10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef03-08-2024 -- Wim REYNDERS -- 1131,3 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt.
IGC File gegevens: 127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 03/08/2024 Piloot: WIM REYNDERS Zweefvliegtuig: D-4860 Toestel type: SZD 55 Klasse: STANDARD Logger type: Flarm s/n: 2bs Logger file: 2024-08-03-FLA-2BS-01.IGC Motor detectie: Geen SAMENVATTING Vluchttijd : 04:36:54 Duurvlucht : 04:36:12 Vrije vlucht : 299.8 km Fasttrack : 74.2 kmh Driehoek : 221.5 km Hoogtewinst : 2329.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFZZ La Motte du Caire BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 44°19.115'N 6°01.890'E tijd: 12:32:37 UTC alti: 663 m Ontkoppelpunt pos.: 44°19.115'N 6°01.890'E = -nan° 0.0 km van vertrek tijd: 12:32:37 UTC alti: 663 m Landingspunt pos.: 44°19.578'N 6°01.877'E = 359° 0.9 km van vertrek tijd: 17:09:31 UTC alti: 680 m Afstand take-off tot landing: 0.9 Totale vluchtduur: 04:36:54 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 44°19.716'N 6°01.805'E @ 12:33:27 UTC, 1035 m punt 1: 44°16.576'N 6°30.063'E @ 13:11:43 UTC, 2810 m punt 2: 43°47.244'N 6°28.040'E @ 14:11:15 UTC, 2586 m punt 3: 44°34.869'N 6°34.763'E @ 15:16:31 UTC, 2509 m punt 4: 44°17.250'N 6°28.966'E @ 16:10:35 UTC, 2802 m punt 5: 44°26.285'N 6°40.021'E @ 16:28:23 UTC, 3193 m Finish: 44°15.810'N 5°54.929'E @ 16:58:07 UTC, 1670 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 38.0 km 99° @ 59.6 km/h been 2: 54.4 km 183° @ 54.8 km/h been 3: 88.7 km 6° @ 81.5 km/h been 4: 33.5 km 193° @ 37.2 km/h been 5: 22.3 km 41° @ 75.0 km/h been 6: 63.0 km 252° @ 127.1 km/h Afgelegde afstand: 299.8 km Duur: 04:24:40 Gemiddelde snelheid: 68.0 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.1 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 11.1 km Starthoogte: 1018.0 m Finishhoogte: 1670.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -652 m Totale score afstand: 299.8 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°14.025'N 6°31.969'E = 103° 41.1 km van vertrek tijd: 14:53:27 UTC alti: 3172 m Finishpunt pos.: 44°18.978'N 6°00.691'E = 261° 1.6 km van vertrek tijd: 16:53:27 UTC alti: 1929 m Grootste afstand in 2 uur: 148.5 km Beste snelheid in 2 uur: 74.2 km/h Hoogteverlies: 1243 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 270.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: LAMOTTCAIR 44°19.518'N 6°01.848'E punt 1: JAUSIER 44°25.450'N 6°44.083'E 57.2 km 79° punt 2: ASPRESBUEC 44°31.100'N 5°44.133'E 80.2 km 278° punt 3: MONTDANCRE 44°42.100'N 6°35.983'E 71.6 km 73° finish: LAMOTTCAIR 44°19.518'N 6°01.848'E 61.6 km 227° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: LAMOTTCAIR @ 17:03:15 UTC, 1363 m punt 1: JAUSIER niet gerond afbreekpunt: 44°19.985'N 6°02.554'E @ 17:07:39 UTC, 1041 m : 1.1 km 14.8 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 1.1 km Duur van de proef: 00:04:24 Gemiddelde snelheid: 14.8 km/h Start hoogte: 1018 m Hoogte passeren start: 1363 m Hoogte aan break-punt: 1041 m Hoogteverlies over proef: -23 m Totale score afstand: 1.1 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 88.5 km Been 1: 63.8 km Been 2: 69.2 km Totaal: 221.5 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 12:33:19 UTC einde: 17:09:31 UTC duur: 04:36:12 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1018 m @ 12:33:19 UTC hoog punt: 3347 m @ 16:16:11 UTC hoogtewinst: 2329 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Geen ENL signaal, scoring geforceerd Rekentijd 2319 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||