BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

05-08-2024 -- Geert DE PALMENAER -- 1178,3 punten

Database gegevens:

Datum: 05-08-2024 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2cM 18m Immatriculatie: OO-ZLE
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Geert DE PALMENAER Club: VZP
Afstand: 282.8 km Score: 1178,3 pt
Vertrekpunt: ZZZZ (buitenland) Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
https://www.soaringspot.com/en_gb/international-bailleau-2024-bailleau-armenonville-2024/results/grands-vols/task-7-on-2024-08-05/daily

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-08-05-LXV-QGL-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 05-08-2024
Weerkaart: Weerkaart van 05-08-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   05/08/2024
Piloot:         GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: OO-ZLE
Toestel type:   VENTUS 2CM    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: qgl
Logger file:    2024-08-05-LXV-QGL-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:30:17
Duurvlucht     : 04:24:42
Vrije vlucht   :  292.1 km
Fasttrack      :   82.4 kmh
Opgegeven proef:  275.8 km
Driehoek       :  245.7 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    ZZZZ  -Onbekend-        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 48°30.882'N   1°38.340'E
    tijd: 10:31:56 UTC
    alti: 130 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 48°27.887'N   1°37.597'E = 189° 5.6 km van vertrek
    tijd: 10:37:31 UTC
    alti: 776 m
Landingspunt 
    pos.: 48°31.136'N   1°38.368'E =   4° 0.5 km van vertrek
    tijd: 15:02:13 UTC
    alti: 146 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 04:30:17
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 5.5 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  48°28.706'N   1°33.322'E  @ 11:06:02 UTC,  1149 m
    punt 1:  48°01.461'N   2°24.621'E  @ 12:16:28 UTC,  1140 m
    punt 2:  47°47.456'N   2°19.726'E  @ 12:35:35 UTC,  1034 m
    punt 3:  48°12.597'N   3°00.457'E  @ 13:27:45 UTC,  1235 m
    punt 4:  48°12.050'N   2°44.089'E  @ 13:36:58 UTC,   748 m
    punt 5:  48°20.717'N   1°46.437'E  @ 14:48:50 UTC,   621 m
    Finish:  48°31.382'N   1°38.467'E  @ 15:00:22 UTC,   362 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   81.1 km 128° @  69.1 km/h
    been 2:   26.7 km 193° @  83.7 km/h
    been 3:   68.8 km  47° @  79.2 km/h
    been 4:   20.3 km 267° @ 132.2 km/h
    been 5:   73.1 km 283° @  61.0 km/h
    been 6:   22.1 km 334° @ 114.8 km/h
Afgelegde afstand:                   292.1 km
Duur:                                03:54:20
Gemiddelde snelheid:                 74.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Starthoogte:                         475.0 m
Finishhoogte:                        362.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          113 m
Totale score afstand:                292.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    48°06.978'N   2°15.217'E = 134° 63.6 km van vertrek
    tijd:    12:05:32 UTC
    alti:    1181 m
Finishpunt
    pos.:    48°17.823'N   2°18.557'E = 116° 55.2 km van vertrek
    tijd:    14:05:32 UTC
    alti:    822 m
Grootste afstand in 2 uur: 164.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    82.4 km/h
Hoogteverlies:             359 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 279.8 km  GELDIG
    vertrek:                            0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   002DEPARTSUD              48°26.967'N   1°36.183'E
    punt 1:  028BELLEGARDE ULM         48°01.383'N   2°24.833'E    76.7 km 128°
    punt 2:  224ST BENOIT/LOIRE        47°47.650'N   2°20.383'E    26.0 km 192°
    punt 3:  067CHEROY                 48°12.183'N   2°60.000'E    67.0 km  47°
    punt 4:  190OUARVILLE              48°21.267'N   1°46.483'E    92.5 km 281°
    finish:  001BAILLEAUARMENONVILLE   48°29.564'N   1°39.594'E    17.6 km 331°
    landing:                            0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   002DEPARTSUD              @ 11:09:53 UTC,  1057 m
    punt 1:  028BELLEGARDE ULM         @ 12:16:31 UTC,  1136 m :   76.2 km   68.6 km/h
    punt 2:  224ST BENOIT/LOIRE        @ 12:35:47 UTC,  1020 m :   25.0 km   78.0 km/h
    punt 3:  067CHEROY                 @ 13:26:08 UTC,  1098 m :   66.0 km   78.7 km/h
    punt 4:  190OUARVILLE              @ 14:49:01 UTC,   621 m :   91.5 km   66.2 km/h
    finish:  001BAILLEAUARMENONVILLE   @ 14:59:12 UTC,   356 m :   17.1 km  100.6 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        275.8 km
Duur van de proef:        03:49:19
Gemiddelde snelheid:      72.2 km/h
Start hoogte:             475 m
Hoogte passeren start:    1057 m
Hoogte passeren finish:   356 m
Hoogteverlies over proef: 119 m
Totale score afstand:     275.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   68.8 km
Been 1:   96.7 km
Been 2:   80.2 km
Totaal:  245.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:37:31 UTC
    einde: 15:02:13 UTC
    duur:  04:24:42

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     475 m @ 10:42:02 UTC
    hoog punt:    1392 m @ 13:57:38 UTC
    hoogtewinst:   917 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2607

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs