10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef31-07-2024 -- Jens GEMIS -- 799,6 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 31/07/2024 Piloot: GLENN HOSTENS Zweefvliegtuig: F-CGDH Toestel type: DISCUS 2C Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 73d Logger file: 2024-07-31-LXV-73D-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:44:03 Duurvlucht : 04:38:08 Vrije vlucht : 227.9 km Fasttrack : 66.4 kmh Driehoek : 137.6 km Hoogtewinst : 1879.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFMX St.Auban BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 44°03.415'N 5°59.607'E tijd: 11:28:06 UTC alti: 426 m Ontkoppelpunt pos.: 44°05.136'N 6°03.935'E = 61° 6.6 km van vertrek tijd: 11:34:01 UTC alti: 1288 m Landingspunt pos.: 44°03.471'N 5°59.582'E = 342° 0.1 km van vertrek tijd: 16:12:09 UTC alti: 448 m Afstand take-off tot landing: 0.1 Totale vluchtduur: 04:44:03 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 44°04.941'N 6°03.887'E @ 11:34:24 UTC, 1274 m punt 1: 44°23.799'N 6°23.935'E @ 12:46:43 UTC, 3033 m punt 2: 43°51.493'N 6°12.281'E @ 14:05:31 UTC, 2649 m punt 3: 44°04.265'N 5°56.114'E @ 14:21:36 UTC, 1703 m punt 4: 44°22.951'N 6°03.616'E @ 15:23:06 UTC, 2358 m punt 5: 44°13.338'N 6°10.486'E @ 15:44:08 UTC, 2483 m Finish: 43°57.996'N 5°56.467'E @ 16:01:21 UTC, 1468 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 44.0 km 37° @ 36.5 km/h been 2: 61.8 km 195° @ 47.1 km/h been 3: 32.0 km 318° @ 119.6 km/h been 4: 36.0 km 16° @ 35.1 km/h been 5: 20.0 km 153° @ 57.1 km/h been 6: 34.0 km 213° @ 118.6 km/h Afgelegde afstand: 227.9 km Duur: 04:26:57 Gemiddelde snelheid: 51.2 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.4 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.9 km Starthoogte: 1270.0 m Finishhoogte: 1468.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -198 m Totale score afstand: 227.9 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 43°51.961'N 6°13.105'E = 140° 27.9 km van vertrek tijd: 14:04:49 UTC alti: 2747 m Finishpunt pos.: 44°02.874'N 5°58.289'E = 240° 2.0 km van vertrek tijd: 16:04:49 UTC alti: 1290 m Grootste afstand in 2 uur: 132.9 km Beste snelheid in 2 uur: 66.4 km/h Hoogteverlies: 1457 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 414.3 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: MALIJAI 44°02.801'N 6°01.851'E punt 1: PLAMPINET 45°00.133'N 6°39.083'E 117.1 km 25° punt 2: AIGUINES PONT 43°48.084'N 6°14.970'E 137.2 km 194° punt 3: PIC DE BURE 44°37.583'N 5°55.933'E 95.1 km 345° finish: MALIJAI 44°02.801'N 6°01.851'E 64.9 km 173° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: MALIJAI @ 14:17:13 UTC, 1967 m punt 1: PLAMPINET niet gerond afbreekpunt: 44°22.685'N 6°05.004'E @ 15:21:39 UTC, 2420 m : 34.4 km 32.0 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 34.4 km Duur van de proef: 01:04:26 Gemiddelde snelheid: 32.0 km/h Start hoogte: 1213 m Hoogte passeren start: 1967 m Hoogte aan break-punt: 2420 m Hoogteverlies over proef: -1207 m Totale score afstand: 34.4 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 39.7 km Been 1: 59.4 km Been 2: 38.5 km Totaal: 137.6 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:34:01 UTC einde: 16:12:09 UTC duur: 04:38:08 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1213 m @ 11:35:20 UTC hoog punt: 3092 m @ 12:47:10 UTC hoogtewinst: 1879 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 2720 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||