10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef08-08-2024 -- Wim REYNDERS -- 1586,8 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt.
IGC File gegevens: 127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 08/08/2024 Piloot: WIM REYNDERS Zweefvliegtuig: D-4860 Toestel type: SZD 55 Klasse: STANDARD Logger type: Flarm s/n: 2bs Logger file: 2024-08-08-FLA-2BS-01.IGC Motor detectie: Geen SAMENVATTING Vluchttijd : 06:14:27 Duurvlucht : 06:13:40 Vrije vlucht : 420.5 km Fasttrack : 96.6 kmh Driehoek : 271.6 km Hoogtewinst : 2263.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFZZ La Motte du Caire BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 44°19.700'N 6°01.906'E tijd: 10:08:52 UTC alti: 633 m Ontkoppelpunt pos.: 44°19.700'N 6°01.906'E = -nan° 0.0 km van vertrek tijd: 10:08:52 UTC alti: 633 m Landingspunt pos.: 44°19.501'N 6°01.880'E = 185° 0.4 km van vertrek tijd: 16:23:19 UTC alti: 642 m Afstand take-off tot landing: 0.4 Totale vluchtduur: 06:14:27 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 44°18.994'N 6°01.525'E @ 10:11:15 UTC, 1032 m punt 1: 44°14.106'N 6°25.703'E @ 11:00:39 UTC, 3066 m punt 2: 43°44.624'N 6°10.495'E @ 11:43:35 UTC, 2330 m punt 3: 44°38.803'N 6°17.784'E @ 13:34:55 UTC, 3165 m punt 4: 44°43.742'N 5°31.970'E @ 14:29:59 UTC, 2320 m punt 5: 43°53.410'N 6°18.197'E @ 15:49:15 UTC, 2660 m Finish: 44°20.676'N 6°01.666'E @ 16:18:11 UTC, 1331 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 33.4 km 106° @ 40.6 km/h been 2: 58.3 km 200° @ 81.4 km/h been 3: 100.8 km 5° @ 54.3 km/h been 4: 61.2 km 279° @ 66.7 km/h been 5: 111.7 km 146° @ 84.5 km/h been 6: 55.1 km 337° @ 114.3 km/h Afgelegde afstand: 420.5 km Duur: 06:06:56 Gemiddelde snelheid: 68.8 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.4 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.8 km Starthoogte: 1002.0 m Finishhoogte: 1331.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -329 m Totale score afstand: 420.5 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°37.777'N 5°53.219'E = 341° 35.4 km van vertrek tijd: 14:15:43 UTC alti: 3224 m Finishpunt pos.: 44°18.439'N 6°01.467'E = 194° 2.4 km van vertrek tijd: 16:15:43 UTC alti: 1517 m Grootste afstand in 2 uur: 193.2 km Beste snelheid in 2 uur: 96.6 km/h Hoogteverlies: 1707 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 270.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: LAMOTTCAIR 44°19.518'N 6°01.848'E punt 1: JAUSIER 44°25.450'N 6°44.083'E 57.2 km 79° punt 2: ASPRESBUEC 44°31.100'N 5°44.133'E 80.2 km 278° punt 3: MONTDANCRE 44°42.100'N 6°35.983'E 71.6 km 73° finish: LAMOTTCAIR 44°19.518'N 6°01.848'E 61.6 km 227° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: LAMOTTCAIR @ 16:17:03 UTC, 1422 m punt 1: JAUSIER niet gerond afbreekpunt: 44°20.533'N 6°02.310'E @ 16:20:11 UTC, 1072 m : 0.9 km 18.1 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.9 km Duur van de proef: 00:03:08 Gemiddelde snelheid: 18.1 km/h Start hoogte: 1002 m Hoogte passeren start: 1422 m Hoogte aan break-punt: 1072 m Hoogteverlies over proef: -70 m Totale score afstand: 0.9 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 76.0 km Been 1: 76.0 km Been 2: 119.5 km Totaal: 271.6 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:09:39 UTC einde: 16:23:19 UTC duur: 06:13:40 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1002 m @ 10:09:43 UTC hoog punt: 3265 m @ 14:15:19 UTC hoogtewinst: 2263 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Geen ENL signaal, scoring geforceerd Rekentijd 3963 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||