10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-07-2024 -- Kristiaan VAN DAM & CHRIS BIELEN -- 1231,3 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: XPDR 7000, Contact Dutch Mil Niederhein uitgeluisterd op 119.110 en transponder 6101
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 14/07/2024 Piloot: BIELEN CHRISTIAAN Zweefvliegtuig: D-KKCR Toestel type: ARCUS T Klasse: 20-METER MULTISEAT Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 926 Logger file: 2024-07-14-NAV-926-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 05:30:46 Duurvlucht : 05:11:16 Vrije vlucht : 369.4 km Fasttrack : 108.5 kmh Hoogtewinst : 1021.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°10.949'N 5°13.678'E tijd: 09:10:36 UTC alti: 41 m Ontkoppelpunt pos.: 51°09.308'N 5°10.646'E = 229° 4.7 km van vertrek tijd: 09:13:54 UTC alti: 527 m Landingspunt pos.: 51°10.801'N 5°13.082'E = 248° 0.7 km van vertrek tijd: 14:41:22 UTC alti: 42 m Afstand take-off tot landing: 0.7 Totale vluchtduur: 05:30:46 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 7.6 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°09.308'N 5°10.646'E @ 09:13:54 UTC, 527 m punt 1: 51°38.502'N 6°55.809'E @ 10:46:42 UTC, 1041 m punt 2: 51°58.308'N 7°27.225'E @ 11:06:29 UTC, 1167 m punt 3: 51°42.918'N 7°05.656'E @ 11:25:18 UTC, 965 m punt 4: 51°14.236'N 5°46.236'E @ 13:14:05 UTC, 391 m punt 5: 51°05.769'N 5°35.131'E @ 13:47:38 UTC, 1080 m Finish: 51°06.471'N 5°17.965'E @ 14:25:10 UTC, 239 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 133.4 km 65° @ 86.3 km/h been 2: 51.5 km 44° @ 156.2 km/h been 3: 37.8 km 221° @ 120.5 km/h been 4: 106.2 km 240° @ 58.6 km/h been 5: 20.3 km 220° @ 36.4 km/h been 6: 20.1 km 274° @ 32.1 km/h Afgelegde afstand: 369.4 km Duur: 05:11:16 Gemiddelde snelheid: 71.2 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.7 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 9.7 km Starthoogte: 527.0 m Finishhoogte: 239.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 288 m Totale score afstand: 369.4 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°17.319'N 5°46.354'E = 72° 39.8 km van vertrek tijd: 09:50:08 UTC alti: 700 m Finishpunt pos.: 51°32.195'N 6°37.484'E = 67° 105.0 km van vertrek tijd: 11:50:08 UTC alti: 850 m Grootste afstand in 2 uur: 217.0 km Beste snelheid in 2 uur: 108.5 km/h Hoogteverlies: -150 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 285.2 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: HUB 8 DEPART HUB 50°07.000'N 5°24.000'E punt 1: SCHLEIDEN KIRCHE 50°31.733'N 6°28.650'E 89.4 km 59° punt 2: PHILIPPSWEILER 50°03.217'N 6°22.983'E 53.3 km 187° punt 3: BASTOGNE MISHAMP 50°03.067'N 5°47.817'E 42.0 km 270° punt 4: ORCHIMONT UL 49°54.400'N 4°56.050'E 63.9 km 256° finish: ST HUBERT GLD 50°02.150'N 5°24.250'E 36.6 km 67° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 527 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:13:54 UTC einde: 14:25:10 UTC duur: 05:11:16 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 418 m @ 10:01:08 UTC hoog punt: 1439 m @ 12:54:02 UTC hoogtewinst: 1021 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 09:23:18 bearing 56.8° Tweede punt: 13:53:04 bearing 77.5° Totale hoek: 20.8° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 4935 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||