10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-07-2024 -- Theo STOCKMANS -- 1736,3 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: GGA actief, XPDR 7000 Nl, para Meeuwen uitgeluisterd op 120,40
IGC File gegevens: 155 Aantal loggerpunten gereduceerd Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 28/07/2024 Piloot: THEO STOCKMANS Zweefvliegtuig: OO-YTS Toestel type: VENTUS2/18M Klasse: 18-METER Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 993 Logger file: 2024-07-28-NAV-993-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 07:22:55 Duurvlucht : 07:19:59 Vrije vlucht : 520.9 km Fasttrack : 87.4 kmh Driehoek : 174.2 km Hoogtewinst : 1118.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°46.749'N 4°57.500'E tijd: 10:17:37 UTC alti: -55 m Ontkoppelpunt pos.: 50°46.723'N 4°58.762'E = 92° 1.5 km van vertrek tijd: 10:20:32 UTC alti: 461 m Landingspunt pos.: 50°46.892'N 4°57.455'E = 349° 0.3 km van vertrek tijd: 17:40:32 UTC alti: -42 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 07:22:55 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°45.438'N 4°57.771'E @ 10:27:06 UTC, 779 m punt 1: 51°21.707'N 6°13.920'E @ 11:54:52 UTC, 1005 m punt 2: 50°06.289'N 5°02.097'E @ 14:01:16 UTC, 1066 m punt 3: 51°00.494'N 5°35.597'E @ 15:22:58 UTC, 1218 m punt 4: 50°40.814'N 5°03.808'E @ 15:59:07 UTC, 1254 m punt 5: 50°55.182'N 5°20.524'E @ 16:24:36 UTC, 1161 m Finish: 50°29.388'N 5°01.802'E @ 17:07:39 UTC, 1173 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 111.5 km 52° @ 76.2 km/h been 2: 163.4 km 212° @ 77.6 km/h been 3: 108.0 km 21° @ 79.3 km/h been 4: 52.2 km 226° @ 86.6 km/h been 5: 33.1 km 36° @ 77.9 km/h been 6: 52.7 km 205° @ 73.4 km/h Afgelegde afstand: 520.9 km Duur: 06:40:33 Gemiddelde snelheid: 78.0 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.5 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 32.6 km Starthoogte: 356.0 m Finishhoogte: 1173.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -817 m Totale score afstand: 520.9 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°48.825'N 5°10.913'E = 76° 16.2 km van vertrek tijd: 10:48:23 UTC alti: 906 m Finishpunt pos.: 50°57.108'N 5°18.397'E = 52° 31.1 km van vertrek tijd: 12:48:23 UTC alti: 651 m Grootste afstand in 2 uur: 174.8 km Beste snelheid in 2 uur: 87.4 km/h Hoogteverlies: 255 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 92.0 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: RWY 35 50°46.617'N 4°57.517'E punt 1: WEVER 50°52.650'N 4°56.033'E 11.3 km 351° punt 2: NAMECHE 50°28.117'N 4°59.783'E 45.7 km 174° finish: 1 GOET 50°46.950'N 4°57.450'E 35.0 km 356° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: RWY 35 @ 17:27:46 UTC, 605 m punt 1: WEVER niet gerond afbreekpunt: 50°47.999'N 4°56.976'E @ 17:35:44 UTC, 285 m : 2.6 km 19.8 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 2.6 km Duur van de proef: 00:07:58 Gemiddelde snelheid: 19.8 km/h Start hoogte: 356 m Hoogte passeren start: 605 m Hoogte aan break-punt: 285 m Hoogteverlies over proef: 71 m Totale score afstand: 2.6 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 76.6 km Been 1: 48.8 km Been 2: 48.8 km Totaal: 174.2 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:20:32 UTC einde: 17:40:31 UTC duur: 07:19:59 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 356 m @ 10:22:08 UTC hoog punt: 1474 m @ 13:25:59 UTC hoogtewinst: 1118 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 11:59:31 bearing 65.7° Tweede punt: 14:01:20 bearing 156.1° Totale hoek: 90.4° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Aantal loggerpunten gereduceerd Rekentijd 6764 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||