BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

09-08-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 1125,0 punten

Database gegevens:

Datum: 09-08-2024 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 340.3 km Score: 1125,0 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
This is also Barcelonnette, chef instructor saw I had an issue (radio gave error, firmware update as suggested on the phone by the manufacturer didn't work) and he brought me immediately a handheld so I could fly. Merci barcelo/jean-philip!!! Water in de vleugels bak in de rij, en de animo was niet zo heel groot. Stond daar alleen, zet mijn instrumenten op en krijg plots de radio niet aan de praat. Handleiding even downloaden, error code niet te vinden. Even bellen naar de fabricant en die suggereerde om de firmware opnieuwe te installeren. Dan maar vlieger aan de kant. Computer zoeken en terug naar de gite. Poging wagen zonder succes. Het probleeem blijft aanhouden. Ondertussen komen er meerdere toestellen af en vragen waarom ik aan de kant sta. Ook de chef instructeur hier vraagt waarom ik niet vlieg en zeg dat ik probleem heb met mijn radio. Direct zegt hij, ik haal ene handpost voor u. Het is ondertussen 14u20 maar kan nu toch vliegen. Al best laat maar het is tenslotte een vliegvakantie en vind het hier zo mooi dus we vertrekken maar. Het kost me wat meer moeite dan gewoonlijk om weg te geraken aan de grand berard maar eens op hoogte vlieg ik deze neer naar het noorden af. Ik kan nog een bel nemen aan de Janus, maar daarna lijkt het mij wat dood. Ik vlog de graad richting modane maar ook daar niks. Beslis dan maar om niet verder te vliegen en terug te draaien. Bij st amond gaat het wel weer lekker naar boven. De wandelaar op de top zag ik even goede dag en met een dikke bel schiet ik naar boven. Voor de km is het vandaag niet, en de glacier/bar Ercrin is vlak bij, dan doen we dat maar even. ALtijd mooi daar. Het lijkt ook nog goed in het oosten, richting montviso. Het plafond is ok en kan tot vlak bij komen. De combinatie met de wolken geven het uitzicht waarvoor ik bergvliegen doen. Nog een keertje aanleggen richting noorden maar op nieuw niet echt super. Dan doen we toch gewoon nog eens een tweede keer de val royale en doe er nog een stukje parcours achter. Blij om toch gevlogen te hebben. Nu uitdoeken hoe de radio op te lossen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Poging frans luchtruim te volgen

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/460791
Igc-file: 2024-08-09-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 09-08-2024
Weerkaart: Weerkaart van 09-08-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   09/08/2024
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2024-08-09-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:19:13
Duurvlucht     : 04:11:13
Vrije vlucht   :  340.3 km
Fasttrack      :  102.0 kmh
Driehoek       :  209.8 km
Hoogtewinst    : 2132.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.216'N   6°36.831'E
    tijd: 12:23:45 UTC
    alti: 1053 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°25.158'N   6°38.838'E =  36° 4.5 km van vertrek
    tijd: 12:31:45 UTC
    alti: 1967 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.233'N   6°36.516'E = 274° 0.4 km van vertrek
    tijd: 16:42:58 UTC
    alti: 1055 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:19:13
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°24.386'N   6°37.387'E  @ 13:00:31 UTC,  3111 m
    punt 1:  45°06.036'N   6°37.625'E  @ 13:48:01 UTC,  3329 m
    punt 2:  44°45.690'N   6°21.249'E  @ 14:16:30 UTC,  3368 m
    punt 3:  44°40.861'N   7°04.649'E  @ 14:59:08 UTC,  3820 m
    punt 4:  44°56.589'N   6°21.783'E  @ 15:47:03 UTC,  3661 m
    punt 5:  44°16.635'N   6°29.616'E  @ 16:19:44 UTC,  2658 m
    Finish:  44°25.752'N   6°41.861'E  @ 16:30:14 UTC,  2247 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   77.1 km   0° @  97.4 km/h
    been 2:   43.4 km 210° @  91.4 km/h
    been 3:   58.0 km  99° @  81.6 km/h
    been 4:   63.6 km 298° @  79.6 km/h
    been 5:   74.7 km 172° @ 137.2 km/h
    been 6:   23.4 km  44° @ 134.0 km/h
Afgelegde afstand:                   340.3 km
Duur:                                03:29:43
Gemiddelde snelheid:                 97.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.2 km
Starthoogte:                         1966.0 m
Finishhoogte:                        2247.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -281 m
Totale score afstand:                340.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°53.893'N   6°45.529'E =  11° 58.0 km van vertrek
    tijd:    14:36:55 UTC
    alti:    3667 m
Finishpunt
    pos.:    44°23.893'N   6°36.928'E =   6° 1.3 km van vertrek
    tijd:    16:36:55 UTC
    alti:    1749 m
Grootste afstand in 2 uur: 204.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   102.0 km/h
Hoogteverlies:             1918 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 518.7 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO         51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  ZONHOVEN            51°00.728'N   5°22.287'E    51.6 km 147°
    punt 2:  NOTTULN             51°54.400'N   7°24.330'E   172.9 km  54°
    punt 3:  MERKSPLAS KOLONIE   51°21.344'N   4°49.656'E   188.7 km 252°
    punt 4:  ZONHOVEN            51°00.728'N   5°22.287'E    53.9 km 135°
    finish:  WEELDE AERO         51°24.050'N   4°58.130'E    51.6 km 327°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1967 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   58.7 km
Been 1:   63.3 km
Been 2:   87.7 km
Totaal:  209.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:31:45 UTC
    einde: 16:42:58 UTC
    duur:  04:11:13

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1966 m @ 12:31:46 UTC
    hoog punt:    4098 m @ 14:03:37 UTC
    hoogtewinst:  2132 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3878

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs