10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef27-07-2024 -- Kristiaan VAN DAM & MAXIM SPAAS -- 1567,0 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: LER71A Salamanca niet actief. Uitluisteren 124.4
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 27/07/2024 Piloot: KRIS VAN DAM Zweefvliegtuig: OO-KDB Toestel type: JANUS CT Klasse: TWEEZITTER Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 4mq Logger file: 2024-07-27-NAV-4MQ-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:31:00 Duurvlucht : 04:08:45 Vrije vlucht : 423.1 km Fasttrack : 122.2 kmh Driehoek : 238.3 km Hoogtewinst : 2461.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LEFM Fuentemilanos BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 40°53.543'N 4°14.501'W tijd: 11:40:55 UTC alti: 981 m Ontkoppelpunt pos.: 40°52.027'N 4°16.129'W = 219° 3.6 km van vertrek tijd: 11:48:13 UTC alti: 1613 m Landingspunt pos.: 40°53.471'N 4°14.455'W = 154° 0.1 km van vertrek tijd: 16:11:55 UTC alti: 994 m Afstand take-off tot landing: 0.1 Totale vluchtduur: 04:31:00 Motorgebruik aantal keren: 2 totale motortijd: 6.4 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 40°53.297'N 4°14.896'W @ 12:17:11 UTC, 2752 m punt 1: 41°13.480'N 3°31.573'W @ 12:54:23 UTC, 2152 m punt 2: 40°28.874'N 5°17.922'W @ 14:45:16 UTC, 3538 m punt 3: 40°38.791'N 5°12.319'W @ 14:55:23 UTC, 3558 m punt 4: 40°50.676'N 4°34.479'W @ 15:19:20 UTC, 2687 m punt 5: 41°18.018'N 4°25.607'W @ 15:43:20 UTC, 2647 m Finish: 40°51.724'N 4°13.778'W @ 16:06:10 UTC, 1531 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 71.3 km 58° @ 115.0 km/h been 2: 170.7 km 242° @ 92.4 km/h been 3: 20.0 km 23° @ 118.5 km/h been 4: 57.6 km 67° @ 144.4 km/h been 5: 52.1 km 14° @ 130.3 km/h been 6: 51.4 km 161° @ 135.1 km/h Afgelegde afstand: 423.1 km Duur: 03:48:59 Gemiddelde snelheid: 110.9 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.7 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.5 km Starthoogte: 1542.0 m Finishhoogte: 1531.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 11 m Totale score afstand: 423.1 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 40°44.596'N 4°41.886'W = 247° 41.9 km van vertrek tijd: 14:10:41 UTC alti: 3299 m Finishpunt pos.: 40°54.237'N 4°14.313'W = 12° 1.3 km van vertrek tijd: 16:10:41 UTC alti: 1160 m Grootste afstand in 2 uur: 244.4 km Beste snelheid in 2 uur: 122.2 km/h Hoogteverlies: 2139 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 575.9 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: FUENTEMILANOS 40°53.310'N 4°14.510'W punt 1: AYLLON AER 41°24.260'N 3°27.380'W 87.3 km 49° punt 2: EL BARCO DE AVILA 40°21.300'N 5°31.570'W 209.8 km 237° punt 3: RIAZA 41°16.670'N 3°28.460'W 201.2 km 59° finish: FUENTEMILANOS 40°53.310'N 4°14.510'W 77.6 km 236° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: FUENTEMILANOS @ 12:17:27 UTC, 2766 m punt 1: AYLLON AER niet gerond afbreekpunt: 41°14.597'N 3°33.554'W @ 12:48:23 UTC, 1879 m : 67.5 km 130.9 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 67.5 km Duur van de proef: 00:30:56 Gemiddelde snelheid: 130.9 km/h Start hoogte: 1542 m Hoogte passeren start: 2766 m Hoogte aan break-punt: 1879 m Hoogteverlies over proef: -337 m Totale score afstand: 67.5 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 104.8 km Been 1: 66.7 km Been 2: 66.7 km Totaal: 238.3 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 12:03:10 UTC einde: 16:11:55 UTC duur: 04:08:45 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1542 m @ 12:03:10 UTC hoog punt: 4003 m @ 14:35:48 UTC hoogtewinst: 2461 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 4335 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||