10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef01-08-2024 -- Wim REYNDERS -- 1164,2 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt.
IGC File gegevens: 127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 01/08/2024 Piloot: WIM REYNDERS Zweefvliegtuig: D-4860 Toestel type: SZD 55 Klasse: STANDARD Logger type: Flarm s/n: 2bs Logger file: 2024-08-01-FLA-2BS-01.IGC Motor detectie: Geen SAMENVATTING Vluchttijd : 04:30:56 Duurvlucht : 04:30:20 Vrije vlucht : 308.5 km Fasttrack : 80.6 kmh Driehoek : 250.1 km Hoogtewinst : 3020.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFZZ La Motte du Caire BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 44°19.699'N 6°01.904'E tijd: 11:59:55 UTC alti: 657 m Ontkoppelpunt pos.: 44°19.699'N 6°01.904'E = -nan° 0.0 km van vertrek tijd: 11:59:55 UTC alti: 657 m Landingspunt pos.: 44°19.593'N 6°01.883'E = 188° 0.2 km van vertrek tijd: 16:30:51 UTC alti: 661 m Afstand take-off tot landing: 0.2 Totale vluchtduur: 04:30:56 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 44°19.261'N 6°01.867'E @ 12:00:31 UTC, 974 m punt 1: 44°14.691'N 6°23.005'E @ 12:40:07 UTC, 2445 m punt 2: 45°03.255'N 6°40.958'E @ 14:01:43 UTC, 3567 m punt 3: 44°49.208'N 6°56.252'E @ 14:24:47 UTC, 3827 m punt 4: 44°26.498'N 6°42.634'E @ 14:55:47 UTC, 3017 m punt 5: 44°17.439'N 5°43.022'E @ 16:14:43 UTC, 2208 m Finish: 44°20.785'N 6°02.420'E @ 16:28:07 UTC, 1139 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 29.4 km 107° @ 44.5 km/h been 2: 93.0 km 15° @ 68.4 km/h been 3: 32.9 km 142° @ 85.6 km/h been 4: 45.8 km 203° @ 88.6 km/h been 5: 81.0 km 258° @ 61.5 km/h been 6: 26.5 km 76° @ 118.8 km/h Afgelegde afstand: 308.5 km Duur: 04:27:36 Gemiddelde snelheid: 69.2 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.8 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.1 km Starthoogte: 974.0 m Finishhoogte: 1139.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -165 m Totale score afstand: 308.5 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°52.262'N 6°39.348'E = 39° 78.1 km van vertrek tijd: 13:44:19 UTC alti: 3209 m Finishpunt pos.: 44°21.727'N 5°56.444'E = 297° 8.2 km van vertrek tijd: 15:44:19 UTC alti: 2050 m Grootste afstand in 2 uur: 161.2 km Beste snelheid in 2 uur: 80.6 km/h Hoogteverlies: 1159 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 270.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: LAMOTTCAIR 44°19.518'N 6°01.848'E punt 1: JAUSIER 44°25.450'N 6°44.083'E 57.2 km 79° punt 2: ASPRESBUEC 44°31.100'N 5°44.133'E 80.2 km 278° punt 3: MONTDANCRE 44°42.100'N 6°35.983'E 71.6 km 73° finish: LAMOTTCAIR 44°19.518'N 6°01.848'E 61.6 km 227° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: LAMOTTCAIR @ 16:24:51 UTC, 1592 m punt 1: JAUSIER niet gerond afbreekpunt: 44°20.785'N 6°02.420'E @ 16:28:07 UTC, 1139 m : 1.2 km 21.4 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 1.2 km Duur van de proef: 00:03:16 Gemiddelde snelheid: 21.4 km/h Start hoogte: 930 m Hoogte passeren start: 1592 m Hoogte aan break-punt: 1139 m Hoogteverlies over proef: -209 m Totale score afstand: 1.2 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 70.0 km Been 1: 70.0 km Been 2: 110.0 km Totaal: 250.1 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 12:00:31 UTC einde: 16:30:51 UTC duur: 04:30:20 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 930 m @ 12:01:31 UTC hoog punt: 3950 m @ 14:23:55 UTC hoogtewinst: 3020 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Geen ENL signaal, scoring geforceerd Rekentijd 2692 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||