10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef25-07-2024 -- Tijl SCHMELZER -- 2594,4 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Contact paradrops
IGC File gegevens: 155 Aantal loggerpunten gereduceerd Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 25/07/2024 Piloot: TIJL SCHMELZER Zweefvliegtuig: DKHBT Toestel type: VENTUS3T18M Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6q2 Logger file: 2024-07-25-LXV-6Q2-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 09:13:12 Duurvlucht : 09:07:23 Vrije vlucht : 791.3 km Fasttrack : 123.0 kmh VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EDZZ Klippeneck BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 48°06.264'N 8°45.475'E tijd: 08:33:39 UTC alti: 906 m Ontkoppelpunt pos.: 48°07.990'N 8°46.073'E = 13° 3.3 km van vertrek tijd: 08:37:08 UTC alti: 1414 m Landingspunt pos.: 48°06.428'N 8°45.613'E = 29° 0.3 km van vertrek tijd: 17:46:51 UTC alti: 918 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 09:13:12 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 1.9 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 48°07.014'N 8°45.306'E @ 08:40:31 UTC, 1463 m punt 1: 49°40.984'N 12°31.754'E @ 11:48:38 UTC, 1945 m punt 2: 48°16.695'N 8°55.090'E @ 15:22:26 UTC, 1677 m punt 3: 47°58.256'N 8°33.661'E @ 15:56:49 UTC, 1356 m punt 4: 47°56.287'N 8°17.473'E @ 16:22:25 UTC, 1763 m punt 5: 47°44.732'N 8°06.852'E @ 16:48:28 UTC, 1911 m Finish: 48°08.989'N 8°48.348'E @ 17:39:58 UTC, 1270 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 326.9 km 56° @ 104.3 km/h been 2: 307.0 km 241° @ 86.2 km/h been 3: 43.3 km 218° @ 75.6 km/h been 4: 20.5 km 260° @ 48.0 km/h been 5: 25.2 km 212° @ 58.0 km/h been 6: 68.5 km 49° @ 79.8 km/h Afgelegde afstand: 791.3 km Duur: 08:59:27 Gemiddelde snelheid: 88.0 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.4 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.2 km Starthoogte: 1475.0 m Finishhoogte: 1270.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 205 m Totale score afstand: 791.3 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 48°50.104'N 10°19.207'E = 54° 141.2 km van vertrek tijd: 10:15:41 UTC alti: 1673 m Finishpunt pos.: 49°27.298'N 11°46.973'E = 55° 268.3 km van vertrek tijd: 12:15:42 UTC alti: 1423 m Grootste afstand in 2 uur: 246.1 km Beste snelheid in 2 uur: 123.0 km/h Hoogteverlies: 250 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 1004.4 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: 001 AP1 KLIPPENECK 48°06.733'N 8°46.100'E punt 1: PT001 49°41.862'N 12°30.819'E 326.2 km 56° punt 2: PT002 47°45.244'N 8°11.351'E 384.5 km 237° punt 3: PT003 48°41.437'N 8°33.209'E 107.6 km 14° punt 4: 158 LOEFFINGEN BHF 47°53.000'N 8°20.500'E 91.1 km 190° punt 5: PT005 48°18.161'N 8°59.961'E 67.6 km 46° finish: 001 AP1 KLIPPENECK 48°06.733'N 8°46.100'E 27.3 km 219° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: 001 AP1 KLIPPENECK @ 17:37:07 UTC, 1378 m punt 1: PT001 niet gerond afbreekpunt: 48°08.961'N 8°48.377'E @ 17:39:56 UTC, 1270 m : 4.6 km 99.0 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 4.6 km Duur van de proef: 00:02:49 Gemiddelde snelheid: 99.0 km/h Start hoogte: 1172 m Hoogte passeren start: 1378 m Hoogte aan break-punt: 1270 m Hoogteverlies over proef: -98 m Totale score afstand: 4.6 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 08:39:27 UTC einde: 17:46:50 UTC duur: 09:07:23 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1172 m @ 09:49:03 UTC hoog punt: 2071 m @ 16:57:34 UTC hoogtewinst: 899 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Aantal loggerpunten gereduceerd Rekentijd 12866 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||