10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef18-08-2024 -- Hugo JANSEN -- 533,3 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: XPDR 7000 ganse vlucht. CTR Gilze niet actief (Dutch Mil), maar uiteindelijk niet nodig gehad.
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 18/08/2024 Piloot: HUGO JANSEN Zweefvliegtuig: D-KKAB Toestel type: LS8ST-18 Klasse: 18-METER Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 5fa Logger file: 2024-08-18-NAV-5FA-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:23:12 Duurvlucht : 03:11:45 Vrije vlucht : 152.0 km Fasttrack : 61.9 kmh VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBWE Weelde BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°23.873'N 4°58.237'E tijd: 11:29:16 UTC alti: 38 m Ontkoppelpunt pos.: 51°23.560'N 4°57.210'E = 244° 1.3 km van vertrek tijd: 11:30:08 UTC alti: 553 m Landingspunt pos.: 51°23.928'N 4°58.415'E = 64° 0.2 km van vertrek tijd: 14:52:28 UTC alti: 30 m Afstand take-off tot landing: 0.2 Totale vluchtduur: 03:23:12 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 2.0 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6 Start : 51°21.287'N 4°59.919'E @ 12:20:16 UTC, 940 m punt 1: 51°33.871'N 4°33.506'E @ 13:04:09 UTC, 573 m punt 2: 51°25.719'N 4°45.855'E @ 13:30:15 UTC, 834 m punt 3: 51°19.497'N 5°04.508'E @ 13:58:39 UTC, 926 m punt 4: 51°32.492'N 4°37.949'E @ 14:30:10 UTC, 727 m Finish: 51°24.130'N 4°59.189'E @ 14:51:52 UTC, 117 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 38.5 km 308° @ 52.6 km/h been 2: 20.8 km 137° @ 47.8 km/h been 3: 24.5 km 118° @ 51.8 km/h been 4: 39.1 km 308° @ 74.4 km/h been 5: 29.1 km 122° @ 80.4 km/h Afgelegde afstand: 152.0 km Duur: 02:31:36 Gemiddelde snelheid: 60.1 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.2 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.2 km Starthoogte: 393.0 m Finishhoogte: 117.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 276 m Totale score afstand: 152.0 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°30.387'N 4°44.427'E = 307° 20.0 km van vertrek tijd: 12:45:58 UTC alti: 1098 m Finishpunt pos.: 51°24.918'N 4°55.965'E = 306° 3.3 km van vertrek tijd: 14:45:58 UTC alti: 532 m Grootste afstand in 2 uur: 123.8 km Beste snelheid in 2 uur: 61.9 km/h Hoogteverlies: 566 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 384.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E punt 1: ETTEN-LEUR 51°34.196'N 4°38.393'E 29.6 km 310° punt 2: UDDEL 52°14.800'N 5°45.100'E 107.3 km 45° punt 3: SEPPE AERO 51°33.370'N 4°33.140'E 112.8 km 227° punt 4: ZONHOVEN 51°00.728'N 5°22.287'E 83.2 km 136° finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 51.6 km 327° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: WEELDE AERO @ 12:23:12 UTC, 756 m punt 1: ETTEN-LEUR @ 13:00:40 UTC, 651 m : 29.6 km 47.4 km/h punt 2: UDDEL niet gerond afbreekpunt: 51°32.211'N 4°44.233'E @ 14:25:41 UTC, 996 m : 1.9 km 1.4 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 31.5 km Duur van de proef: 02:02:29 Gemiddelde snelheid: 15.4 km/h Start hoogte: 393 m Hoogte passeren start: 756 m Hoogte aan break-punt: 996 m Hoogteverlies over proef: -603 m Totale score afstand: 31.5 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:40:43 UTC einde: 14:52:28 UTC duur: 03:11:45 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 393 m @ 11:40:43 UTC hoog punt: 1295 m @ 12:31:44 UTC hoogtewinst: 902 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 13:04:07 bearing 4.0° Tweede punt: 13:58:41 bearing 41.0° Totale hoek: 37.0° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 6128 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||