10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef25-08-2024 -- Hugo JANSEN -- 1099,7 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: XPDR 7000 in NL, CTR Gilze gesloten (Dutch Mil), Niederrhein SQ 6101/uitluisteren 119.110, uitluisteren EBBL 134.105
IGC File gegevens: 200 Driehoek: geen gesloten segment gevonden Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 25/08/2024 Piloot: HUGO JANSEN Zweefvliegtuig: D-KKAB Toestel type: LS8ST-18 Klasse: 18-METER Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 5fa Logger file: 2024-08-25-NAV-5FA-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 500 SAMENVATTING Vluchttijd : 06:05:48 Duurvlucht : 04:36:34 Vrije vlucht : 295.8 km Fasttrack : 80.4 kmh Opgegeven proef: 278.6 km Hoogtewinst : 1055.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBWE Weelde BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°23.873'N 4°58.236'E tijd: 10:14:55 UTC alti: -37 m Ontkoppelpunt pos.: 51°23.660'N 4°57.516'E = 245° 0.9 km van vertrek tijd: 10:15:38 UTC alti: 466 m Landingspunt pos.: 51°23.918'N 4°58.358'E = 59° 0.2 km van vertrek tijd: 16:20:43 UTC alti: -31 m Afstand take-off tot landing: 0.2 Totale vluchtduur: 06:05:48 Motorgebruik aantal keren: 6 totale motortijd: 36.3 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°23.825'N 4°54.676'E @ 10:32:14 UTC, 544 m punt 1: 51°54.345'N 5°55.362'E @ 11:46:36 UTC, 1086 m punt 2: 52°09.147'N 6°11.523'E @ 12:07:46 UTC, 1083 m punt 3: 51°49.397'N 7°23.189'E @ 13:29:31 UTC, 1446 m punt 4: 51°42.294'N 7°09.604'E @ 13:52:44 UTC, 1308 m punt 5: 51°37.899'N 6°39.928'E @ 14:27:00 UTC, 1108 m Finish: 51°24.103'N 6°31.974'E @ 15:01:22 UTC, 469 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 90.0 km 51° @ 72.6 km/h been 2: 33.1 km 34° @ 93.8 km/h been 3: 89.9 km 114° @ 65.9 km/h been 4: 20.4 km 230° @ 52.8 km/h been 5: 35.2 km 257° @ 61.6 km/h been 6: 27.2 km 200° @ 47.5 km/h Afgelegde afstand: 295.8 km Duur: 04:29:08 Gemiddelde snelheid: 65.9 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.1 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 108.7 km Starthoogte: 535.0 m Finishhoogte: 469.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 66 m Totale score afstand: 295.8 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°40.361'N 5°21.483'E = 41° 40.7 km van vertrek tijd: 11:20:03 UTC alti: 826 m Finishpunt pos.: 51°50.375'N 7°15.258'E = 72° 165.6 km van vertrek tijd: 13:20:03 UTC alti: 840 m Grootste afstand in 2 uur: 160.7 km Beste snelheid in 2 uur: 80.4 km/h Hoogteverlies: -14 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 398.8 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E punt 1: ZUTPHEN 52°08.720'N 6°11.420'E 118.2 km 45° punt 2: DALDRUP 51°48.357'N 7°21.935'E 89.1 km 115° punt 3: VENLO AERO 51°21.750'N 6°12.950'E 93.7 km 239° punt 4: DESSEL KANALENKRUISING 51°14.030'N 5°09.950'E 74.6 km 259° finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 23.1 km 324° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: WEELDE AERO @ 10:39:57 UTC, 744 m punt 1: ZUTPHEN @ 12:07:52 UTC, 1079 m : 118.2 km 80.7 km/h punt 2: DALDRUP @ 13:30:06 UTC, 1399 m : 89.1 km 65.0 km/h punt 3: VENLO AERO niet gerond afbreekpunt: 51°24.103'N 6°31.974'E @ 15:01:22 UTC, 469 m : 71.2 km 46.8 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 278.6 km Duur van de proef: 04:21:25 Gemiddelde snelheid: 63.9 km/h Start hoogte: 531 m Hoogte passeren start: 744 m Hoogte aan break-punt: 469 m Hoogteverlies over proef: 62 m Totale score afstand: 278.6 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:24:48 UTC einde: 15:01:22 UTC duur: 04:36:34 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 421 m @ 10:46:35 UTC hoog punt: 1476 m @ 13:37:08 UTC hoogtewinst: 1055 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 10:26:06 bearing 27.5° Tweede punt: 14:58:06 bearing 68.0° Totale hoek: 40.4° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Driehoek: geen gesloten segment gevonden Rekentijd 1216 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||