10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef31-07-2024 -- Glenn HOSTENS & OLIVIER DARROZE -- 1774,3 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Volgens de Franse kunst
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 31/07/2024 Piloot: GLENN HOSTENS Zweefvliegtuig: F-CBER Toestel type: ARCUS Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6kq Logger file: 2024-07-31-LXV-6KQ-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 06:31:38 Duurvlucht : 06:22:48 Vrije vlucht : 532.3 km Fasttrack : 127.3 kmh Driehoek : 291.7 km Hoogtewinst : 2669.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFMX St.Auban BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 44°03.485'N 5°59.603'E tijd: 10:59:56 UTC alti: 417 m Ontkoppelpunt pos.: 44°07.627'N 6°04.540'E = 41° 10.1 km van vertrek tijd: 11:08:46 UTC alti: 1278 m Landingspunt pos.: 44°03.449'N 5°59.619'E = 162° 0.1 km van vertrek tijd: 17:31:34 UTC alti: 434 m Afstand take-off tot landing: 0.1 Totale vluchtduur: 06:31:38 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 44°07.627'N 6°04.540'E @ 11:08:46 UTC, 1278 m punt 1: 44°57.235'N 6°25.134'E @ 12:56:37 UTC, 3819 m punt 2: 44°26.257'N 6°46.983'E @ 13:29:06 UTC, 3191 m punt 3: 44°34.133'N 5°49.232'E @ 14:08:30 UTC, 2492 m punt 4: 43°47.838'N 6°15.421'E @ 14:53:45 UTC, 1607 m punt 5: 44°40.927'N 6°32.405'E @ 15:45:34 UTC, 2973 m Finish: 43°47.873'N 6°15.295'E @ 16:35:11 UTC, 1575 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 95.8 km 16° @ 53.3 km/h been 2: 64.2 km 153° @ 118.6 km/h been 3: 77.9 km 281° @ 118.7 km/h been 4: 92.6 km 158° @ 122.7 km/h been 5: 100.9 km 13° @ 116.8 km/h been 6: 100.9 km 193° @ 122.0 km/h Afgelegde afstand: 532.3 km Duur: 05:26:25 Gemiddelde snelheid: 97.8 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.1 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 35.7 km Starthoogte: 1278.0 m Finishhoogte: 1575.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -297 m Totale score afstand: 532.3 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°02.228'N 6°14.222'E = 97° 19.7 km van vertrek tijd: 14:44:11 UTC alti: 2289 m Finishpunt pos.: 44°02.059'N 6°15.388'E = 97° 21.2 km van vertrek tijd: 16:44:12 UTC alti: 1492 m Grootste afstand in 2 uur: 254.7 km Beste snelheid in 2 uur: 127.3 km/h Hoogteverlies: 797 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 218.1 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: CHATEAUNEUF 44°05.534'N 5°56.933'E punt 1: COL CABRE 44°32.983'N 5°35.916'E 58.0 km 331° punt 2: REALLON 44°34.600'N 6°21.717'E 60.7 km 87° punt 3: BARREME 43°59.545'N 6°23.206'E 65.0 km 178° finish: ST-AUB PEAGE 44°02.266'N 5°57.705'E 34.5 km 279° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: CHATEAUNEUF @ 16:43:54 UTC, 1459 m punt 1: COL CABRE niet gerond afbreekpunt: 44°18.246'N 6°05.178'E @ 17:04:55 UTC, 1723 m : 10.5 km 30.1 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 10.5 km Duur van de proef: 00:21:01 Gemiddelde snelheid: 30.1 km/h Start hoogte: 1238 m Hoogte passeren start: 1459 m Hoogte aan break-punt: 1723 m Hoogteverlies over proef: -485 m Totale score afstand: 10.5 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 81.7 km Been 1: 83.5 km Been 2: 126.5 km Totaal: 291.7 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:08:46 UTC einde: 17:31:34 UTC duur: 06:22:48 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1238 m @ 11:09:42 UTC hoog punt: 3907 m @ 12:57:20 UTC hoogtewinst: 2669 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 7608 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||