10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef02-08-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 2086,3 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: "Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt"
IGC File gegevens: 155 Aantal loggerpunten gereduceerd Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 02/08/2024 Piloot: DRIES VANGESTEL Zweefvliegtuig: DKHUY Toestel type: ASG 29E 18M Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: aw0 Logger file: 2024-08-02-LXV-AW0-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 06:25:50 Duurvlucht : 06:19:32 Vrije vlucht : 631.1 km Fasttrack : 118.0 kmh Driehoek : 323.8 km Hoogtewinst : 2055.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFMR Barcelonnette BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 44°23.215'N 6°36.817'E tijd: 10:24:22 UTC alti: 1095 m Ontkoppelpunt pos.: 44°24.139'N 6°39.394'E = 63° 3.8 km van vertrek tijd: 10:30:39 UTC alti: 1860 m Landingspunt pos.: 44°23.232'N 6°36.522'E = 275° 0.4 km van vertrek tijd: 16:50:12 UTC alti: 1112 m Afstand take-off tot landing: 0.4 Totale vluchtduur: 06:25:50 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 44°27.137'N 6°41.283'E @ 10:41:29 UTC, 3204 m punt 1: 43°54.503'N 6°14.512'E @ 11:12:55 UTC, 2159 m punt 2: 45°11.141'N 6°53.785'E @ 12:54:24 UTC, 3507 m punt 3: 44°37.938'N 5°53.028'E @ 13:54:32 UTC, 2689 m punt 4: 43°50.822'N 6°00.723'E @ 14:44:02 UTC, 2454 m punt 5: 44°59.718'N 6°42.933'E @ 16:03:40 UTC, 3451 m Finish: 44°16.005'N 6°34.766'E @ 16:39:39 UTC, 2625 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 70.2 km 211° @ 134.0 km/h been 2: 151.2 km 20° @ 89.4 km/h been 3: 100.9 km 233° @ 100.7 km/h been 4: 87.9 km 173° @ 106.5 km/h been 5: 139.4 km 23° @ 105.0 km/h been 6: 81.7 km 188° @ 136.2 km/h Afgelegde afstand: 631.1 km Duur: 05:58:10 Gemiddelde snelheid: 105.7 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 9.4 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.6 km Starthoogte: 1853.0 m Finishhoogte: 2625.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -772 m Totale score afstand: 631.1 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°03.223'N 6°02.576'E = 231° 58.7 km van vertrek tijd: 14:33:48 UTC alti: 2436 m Finishpunt pos.: 44°20.025'N 6°42.642'E = 127° 9.7 km van vertrek tijd: 16:33:48 UTC alti: 2641 m Grootste afstand in 2 uur: 236.0 km Beste snelheid in 2 uur: 118.0 km/h Hoogteverlies: -205 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 518.7 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E punt 1: ZONHOVEN 51°00.728'N 5°22.287'E 51.6 km 147° punt 2: NOTTULN 51°54.400'N 7°24.330'E 172.9 km 54° punt 3: MERKSPLAS KOLONIE 51°21.344'N 4°49.656'E 188.7 km 252° punt 4: ZONHOVEN 51°00.728'N 5°22.287'E 53.9 km 135° finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 51.6 km 327° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 1860 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 90.7 km Been 1: 90.7 km Been 2: 142.5 km Totaal: 323.8 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:30:39 UTC einde: 16:50:11 UTC duur: 06:19:32 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1761 m @ 11:18:00 UTC hoog punt: 3816 m @ 12:42:44 UTC hoogtewinst: 2055 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Aantal loggerpunten gereduceerd Rekentijd 10402 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||