BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-08-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 2534,5 punten

Database gegevens:

Datum: 03-08-2024 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 766.7 km Score: 2534,5 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
ONGN/BK was geen succes, maar een streep trekken in de alpen lukt nog wel, al zeg ik het zelf. 800km gevlogen, want proef stopte 35km van huis. En met de 119 km/u kan ik ook wel leven ;). Kleine golden Cage, maar wat een weer!! Smorgens twijfelen, zou ik wel vliegen. Had niet echt zin in opnieuw jojo parcours, maar er bestond een kans dat het noorde, lees de maurienne, nog wel te doen ging zijn. Morgen voorspellen ze cirrus daar dus vandaag maar de kans gewaagt. Als het niks werd dan gewoon landen en zwembad of zo. Dus met kleine verwachting aan de dag begonnen. Enkele nieuwe toestelen op het veld, dus deze keer stond ik tweede in de rij. Geen erg. Gewoon op het gemak wat vliegen. Eens van de sleep geen probleem om hoogte te pakken. Omdat ze in het noorden pas later een hoger plafont gaven, eer maar zuid vertrokken. En waarom dan niet van de gelegenheid gebruik maken of eens en wat andere route te nemen. Verkennen in het alternative parcours, in stukken meer oost dan ik ooit was geweest. En dat ging wonderwel goed. De vakantie vorige jaar vanaf Fayence werd zijn vruchten af. Keren aan lac castelan en dan maar terug naar het noorden. Terug bij barcelo net geen 100kmu gemiddeld, dat ging best goed. En doen begon het echt geode weer helemaal. Een 5m/s bel bij de grand berard, en de volgende bellen waren allemaal dik in orde. Echter eens in het noorden zat de demaurienne toch meer dicht dan gedacht. Het opzet van de vlucht ging dus niet lukken. Ik had me initieel voorgenomen om dat misschien maar gewoon te gaan landen, maar had echt wel plezier in het goede tot zeer goede weer. Ook al was de speeltuin klein. Het werd dus opnieuw een op en af maar deze keer wel in een ander gebied. Tweede keer zuid gevlogen tot aan het schietgebeid en de moeite niet gedaan om op te roepen of het actief was en gewoon omgedraaid. De weg terug ging opnieuw vlot tot zeer vlot en in het noordenw as het nog steeds niet beter geworden. Dan maar draaien op het zelfde punt. Laatste keer, toch wel opgaan en genieten van het raceweer en deze keer gaan draaien bij bij puimasson. Ondertussen waren mijn benen op, het nadelen van starten in barcelonnette. Uit vliegen in het noorden en de proef die stop bij 766km, dat op 35km van barcelonnette. Gevlogen afstond dus +800km maar so be it. Was echt wel lekker racen met de 29.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/454703
Igc-file: 2024-08-03-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-08-2024
Weerkaart: Weerkaart van 03-08-2024



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/08/2024
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2024-08-03-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:07:54
Duurvlucht     : 06:58:45
Vrije vlucht   :  766.7 km
Fasttrack      :  128.6 kmh
Driehoek       :  162.7 km
Hoogtewinst    : 1623.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.213'N   6°36.830'E
    tijd: 09:57:29 UTC
    alti: 1108 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°25.337'N   6°40.090'E =  48° 5.8 km van vertrek
    tijd: 10:06:37 UTC
    alti: 2272 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.230'N   6°36.508'E = 274° 0.4 km van vertrek
    tijd: 17:05:23 UTC
    alti: 1118 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 07:07:54
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°27.248'N   6°41.900'E  @ 10:19:57 UTC,  3328 m
    punt 1:  43°52.551'N   6°37.434'E  @ 10:57:02 UTC,  2802 m
    punt 2:  45°06.533'N   6°37.581'E  @ 12:01:00 UTC,  3327 m
    punt 3:  43°45.059'N   6°23.254'E  @ 13:17:39 UTC,  2694 m
    punt 4:  45°06.469'N   6°37.597'E  @ 14:34:52 UTC,  3427 m
    punt 5:  43°47.281'N   6°09.485'E  @ 15:51:51 UTC,  2479 m
    Finish:  44°37.720'N   6°52.829'E  @ 16:46:00 UTC,  3172 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   64.5 km 185° @ 104.4 km/h
    been 2:  137.0 km   0° @ 128.5 km/h
    been 3:  152.1 km 187° @ 119.0 km/h
    been 4:  152.0 km   7° @ 118.1 km/h
    been 5:  151.3 km 194° @ 117.9 km/h
    been 6:  109.8 km  31° @ 121.7 km/h
Afgelegde afstand:                   766.7 km
Duur:                                06:26:03
Gemiddelde snelheid:                 119.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 34.2 km
Starthoogte:                         2241.0 m
Finishhoogte:                        3172.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -931 m
Totale score afstand:                766.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°37.531'N   6°52.646'E =  38° 33.8 km van vertrek
    tijd:    11:36:48 UTC
    alti:    3580 m
Finishpunt
    pos.:    44°08.001'N   6°39.683'E = 172° 28.4 km van vertrek
    tijd:    13:36:48 UTC
    alti:    2937 m
Grootste afstand in 2 uur: 257.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   128.6 km/h
Hoogteverlies:             643 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 518.7 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO         51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  ZONHOVEN            51°00.728'N   5°22.287'E    51.6 km 147°
    punt 2:  NOTTULN             51°54.400'N   7°24.330'E   172.9 km  54°
    punt 3:  MERKSPLAS KOLONIE   51°21.344'N   4°49.656'E   188.7 km 252°
    punt 4:  ZONHOVEN            51°00.728'N   5°22.287'E    53.9 km 135°
    finish:  WEELDE AERO         51°24.050'N   4°58.130'E    51.6 km 327°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    2272 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   45.6 km
Been 1:   71.6 km
Been 2:   45.6 km
Totaal:  162.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:06:37 UTC
    einde: 17:05:22 UTC
    duur:  06:58:45

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2241 m @ 10:06:53 UTC
    hoog punt:    3864 m @ 11:48:13 UTC
    hoogtewinst:  1623 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 10340

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs