BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-08-2024 -- Geert DE PALMENAER -- 1558,8 punten

Database gegevens:

Datum: 04-08-2024 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2cM 18m Immatriculatie: OO-ZLE
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Geert DE PALMENAER Club: VZP
Afstand: 415.67 km Score: 1558,8 pt
Vertrekpunt: ZZZZ (buitenland) Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
https://www.soaringspot.com/en_gb/international-bailleau-2024-bailleau-armenonville-2024/results/grands-vols/task-6-on-2024-08-04/daily

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-08-04-LXV-QGL-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-08-2024
Weerkaart: Weerkaart van 04-08-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/08/2024
Piloot:         GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: OO-ZLE
Toestel type:   VENTUS 2CM    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: qgl
Logger file:    2024-08-04-LXV-QGL-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:37:58
Duurvlucht     : 05:33:41
Vrije vlucht   :  425.2 km
Fasttrack      :  102.3 kmh
Opgegeven proef:  408.7 km
Driehoek       :  323.9 km
Hoogtewinst    : 1161.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    ZZZZ  -Onbekend-        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 48°30.885'N   1°38.344'E
    tijd: 10:15:20 UTC
    alti: 124 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 48°29.232'N   1°38.501'E = 176° 3.1 km van vertrek
    tijd: 10:19:37 UTC
    alti: 753 m
Landingspunt 
    pos.: 48°31.124'N   1°38.360'E =   3° 0.4 km van vertrek
    tijd: 15:53:18 UTC
    alti: 136 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 05:37:58
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 4.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  48°29.232'N   1°38.501'E  @ 10:19:37 UTC,   753 m
    punt 1:  48°20.408'N   1°28.106'E  @ 11:08:19 UTC,  1052 m
    punt 2:  47°57.057'N   0°11.877'E  @ 12:33:51 UTC,   804 m
    punt 3:  47°46.529'N   1°27.450'E  @ 13:39:53 UTC,  1424 m
    punt 4:  48°09.138'N   2°45.994'E  @ 14:38:33 UTC,  1094 m
    punt 5:  48°21.165'N   1°46.662'E  @ 15:44:21 UTC,  1001 m
    Finish:  48°31.124'N   1°38.360'E  @ 15:53:18 UTC,   136 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.8 km 218° @  25.6 km/h
    been 2:  104.0 km 246° @  72.9 km/h
    been 3:   96.2 km 101° @  87.4 km/h
    been 4:  106.4 km  66° @ 108.8 km/h
    been 5:   76.7 km 287° @  70.0 km/h
    been 6:   21.1 km 331° @ 141.5 km/h
Afgelegde afstand:                   425.2 km
Duur:                                05:33:41
Gemiddelde snelheid:                 76.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte:                         753.0 m
Finishhoogte:                        136.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          617 m
Totale score afstand:                425.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    48°02.342'N   0°21.978'E = 241° 108.3 km van vertrek
    tijd:    12:21:15 UTC
    alti:    853 m
Finishpunt
    pos.:    48°05.812'N   2°35.888'E = 123° 85.0 km van vertrek
    tijd:    14:21:16 UTC
    alti:    907 m
Grootste afstand in 2 uur: 204.5 km
Beste snelheid in 2 uur:   102.3 km/h
Hoogteverlies:             -54 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 412.7 km  GELDIG
    vertrek:                            0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   002DEPARTSUD              48°26.967'N   1°36.183'E
    punt 1:  136LE MANS                47°56.817'N   0°11.867'E   118.5 km 242°
    punt 2:  160MEUNG/LOIRE            47°49.967'N   1°40.133'E   110.7 km  96°
    punt 3:  085DORDIVES               48°09.350'N   2°45.800'E    89.2 km  66°
    punt 4:  190OUARVILLE              48°21.267'N   1°46.483'E    76.7 km 287°
    finish:  001BAILLEAUARMENONVILLE   48°29.564'N   1°39.594'E    17.6 km 331°
    landing:                            0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   002DEPARTSUD              @ 10:57:28 UTC,   997 m
    punt 1:  136LE MANS                @ 12:33:57 UTC,   794 m :  118.0 km   73.4 km/h
    punt 2:  160MEUNG/LOIRE            @ 13:47:33 UTC,  1245 m :  109.7 km   89.5 km/h
    punt 3:  085DORDIVES               @ 14:38:47 UTC,  1120 m :   88.2 km  103.3 km/h
    punt 4:  190OUARVILLE              @ 15:44:28 UTC,   993 m :   75.7 km   69.1 km/h
    finish:  001BAILLEAUARMENONVILLE   @ 15:51:57 UTC,   316 m :   17.1 km  136.9 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        408.7 km
Duur van de proef:        04:54:29
Gemiddelde snelheid:      83.3 km/h
Start hoogte:             469 m
Hoogte passeren start:    997 m
Hoogte passeren finish:   316 m
Hoogteverlies over proef: 153 m
Totale score afstand:     408.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   90.7 km
Been 1:  142.5 km
Been 2:   90.7 km
Totaal:  323.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:19:37 UTC
    einde: 15:53:18 UTC
    duur:  05:33:41

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     463 m @ 12:24:57 UTC
    hoog punt:    1624 m @ 14:01:22 UTC
    hoogtewinst:  1161 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4966

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs