BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-08-2024 -- Tom CONINGS & BEN HEYLEN -- 540,8 punten

Database gegevens:

Datum: 03-08-2024 Type proef: WW
Toestel: Duo Discus XLT Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 122.23 km Score: 540,8 pt
Vertrekpunt: ZZZZ (buitenland) Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot: BEN HEYLEN
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens briefing wedstrijd BYO

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-08-03-LXV-75L-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-08-2024
Weerkaart: Weerkaart van 03-08-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/08/2024
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS XLT?    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75l
Logger file:    2024-08-03-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:20:08
Duurvlucht     : 02:14:13
Vrije vlucht   :  129.6 km
Fasttrack      :   63.8 kmh
Opgegeven proef:  119.2 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    ZZZZ  -Onbekend-        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 48°30.915'N   1°38.393'E
    tijd: 10:55:04 UTC
    alti: 132 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 48°28.997'N   1°39.995'E = 151° 4.1 km van vertrek
    tijd: 11:00:59 UTC
    alti: 764 m
Landingspunt 
    pos.: 48°31.115'N   1°38.369'E = 355° 0.4 km van vertrek
    tijd: 13:15:12 UTC
    alti: 133 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 02:20:08
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  48°29.614'N   1°41.283'E  @ 11:06:05 UTC,  1022 m
    punt 1:  48°16.428'N   1°37.649'E  @ 12:01:10 UTC,   781 m
    punt 2:  48°16.004'N   1°57.885'E  @ 12:16:31 UTC,   940 m
    punt 3:  48°09.690'N   2°11.927'E  @ 12:33:47 UTC,   955 m
    punt 4:  48°15.742'N   1°55.372'E  @ 12:56:13 UTC,   959 m
    Finish:  48°31.115'N   1°38.369'E  @ 13:15:12 UTC,   133 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   24.8 km 190° @  27.1 km/h
    been 2:   25.0 km  92° @  97.9 km/h
    been 3:   21.0 km 124° @  72.8 km/h
    been 4:   23.4 km 299° @  62.5 km/h
    been 5:   35.4 km 324° @ 111.8 km/h
Afgelegde afstand:                   129.6 km
Duur:                                02:09:07
Gemiddelde snelheid:                 60.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte:                         764.0 m
Finishhoogte:                        133.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          631 m
Totale score afstand:                129.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    48°28.668'N   1°34.905'E = 226° 6.0 km van vertrek
    tijd:    11:16:17 UTC
    alti:    1083 m
Finishpunt
    pos.:    48°31.115'N   1°38.369'E = 355° 0.4 km van vertrek
    tijd:    13:15:12 UTC
    alti:    133 m
Grootste afstand in 2 uur: 127.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    63.8 km/h
Hoogteverlies:             950 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 122.2 km  GELDIG
    vertrek:                            0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   002DEPARTSUD              48°26.967'N   1°36.183'E
    punt 1:  249VOVES                  48°16.433'N   1°37.317'E    19.6 km 176°
    punt 2:  194PITHIVIERS             48°09.417'N   2°11.700'E    44.5 km 107°
    punt 3:  203ROUVRAY                48°16.750'N   1°55.000'E    24.7 km 303°
    finish:  001BAILLEAUARMENONVILLE   48°30.983'N   1°38.417'E    33.4 km 322°
    landing:                            0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   002DEPARTSUD              @ 11:49:29 UTC,  1036 m
    punt 1:  249VOVES                  @ 12:01:04 UTC,   780 m :   19.1 km   98.8 km/h
    punt 2:  194PITHIVIERS             @ 12:33:55 UTC,   942 m :   43.5 km   79.5 km/h
    punt 3:  203ROUVRAY                @ 13:00:25 UTC,  1213 m :   23.7 km   53.8 km/h
    finish:  001BAILLEAUARMENONVILLE   @ 13:15:00 UTC,   129 m :   32.9 km  135.3 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        119.2 km
Duur van de proef:        01:25:31
Gemiddelde snelheid:      83.7 km/h
Start hoogte:             764 m
Hoogte passeren start:    1036 m
Hoogte passeren finish:   129 m
Hoogteverlies over proef: 635 m
Totale score afstand:     119.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   25.1 km
Been 1:   27.4 km
Been 2:   37.0 km
Totaal:   89.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:00:59 UTC
    einde: 13:15:12 UTC
    duur:  02:14:13

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     660 m @ 12:38:16 UTC
    hoog punt:    1265 m @ 12:59:43 UTC
    hoogtewinst:   605 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3345

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs