10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef12-08-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 2696,2 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Proberen volgens franse luchtruim
IGC File gegevens: 155 Aantal loggerpunten gereduceerd Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 12/08/2024 Piloot: DRIES VANGESTEL Zweefvliegtuig: DKHUY Toestel type: ASG 29E 18M Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: aw0 Logger file: 2024-08-12-LXV-AW0-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 08:04:17 Duurvlucht : 07:58:03 Vrije vlucht : 815.6 km Fasttrack : 126.3 kmh Driehoek : 443.5 km Hoogtewinst : 2487.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFMR Barcelonnette BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 44°23.214'N 6°36.821'E tijd: 09:39:33 UTC alti: 1055 m Ontkoppelpunt pos.: 44°24.250'N 6°39.306'E = 60° 3.8 km van vertrek tijd: 09:45:46 UTC alti: 1782 m Landingspunt pos.: 44°23.230'N 6°36.494'E = 274° 0.4 km van vertrek tijd: 17:43:50 UTC alti: 1083 m Afstand take-off tot landing: 0.4 Totale vluchtduur: 08:04:17 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 44°28.829'N 6°40.006'E @ 10:00:18 UTC, 3531 m punt 1: 43°48.120'N 6°44.794'E @ 10:37:19 UTC, 2988 m punt 2: 45°24.151'N 6°36.812'E @ 12:05:07 UTC, 3936 m punt 3: 44°43.593'N 5°21.906'E @ 13:20:34 UTC, 2999 m punt 4: 43°37.341'N 6°11.205'E @ 14:36:54 UTC, 2563 m punt 5: 45°10.061'N 6°39.698'E @ 16:11:19 UTC, 4076 m Finish: 44°04.793'N 6°22.559'E @ 17:20:10 UTC, 3115 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 75.7 km 175° @ 122.6 km/h been 2: 178.2 km 357° @ 121.8 km/h been 3: 123.7 km 233° @ 98.4 km/h been 4: 139.2 km 152° @ 109.4 km/h been 5: 175.8 km 12° @ 111.7 km/h been 6: 123.0 km 191° @ 107.2 km/h Afgelegde afstand: 815.6 km Duur: 07:19:52 Gemiddelde snelheid: 111.2 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.2 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 39.0 km Starthoogte: 1775.0 m Finishhoogte: 3115.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -1340 m Totale score afstand: 815.6 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°03.322'N 6°31.060'E = 192° 37.6 km van vertrek tijd: 10:23:23 UTC alti: 3257 m Finishpunt pos.: 45°03.421'N 6°26.303'E = 350° 75.8 km van vertrek tijd: 12:23:23 UTC alti: 3659 m Grootste afstand in 2 uur: 252.6 km Beste snelheid in 2 uur: 126.3 km/h Hoogteverlies: -402 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 518.7 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E punt 1: ZONHOVEN 51°00.728'N 5°22.287'E 51.6 km 147° punt 2: NOTTULN 51°54.400'N 7°24.330'E 172.9 km 54° punt 3: MERKSPLAS KOLONIE 51°21.344'N 4°49.656'E 188.7 km 252° punt 4: ZONHOVEN 51°00.728'N 5°22.287'E 53.9 km 135° finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 51.6 km 327° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 1782 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 175.6 km Been 1: 124.2 km Been 2: 143.7 km Totaal: 443.5 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:45:46 UTC einde: 17:43:49 UTC duur: 07:58:03 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1775 m @ 09:45:59 UTC hoog punt: 4262 m @ 16:05:12 UTC hoogtewinst: 2487 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Aantal loggerpunten gereduceerd Rekentijd 15829 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||