10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-07-2024 -- Jens GEMIS & DARROZE OLIVIER -- 993,0 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 29/07/2024 Piloot: LEMAIRE ANTOINE Zweefvliegtuig: F-CBER Toestel type: ARCUS Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6kq Logger file: 2024-07-29-LXV-6KQ-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:19:14 Duurvlucht : 03:19:11 Vrije vlucht : 297.9 km Fasttrack : 125.8 kmh Driehoek : 173.6 km Hoogtewinst : 3752.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFMX St.Auban BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 44°03.464'N 5°59.568'E tijd: 14:11:47 UTC alti: 404 m Ontkoppelpunt pos.: 44°03.444'N 5°59.538'E = 227° 0.1 km van vertrek tijd: 14:11:50 UTC alti: 402 m Landingspunt pos.: 44°03.433'N 5°59.609'E = 136° 0.1 km van vertrek tijd: 17:31:01 UTC alti: 413 m Afstand take-off tot landing: 0.1 Totale vluchtduur: 03:19:14 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 44°02.181'N 5°57.457'E @ 14:13:55 UTC, 657 m punt 1: 44°26.057'N 6°36.403'E @ 15:41:12 UTC, 3526 m punt 2: 44°55.550'N 6°21.081'E @ 16:17:15 UTC, 3869 m punt 3: 44°16.129'N 6°29.323'E @ 16:45:35 UTC, 2740 m punt 4: 43°48.170'N 6°14.839'E @ 17:08:14 UTC, 1635 m punt 5: 43°58.935'N 6°13.598'E @ 17:17:53 UTC, 1477 m Finish: 44°02.729'N 5°57.664'E @ 17:27:00 UTC, 792 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 68.1 km 49° @ 46.8 km/h been 2: 58.3 km 340° @ 97.0 km/h been 3: 73.8 km 171° @ 156.3 km/h been 4: 55.3 km 201° @ 146.4 km/h been 5: 20.0 km 355° @ 124.4 km/h been 6: 22.4 km 288° @ 147.6 km/h Afgelegde afstand: 297.9 km Duur: 03:13:05 Gemiddelde snelheid: 92.6 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.7 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.9 km Starthoogte: 399.0 m Finishhoogte: 792.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -393 m Totale score afstand: 297.9 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°23.523'N 6°23.639'E = 41° 49.1 km van vertrek tijd: 15:29:26 UTC alti: 3049 m Finishpunt pos.: 44°04.573'N 5°59.618'E = 2° 2.1 km van vertrek tijd: 17:29:26 UTC alti: 620 m Grootste afstand in 2 uur: 251.6 km Beste snelheid in 2 uur: 125.8 km/h Hoogteverlies: 2429 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 218.1 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: CHATEAUNEUF 44°05.534'N 5°56.933'E punt 1: COL CABRE 44°32.983'N 5°35.916'E 58.0 km 331° punt 2: REALLON 44°34.600'N 6°21.717'E 60.7 km 87° punt 3: BARREME 43°59.545'N 6°23.206'E 65.0 km 178° finish: ST-AUB PEAGE 44°02.266'N 5°57.705'E 34.5 km 279° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: CHATEAUNEUF @ 14:17:13 UTC, 1024 m punt 1: COL CABRE niet gerond afbreekpunt: 44°13.910'N 6°06.684'E @ 14:56:12 UTC, 1722 m : 4.0 km 6.2 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 4.0 km Duur van de proef: 00:38:59 Gemiddelde snelheid: 6.2 km/h Start hoogte: 399 m Hoogte passeren start: 1024 m Hoogte aan break-punt: 1722 m Hoogteverlies over proef: -1323 m Totale score afstand: 4.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 48.6 km Been 1: 48.6 km Been 2: 76.4 km Totaal: 173.6 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 14:11:50 UTC einde: 17:31:01 UTC duur: 03:19:11 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 399 m @ 14:11:54 UTC hoog punt: 4151 m @ 16:20:17 UTC hoogtewinst: 3752 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 2866 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||