10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef30-07-2024 -- Jens GEMIS & DARROZE OLIVIER -- 786,0 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 30/07/2024 Piloot: LEMAIRE PIERRE Zweefvliegtuig: F-CBER Toestel type: ARCUS Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6kq Logger file: 2024-07-30-LXV-6KQ-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 02:52:42 Duurvlucht : 02:46:43 Vrije vlucht : 235.8 km Fasttrack : 101.2 kmh Driehoek : 161.9 km Hoogtewinst : 1837.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFMX St.Auban BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 44°03.489'N 5°59.608'E tijd: 10:49:09 UTC alti: 400 m Ontkoppelpunt pos.: 44°04.903'N 6°03.583'E = 64° 5.9 km van vertrek tijd: 10:55:08 UTC alti: 1087 m Landingspunt pos.: 44°03.557'N 5°59.634'E = 15° 0.1 km van vertrek tijd: 13:41:51 UTC alti: 413 m Afstand take-off tot landing: 0.1 Totale vluchtduur: 02:52:42 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 44°04.687'N 6°03.478'E @ 10:55:42 UTC, 1066 m punt 1: 44°25.104'N 6°23.560'E @ 11:44:21 UTC, 2536 m punt 2: 44°14.444'N 6°29.187'E @ 11:57:25 UTC, 2797 m punt 3: 43°58.370'N 6°15.571'E @ 12:16:07 UTC, 2340 m punt 4: 44°27.262'N 5°48.512'E @ 12:50:07 UTC, 1428 m punt 5: 44°06.711'N 6°11.655'E @ 13:29:33 UTC, 1784 m Finish: 44°02.623'N 5°57.740'E @ 13:37:27 UTC, 919 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 46.3 km 35° @ 57.1 km/h been 2: 21.1 km 159° @ 96.9 km/h been 3: 34.9 km 211° @ 111.9 km/h been 4: 64.5 km 326° @ 113.8 km/h been 5: 49.0 km 141° @ 74.5 km/h been 6: 20.1 km 248° @ 152.4 km/h Afgelegde afstand: 235.8 km Duur: 02:41:45 Gemiddelde snelheid: 87.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.6 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.0 km Starthoogte: 1060.0 m Finishhoogte: 919.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 141 m Totale score afstand: 235.8 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°18.869'N 6°20.930'E = 45° 40.2 km van vertrek tijd: 11:38:49 UTC alti: 2529 m Finishpunt pos.: 44°02.879'N 5°58.288'E = 237° 2.1 km van vertrek tijd: 13:38:49 UTC alti: 709 m Grootste afstand in 2 uur: 202.4 km Beste snelheid in 2 uur: 101.2 km/h Hoogteverlies: 1820 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 218.1 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: CHATEAUNEUF 44°05.534'N 5°56.933'E punt 1: COL CABRE 44°32.983'N 5°35.916'E 58.0 km 331° punt 2: REALLON 44°34.600'N 6°21.717'E 60.7 km 87° punt 3: BARREME 43°59.545'N 6°23.206'E 65.0 km 178° finish: ST-AUB PEAGE 44°02.266'N 5°57.705'E 34.5 km 279° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: CHATEAUNEUF @ 12:20:02 UTC, 2424 m punt 1: COL CABRE niet gerond afbreekpunt: 44°27.242'N 5°48.480'E @ 12:50:09 UTC, 1428 m : 38.3 km 76.2 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 38.3 km Duur van de proef: 00:30:07 Gemiddelde snelheid: 76.2 km/h Start hoogte: 1050 m Hoogte passeren start: 2424 m Hoogte aan break-punt: 1428 m Hoogteverlies over proef: -378 m Totale score afstand: 38.3 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 50.5 km Been 1: 64.6 km Been 2: 46.7 km Totaal: 161.9 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:55:08 UTC einde: 13:41:51 UTC duur: 02:46:43 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1050 m @ 10:56:28 UTC hoog punt: 2887 m @ 11:56:35 UTC hoogtewinst: 1837 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3739 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||