BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

06-08-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 2197,0 punten

Database gegevens:

Datum: 06-08-2024 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 664.6 km Score: 2197,0 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Very frustrating to fly from Barcelonnette today!! At 10u in the row with 5 before me. After the briefing at 11u ready at my glider, standing for 3u in the sun to finaly be towed up at 14u15.... Today 800-900km was possible. Gliding in a mental game I guess. But still happy with the 121kmu. Op de briefing van gisteren werd vandaag al aangekondigd als duidelijk de betere dag. Daarnaast, waar het de eerste week heel rustig was, is het sinds een paar dagen heel druk op het veld. Dan weet je wat er gaat gebeuren. Op tijd naar het vliegveld vertrokken en in de auto zag ik al 5 toestellen in de rij staan. Duidelijk klaar gezet om 9u. Water erin en toestel naar de grid getrokken. In de rij was er geen plaats meer dus dan maar als 1 eerste reserve. De briefing begint om 10u30 en was klaar iets voor 11u. Die eindigde met de klassieke vraag wanneer willen jullie vetrekken. Antwoord van 6 (waaronder ik) was dat we direct konden en wilde vertrekken. Naar de startplaats dus om iets na 11u, en toen was het toch nog dikke 25min wachten op de eerste sleper. De tweede sleper die moest blijkbaar vandaag op onderhoud en was dus niet beschikbaar. De dag werd dus aaangekondigd als ene van lang wachten. De eerst prive solo zwever ging om 11u25 de lucht in toen al een paar zwever van fayence en andere zuidelijk gelegen velde de vallei overstaken. Met 1 sleper het nog ongeveer een uur duren voor ik kon vertrekken, maar ze begonnen meer en meer dubbelzitter aan te slepen en deze voor de eenzitters op te slepen. Mijn voorspelling ging van vertrekken om 13 naar 13u30 tot zelfs na 14u. Toch wel een mental spelletje om je daar niet te hard in op te jagen, en om je voldoende voor de zon te beschermen onder een of andere vleugel. Even speelde het in mijn hoofd om gewoon de 29 terug aan de draad te zetten maar we stonden hier nu toch. Om 14u10 uiteindelijk na 3uur wachten de lucht in. Ambitie waren niet groot, enige plan was om de gedeclareerde weglide task te vliegen. Even vlug langs de 3 eveche en dan op weg naar de Maurienne. Deze keer niet heen via lac cenis maar via de noord kant gegaan, die leek beter. Albaron gerond en dan toch nog maar een stukje door gevlogen. De basis ging daar naar een mooie 4100m. Vermits het al wat later was als vervolg maar een gewone jojo gedaan en als training proberen de snelheid hoog te houden. Het parcour werkte goed en bij puimasson vond ik in het blauw precies nog een soort van convergentielijn. Nog een keer naar het noorden en uiteindelijk nog even de st crepin vallei in gedoken. Om dan final nog wat kilometers te sprokkelen in en rond Barcelonnette. De snelheid kwam op 121kmu over de 664km, en daarmee voor weglide in de alpen voor de tweede dag de snelste proef. Wat op wedstrijd niet echt lukt hier in de alpen best wel. Fijne dag nog, maar ook beetje dubbel, wat vroger vertrokken had ik denk ik mijn grootste proef hier ooit kunnen vliegen: 800-900km. Zal dan voor een volgende keer zijn. Hebben we iets om voor terug te komen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt"

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/458057
Igc-file: 2024-08-06-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 06-08-2024
Weerkaart: Weerkaart van 06-08-2024



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   06/08/2024
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2024-08-06-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:08:29
Duurvlucht     : 06:00:46
Vrije vlucht   :  664.6 km
Fasttrack      :  137.1 kmh
Driehoek       :  175.7 km
Hoogtewinst    : 2224.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.216'N   6°36.822'E
    tijd: 12:10:16 UTC
    alti: 1094 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°25.116'N   6°38.693'E =  35° 4.3 km van vertrek
    tijd: 12:17:58 UTC
    alti: 1939 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.234'N   6°36.518'E = 275° 0.4 km van vertrek
    tijd: 18:18:45 UTC
    alti: 1094 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 06:08:29
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°15.135'N   6°29.930'E  @ 12:40:26 UTC,  3043 m
    punt 1:  45°25.142'N   7°09.871'E  @ 13:50:38 UTC,  3938 m
    punt 2:  43°46.954'N   6°09.762'E  @ 15:24:05 UTC,  2247 m
    punt 3:  44°59.395'N   6°42.736'E  @ 16:35:30 UTC,  3651 m
    punt 4:  44°12.435'N   6°26.357'E  @ 17:19:54 UTC,  2938 m
    punt 5:  44°36.428'N   6°49.404'E  @ 17:50:12 UTC,  3015 m
    Finish:  44°16.955'N   6°33.923'E  @ 18:07:47 UTC,  2578 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  139.9 km  22° @ 119.6 km/h
    been 2:  198.5 km 204° @ 127.4 km/h
    been 3:  141.1 km  18° @ 118.6 km/h
    been 4:   89.6 km 194° @ 121.1 km/h
    been 5:   54.0 km  34° @ 106.8 km/h
    been 6:   41.5 km 210° @ 141.6 km/h
Afgelegde afstand:                   664.6 km
Duur:                                05:27:21
Gemiddelde snelheid:                 121.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 17.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.2 km
Starthoogte:                         1919.0 m
Finishhoogte:                        2578.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -659 m
Totale score afstand:                664.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    45°08.561'N   6°42.196'E =   5° 84.3 km van vertrek
    tijd:    14:15:01 UTC
    alti:    3289 m
Finishpunt
    pos.:    44°46.924'N   6°37.645'E =   1° 43.9 km van vertrek
    tijd:    16:15:01 UTC
    alti:    2549 m
Grootste afstand in 2 uur: 274.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   137.1 km/h
Hoogteverlies:             740 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 518.7 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO         51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  ZONHOVEN            51°00.728'N   5°22.287'E    51.6 km 147°
    punt 2:  NOTTULN             51°54.400'N   7°24.330'E   172.9 km  54°
    punt 3:  MERKSPLAS KOLONIE   51°21.344'N   4°49.656'E   188.7 km 252°
    punt 4:  ZONHOVEN            51°00.728'N   5°22.287'E    53.9 km 135°
    finish:  WEELDE AERO         51°24.050'N   4°58.130'E    51.6 km 327°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1939 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   49.2 km
Been 1:   49.2 km
Been 2:   77.3 km
Totaal:  175.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:17:58 UTC
    einde: 18:18:44 UTC
    duur:  06:00:46

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1919 m @ 12:18:11 UTC
    hoog punt:    4143 m @ 13:57:06 UTC
    hoogtewinst:  2224 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 7912

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs