BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-08-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 2086,3 punten

Database gegevens:

Datum: 02-08-2024 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 631.1 km Score: 2086,3 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Een dag parcouren en gaan voor de kilometers, gisteren, is genoeg. Vandaag was het opzet op noord te gaan en dan mogelijk zelfs vroeger te landen. Alle sinds gewoon wat fijn rondvliegen en het geprivilegieerde uitzicht in me opnemen. Net zoals al meerdere malen dit verlof al eerst de lucht in, met 100liter water. Wegkomen ging vlot en had stukje vroeger gekunnen. Toch maar gekozen om eerst naar het zuiden te vliegen omdat het op de tracker er goed uit zag. En inderdaad, een lange steek naar onder en het parcour leek al lekker te duwen. Omdraaien niet te laat om toch nog wat tijd over te hebben in het noorden. Net als gisteren was het opzet om de maurienne te proberen. In het noorden stonden cu maar eens bij col d'etache toch wat twijfel om in de maurienne te duiken. Even tenen in het water steken iets voor lac cenis, om dan te twijfelen en terug te draaien. De wolken hingen weer in meerdere lange. SOmmige ging wel naar 3800m, en als ik sommige tracks nu zie had het mogelijk wel gegaan. Al waren er ook die er wat last hadden. Een van barcelo ging tijd op 2200m bij solliere, en dat is niet zo fijn. Dus beetje dubbel gevoel. Om niet weer de gewone jojo gedaan, afgebogen naar pic de bure. er was niet cu over chabre, dan maar gekozen om de vliegveld route te doen: gap, la motte, sisteron, st auban. Zeker aan st auban wat nostalgie opsnijven aan de auto en aribo. Daar heb ik vroeger vele uren gehangen en was toch beetje thuis komen. Nog even richting Vinon om dan toch maar af te buigen. Volgende plan was alternatief parcour te doen via la mure maar na regen op de cockpit voor 1min toch maar op de vertrouwde pas me mooiere wolken. Eindingen door nog even naar st crepin te gaan. Wil leren hoe het daar s avonds is, als ik ooit echt eens grote proef wil doen wat leren wat kan en wat niet.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

"Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt"

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/453882
Igc-file: 2024-08-02-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-08-2024
Weerkaart: Weerkaart van 02-08-2024



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/08/2024
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2024-08-02-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:25:50
Duurvlucht     : 06:19:32
Vrije vlucht   :  631.1 km
Fasttrack      :  118.0 kmh
Driehoek       :  323.8 km
Hoogtewinst    : 2055.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.215'N   6°36.817'E
    tijd: 10:24:22 UTC
    alti: 1095 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°24.139'N   6°39.394'E =  63° 3.8 km van vertrek
    tijd: 10:30:39 UTC
    alti: 1860 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.232'N   6°36.522'E = 275° 0.4 km van vertrek
    tijd: 16:50:12 UTC
    alti: 1112 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 06:25:50
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°27.137'N   6°41.283'E  @ 10:41:29 UTC,  3204 m
    punt 1:  43°54.503'N   6°14.512'E  @ 11:12:55 UTC,  2159 m
    punt 2:  45°11.141'N   6°53.785'E  @ 12:54:24 UTC,  3507 m
    punt 3:  44°37.938'N   5°53.028'E  @ 13:54:32 UTC,  2689 m
    punt 4:  43°50.822'N   6°00.723'E  @ 14:44:02 UTC,  2454 m
    punt 5:  44°59.718'N   6°42.933'E  @ 16:03:40 UTC,  3451 m
    Finish:  44°16.005'N   6°34.766'E  @ 16:39:39 UTC,  2625 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   70.2 km 211° @ 134.0 km/h
    been 2:  151.2 km  20° @  89.4 km/h
    been 3:  100.9 km 233° @ 100.7 km/h
    been 4:   87.9 km 173° @ 106.5 km/h
    been 5:  139.4 km  23° @ 105.0 km/h
    been 6:   81.7 km 188° @ 136.2 km/h
Afgelegde afstand:                   631.1 km
Duur:                                05:58:10
Gemiddelde snelheid:                 105.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 9.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.6 km
Starthoogte:                         1853.0 m
Finishhoogte:                        2625.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -772 m
Totale score afstand:                631.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°03.223'N   6°02.576'E = 231° 58.7 km van vertrek
    tijd:    14:33:48 UTC
    alti:    2436 m
Finishpunt
    pos.:    44°20.025'N   6°42.642'E = 127° 9.7 km van vertrek
    tijd:    16:33:48 UTC
    alti:    2641 m
Grootste afstand in 2 uur: 236.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   118.0 km/h
Hoogteverlies:             -205 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 518.7 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO         51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  ZONHOVEN            51°00.728'N   5°22.287'E    51.6 km 147°
    punt 2:  NOTTULN             51°54.400'N   7°24.330'E   172.9 km  54°
    punt 3:  MERKSPLAS KOLONIE   51°21.344'N   4°49.656'E   188.7 km 252°
    punt 4:  ZONHOVEN            51°00.728'N   5°22.287'E    53.9 km 135°
    finish:  WEELDE AERO         51°24.050'N   4°58.130'E    51.6 km 327°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1860 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   90.7 km
Been 1:   90.7 km
Been 2:  142.5 km
Totaal:  323.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:30:39 UTC
    einde: 16:50:11 UTC
    duur:  06:19:32

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1761 m @ 11:18:00 UTC
    hoog punt:    3816 m @ 12:42:44 UTC
    hoogtewinst:  2055 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 10402

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs