BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

25-08-2024 -- Hugo JANSEN -- 1099,7 punten

Database gegevens:

Datum: 25-08-2024 Type proef: OP
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 278.6 km Score: 1099,7 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Weer zo'n dag dat ze ons geen thermiek tot 19u gunnen...

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 in NL, CTR Gilze gesloten (Dutch Mil), Niederrhein SQ 6101/uitluisteren 119.110, uitluisteren EBBL 134.105

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-08-25-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 25-08-2024
Weerkaart: Weerkaart van 25-08-2024



IGC File gegevens:

200 Driehoek: geen gesloten segment gevonden

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   25/08/2024
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2024-08-25-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:05:48
Duurvlucht     : 04:36:34
Vrije vlucht   :  295.8 km
Fasttrack      :   80.4 kmh
Opgegeven proef:  278.6 km
Hoogtewinst    : 1055.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.873'N   4°58.236'E
    tijd: 10:14:55 UTC
    alti: -37 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.660'N   4°57.516'E = 245° 0.9 km van vertrek
    tijd: 10:15:38 UTC
    alti: 466 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.918'N   4°58.358'E =  59° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:20:43 UTC
    alti: -31 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 06:05:48
Motorgebruik
    aantal keren: 6
    totale motortijd: 36.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.825'N   4°54.676'E  @ 10:32:14 UTC,   544 m
    punt 1:  51°54.345'N   5°55.362'E  @ 11:46:36 UTC,  1086 m
    punt 2:  52°09.147'N   6°11.523'E  @ 12:07:46 UTC,  1083 m
    punt 3:  51°49.397'N   7°23.189'E  @ 13:29:31 UTC,  1446 m
    punt 4:  51°42.294'N   7°09.604'E  @ 13:52:44 UTC,  1308 m
    punt 5:  51°37.899'N   6°39.928'E  @ 14:27:00 UTC,  1108 m
    Finish:  51°24.103'N   6°31.974'E  @ 15:01:22 UTC,   469 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   90.0 km  51° @  72.6 km/h
    been 2:   33.1 km  34° @  93.8 km/h
    been 3:   89.9 km 114° @  65.9 km/h
    been 4:   20.4 km 230° @  52.8 km/h
    been 5:   35.2 km 257° @  61.6 km/h
    been 6:   27.2 km 200° @  47.5 km/h
Afgelegde afstand:                   295.8 km
Duur:                                04:29:08
Gemiddelde snelheid:                 65.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 108.7 km
Starthoogte:                         535.0 m
Finishhoogte:                        469.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          66 m
Totale score afstand:                295.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°40.361'N   5°21.483'E =  41° 40.7 km van vertrek
    tijd:    11:20:03 UTC
    alti:    826 m
Finishpunt
    pos.:    51°50.375'N   7°15.258'E =  72° 165.6 km van vertrek
    tijd:    13:20:03 UTC
    alti:    840 m
Grootste afstand in 2 uur: 160.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    80.4 km/h
Hoogteverlies:             -14 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 398.8 km  GELDIG
    vertrek:                           0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO              51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  ZUTPHEN                  52°08.720'N   6°11.420'E   118.2 km  45°
    punt 2:  DALDRUP                  51°48.357'N   7°21.935'E    89.1 km 115°
    punt 3:  VENLO AERO               51°21.750'N   6°12.950'E    93.7 km 239°
    punt 4:  DESSEL KANALENKRUISING   51°14.030'N   5°09.950'E    74.6 km 259°
    finish:  WEELDE AERO              51°24.050'N   4°58.130'E    23.1 km 324°
    landing:                           0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO              @ 10:39:57 UTC,   744 m
    punt 1:  ZUTPHEN                  @ 12:07:52 UTC,  1079 m :  118.2 km   80.7 km/h
    punt 2:  DALDRUP                  @ 13:30:06 UTC,  1399 m :   89.1 km   65.0 km/h
    punt 3:  VENLO AERO               niet gerond
    afbreekpunt: 51°24.103'N   6°31.974'E  @ 15:01:22 UTC, 469 m : 71.2 km 46.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        278.6 km
Duur van de proef:        04:21:25
Gemiddelde snelheid:      63.9 km/h
Start hoogte:             531 m
Hoogte passeren start:    744 m
Hoogte aan break-punt:    469 m
Hoogteverlies over proef: 62 m
Totale score afstand:     278.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:24:48 UTC
    einde: 15:01:22 UTC
    duur:  04:36:34

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     421 m @ 10:46:35 UTC
    hoog punt:    1476 m @ 13:37:08 UTC
    hoogtewinst:  1055 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:26:06  bearing 27.5°
    Tweede punt: 14:58:06  bearing 68.0°
    Totale hoek: 40.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Driehoek: geen gesloten segment gevonden
Rekentijd 1216

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs