10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-08-2024 -- Ruben SNYERS & CHRIS BIELEN -- 1115,0 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Uitluisteren Niederhein + XPDR 6101
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 10/08/2024 Piloot: CHRIS BIELEN Zweefvliegtuig: D-KKCR Toestel type: ARCUS T Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6nm Logger file: 2024-08-10-LXV-6NM-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 05:32:07 Duurvlucht : 05:31:25 Vrije vlucht : 334.5 km Fasttrack : 73.1 kmh Opgegeven proef: 105.1 km Driehoek : 213.6 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°10.947'N 5°13.690'E tijd: 10:01:59 UTC alti: -37 m Ontkoppelpunt pos.: 51°10.716'N 5°12.944'E = 244° 1.0 km van vertrek tijd: 10:02:41 UTC alti: 305 m Landingspunt pos.: 51°10.788'N 5°13.120'E = 246° 0.7 km van vertrek tijd: 15:34:06 UTC alti: -38 m Afstand take-off tot landing: 0.7 Totale vluchtduur: 05:32:07 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°10.436'N 5°12.496'E @ 10:09:18 UTC, 345 m punt 1: 51°34.445'N 6°35.578'E @ 11:50:06 UTC, 595 m punt 2: 51°22.171'N 6°15.322'E @ 12:39:07 UTC, 650 m punt 3: 51°12.139'N 5°16.973'E @ 13:34:16 UTC, 373 m punt 4: 51°21.052'N 4°49.936'E @ 14:18:47 UTC, 821 m punt 5: 51°02.000'N 5°33.033'E @ 15:08:40 UTC, 874 m Finish: 51°10.788'N 5°13.120'E @ 15:34:06 UTC, -38 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 106.2 km 65° @ 63.2 km/h been 2: 32.7 km 226° @ 40.0 km/h been 3: 70.3 km 255° @ 76.5 km/h been 4: 35.5 km 298° @ 47.9 km/h been 5: 61.4 km 125° @ 73.8 km/h been 6: 28.4 km 305° @ 67.0 km/h Afgelegde afstand: 334.5 km Duur: 05:24:48 Gemiddelde snelheid: 61.8 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.7 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km Starthoogte: 253.0 m Finishhoogte: -38.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 291 m Totale score afstand: 334.5 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°20.896'N 6°05.727'E = 73° 63.3 km van vertrek tijd: 12:54:00 UTC alti: 1067 m Finishpunt pos.: 51°07.011'N 5°28.310'E = 113° 18.5 km van vertrek tijd: 14:54:01 UTC alti: 710 m Grootste afstand in 2 uur: 146.2 km Beste snelheid in 2 uur: 73.1 km/h Hoogteverlies: 357 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 554.3 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E punt 1: PORTA WESTFALICA 52°13.370'N 8°51.790'E 277.2 km 64° finish: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 277.2 km 247° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: KEIHEUVEL @ 10:11:54 UTC, 486 m punt 1: PORTA WESTFALICA niet gerond afbreekpunt: 51°34.431'N 6°35.593'E @ 11:50:05 UTC, 598 m : 105.1 km 64.2 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 105.1 km Duur van de proef: 01:38:11 Gemiddelde snelheid: 64.2 km/h Start hoogte: 253 m Hoogte passeren start: 486 m Hoogte aan break-punt: 598 m Hoogteverlies over proef: -345 m Totale score afstand: 105.1 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 93.9 km Been 1: 59.8 km Been 2: 59.8 km Totaal: 213.6 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:02:41 UTC einde: 15:34:06 UTC duur: 05:31:25 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 122 m @ 12:28:38 UTC hoog punt: 1090 m @ 12:53:50 UTC hoogtewinst: 968 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 14:18:47 bearing 25.8° Tweede punt: 15:03:28 bearing 78.6° Totale hoek: 52.8° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 7366 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||