10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef02-08-2024 -- Frank DEMEULENAERE -- 1165,7 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens: 127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 02/08/2024 Piloot: WIM REYNDERS Zweefvliegtuig: D-4860 Toestel type: SZD 55 Klasse: STANDARD Logger type: Flarm s/n: 2bs Logger file: 2024-08-02-FLA-2BS-01.IGC Motor detectie: Geen SAMENVATTING Vluchttijd : 05:12:24 Duurvlucht : 05:11:44 Vrije vlucht : 308.9 km Fasttrack : 79.3 kmh Driehoek : 276.1 km Hoogtewinst : 2896.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFZZ La Motte du Caire BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 44°19.699'N 6°01.904'E tijd: 10:34:18 UTC alti: 670 m Ontkoppelpunt pos.: 44°19.699'N 6°01.904'E = -nan° 0.0 km van vertrek tijd: 10:34:18 UTC alti: 670 m Landingspunt pos.: 44°19.583'N 6°01.878'E = 189° 0.2 km van vertrek tijd: 15:46:42 UTC alti: 685 m Afstand take-off tot landing: 0.2 Totale vluchtduur: 05:12:24 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 44°18.790'N 6°01.358'E @ 10:39:30 UTC, 1104 m punt 1: 44°26.681'N 6°47.971'E @ 12:17:54 UTC, 3590 m punt 2: 44°52.386'N 6°39.727'E @ 13:09:10 UTC, 3391 m punt 3: 44°50.108'N 6°57.631'E @ 13:23:46 UTC, 3824 m punt 4: 44°58.151'N 6°47.468'E @ 13:42:10 UTC, 3618 m punt 5: 44°34.856'N 5°36.345'E @ 15:08:22 UTC, 2411 m Finish: 44°16.612'N 6°03.322'E @ 15:39:14 UTC, 1537 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 63.6 km 76° @ 38.8 km/h been 2: 48.8 km 347° @ 57.2 km/h been 3: 24.0 km 100° @ 98.5 km/h been 4: 20.0 km 318° @ 65.3 km/h been 5: 103.3 km 246° @ 71.9 km/h been 6: 49.2 km 133° @ 95.7 km/h Afgelegde afstand: 308.9 km Duur: 04:59:44 Gemiddelde snelheid: 61.8 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.8 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.0 km Starthoogte: 1046.0 m Finishhoogte: 1537.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -491 m Totale score afstand: 308.9 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°57.824'N 6°49.341'E = 41° 94.4 km van vertrek tijd: 13:40:58 UTC alti: 3574 m Finishpunt pos.: 44°18.434'N 6°03.401'E = 140° 3.1 km van vertrek tijd: 15:40:58 UTC alti: 1496 m Grootste afstand in 2 uur: 158.5 km Beste snelheid in 2 uur: 79.3 km/h Hoogteverlies: 2078 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 270.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: LAMOTTCAIR 44°19.518'N 6°01.848'E punt 1: JAUSIER 44°25.450'N 6°44.083'E 57.2 km 79° punt 2: ASPRESBUEC 44°31.100'N 5°44.133'E 80.2 km 278° punt 3: MONTDANCRE 44°42.100'N 6°35.983'E 71.6 km 73° finish: LAMOTTCAIR 44°19.518'N 6°01.848'E 61.6 km 227° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: LAMOTTCAIR @ 15:36:38 UTC, 1600 m punt 1: JAUSIER niet gerond afbreekpunt: 44°18.086'N 6°03.562'E @ 15:40:38 UTC, 1541 m : 1.6 km 24.5 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 1.6 km Duur van de proef: 00:04:00 Gemiddelde snelheid: 24.5 km/h Start hoogte: 1046 m Hoogte passeren start: 1600 m Hoogte aan break-punt: 1541 m Hoogteverlies over proef: -495 m Totale score afstand: 1.6 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 87.8 km Been 1: 109.6 km Been 2: 78.6 km Totaal: 276.1 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:34:58 UTC einde: 15:46:42 UTC duur: 05:11:44 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1046 m @ 10:35:22 UTC hoog punt: 3942 m @ 13:22:38 UTC hoogtewinst: 2896 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Geen ENL signaal, scoring geforceerd Rekentijd 3046 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||