10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-08-2024 -- Michiel DE BOCK -- 871,8 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens: 127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 10/08/2024 Piloot: MICHIEL DE BOCK Zweefvliegtuig: F-COLT Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER Logger type: Flarm s/n: 4zi Logger file: 2024-08-10-FLA-4ZI-01.IGC Motor detectie: Geen SAMENVATTING Vluchttijd : 04:13:19 Duurvlucht : 04:09:02 Vrije vlucht : 244.1 km Fasttrack : 64.6 kmh Driehoek : 113.4 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFGO Pont-s-Yonne BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 48°17.352'N 3°15.004'E tijd: 11:04:59 UTC alti: 0 m Ontkoppelpunt pos.: 48°17.352'N 3°15.004'E = -nan° 0.0 km van vertrek tijd: 11:04:59 UTC alti: 0 m Landingspunt pos.: 48°17.423'N 3°14.892'E = 314° 0.2 km van vertrek tijd: 15:18:18 UTC alti: 9 m Afstand take-off tot landing: 0.2 Totale vluchtduur: 04:13:19 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 48°17.799'N 3°17.184'E @ 11:12:32 UTC, 732 m punt 1: 48°08.505'N 2°11.839'E @ 12:29:22 UTC, 999 m punt 2: 48°00.502'N 2°49.417'E @ 13:18:58 UTC, 853 m punt 3: 48°16.402'N 3°10.902'E @ 14:14:56 UTC, 1139 m punt 4: 48°13.665'N 3°30.471'E @ 14:32:50 UTC, 953 m punt 5: 48°08.379'N 3°10.012'E @ 15:03:26 UTC, 1073 m Finish: 48°19.002'N 3°15.374'E @ 15:14:28 UTC, 372 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 82.7 km 258° @ 64.6 km/h been 2: 49.0 km 107° @ 59.2 km/h been 3: 39.7 km 42° @ 42.6 km/h been 4: 24.7 km 102° @ 82.9 km/h been 5: 27.2 km 249° @ 53.3 km/h been 6: 20.8 km 19° @ 113.0 km/h Afgelegde afstand: 244.1 km Duur: 04:01:56 Gemiddelde snelheid: 60.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.8 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.1 km Starthoogte: 603.0 m Finishhoogte: 372.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 231 m Totale score afstand: 244.1 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 48°13.145'N 3°10.328'E = 217° 9.7 km van vertrek tijd: 11:28:16 UTC alti: 936 m Finishpunt pos.: 48°03.528'N 2°53.146'E = 227° 37.3 km van vertrek tijd: 13:28:16 UTC alti: 821 m Grootste afstand in 2 uur: 129.2 km Beste snelheid in 2 uur: 64.6 km/h Hoogteverlies: 115 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 328.9 km GELDIG vertrek: LFGO PON 48°17.367'N 3°14.933'E start: LFGO PON 48°17.367'N 3°14.933'E punt 1: LFFB BUN 48°21.017'N 2°25.467'E 61.5 km 277° punt 2: LF8922 C 48°18.883'N 3°33.583'E 84.3 km 92° punt 3: LFFP PIT 48°09.383'N 2°11.467'E 103.2 km 261° finish: LFGO PON 48°17.367'N 3°14.933'E 80.0 km 79° landing: LFGO PON 48°17.367'N 3°14.933'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: LFGO PON @ 11:17:20 UTC, 886 m punt 1: LFFB BUN niet gerond afbreekpunt: 48°10.577'N 2°19.726'E @ 12:37:16 UTC, 923 m : 40.9 km 30.7 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 40.9 km Duur van de proef: 01:19:56 Gemiddelde snelheid: 30.7 km/h Start hoogte: 603 m Hoogte passeren start: 886 m Hoogte aan break-punt: 923 m Hoogteverlies over proef: -320 m Totale score afstand: 40.9 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 49.9 km Been 1: 31.7 km Been 2: 31.8 km Totaal: 113.4 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:09:16 UTC einde: 15:18:18 UTC duur: 04:09:02 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 459 m @ 14:39:38 UTC hoog punt: 1185 m @ 14:54:54 UTC hoogtewinst: 726 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Geen ENL signaal, scoring geforceerd Rekentijd 3161 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||