10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef01-08-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 2522,0 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt"
IGC File gegevens: 155 Aantal loggerpunten gereduceerd Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 01/08/2024 Piloot: DRIES VANGESTEL Zweefvliegtuig: DKHUY Toestel type: ASG 29E 18M Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: aw0 Logger file: 2024-08-01-LXV-AW0-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 07:44:17 Duurvlucht : 07:35:00 Vrije vlucht : 762.9 km Fasttrack : 136.0 kmh Driehoek : 213.7 km Hoogtewinst : 2065.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFMR Barcelonnette BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 44°23.214'N 6°36.823'E tijd: 09:51:25 UTC alti: 1074 m Ontkoppelpunt pos.: 44°25.230'N 6°39.111'E = 39° 4.8 km van vertrek tijd: 10:00:41 UTC alti: 2354 m Landingspunt pos.: 44°23.230'N 6°36.510'E = 274° 0.4 km van vertrek tijd: 17:35:42 UTC alti: 1092 m Afstand take-off tot landing: 0.4 Totale vluchtduur: 07:44:17 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 44°13.593'N 6°31.975'E @ 10:27:38 UTC, 2824 m punt 1: 45°10.528'N 6°48.210'E @ 12:02:21 UTC, 3497 m punt 2: 43°45.750'N 6°05.788'E @ 13:25:40 UTC, 2226 m punt 3: 45°09.778'N 6°54.366'E @ 14:59:28 UTC, 3577 m punt 4: 43°55.932'N 6°15.510'E @ 15:52:43 UTC, 2047 m punt 5: 44°51.096'N 6°45.700'E @ 16:54:30 UTC, 3357 m Finish: 44°17.117'N 6°36.115'E @ 17:26:05 UTC, 2475 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 107.6 km 11° @ 68.2 km/h been 2: 166.8 km 200° @ 120.1 km/h been 3: 168.4 km 22° @ 107.7 km/h been 4: 146.1 km 201° @ 164.6 km/h been 5: 109.7 km 21° @ 106.6 km/h been 6: 64.2 km 191° @ 122.0 km/h Afgelegde afstand: 762.9 km Duur: 06:58:27 Gemiddelde snelheid: 109.4 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 18.9 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 11.3 km Starthoogte: 2354.0 m Finishhoogte: 2475.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -121 m Totale score afstand: 762.9 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°53.752'N 6°33.398'E = 355° 56.7 km van vertrek tijd: 15:17:39 UTC alti: 3709 m Finishpunt pos.: 44°22.690'N 6°44.866'E = 95° 10.7 km van vertrek tijd: 17:17:41 UTC alti: 2677 m Grootste afstand in 2 uur: 272.1 km Beste snelheid in 2 uur: 136.0 km/h Hoogteverlies: 1032 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 518.7 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E punt 1: ZONHOVEN 51°00.728'N 5°22.287'E 51.6 km 147° punt 2: NOTTULN 51°54.400'N 7°24.330'E 172.9 km 54° punt 3: MERKSPLAS KOLONIE 51°21.344'N 4°49.656'E 188.7 km 252° punt 4: ZONHOVEN 51°00.728'N 5°22.287'E 53.9 km 135° finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 51.6 km 327° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 2354 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 59.9 km Been 1: 93.3 km Been 2: 60.6 km Totaal: 213.7 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:00:41 UTC einde: 17:35:41 UTC duur: 07:35:00 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1839 m @ 13:41:25 UTC hoog punt: 3904 m @ 14:35:46 UTC hoogtewinst: 2065 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Aantal loggerpunten gereduceerd Rekentijd 14173 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||