BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

25-08-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 1179,1 punten

Database gegevens:

Datum: 25-08-2024 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 285.34 km Score: 1179,1 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Keiheuvelcup 2024, dag2, vliegdag 1. Gisteren had ik er al wel zin in maar de thermiek besliste er anders over. Het zag er goed uit maar het werkte blijkbaar niet, dag gecancelled. Daar boven op gaven ze ook nog een actieve storing in de avond dus zo goed als iederen bouwde af. Bijgevolg deze morgen opnieuw opbouwen, toch wat meer werk dan gewoon de hoezen eraf en tanken. Dan maar wat vroeger naar het veld vertrokken van thuis uit (48min rijden). Iets na negen draaide ik op, iets voor 10 stond ik in de piste getankt en zo goed als klaar, dat ging best vlot! Door luchtruimbeperkingen wat het blijkbaar niet mogelijk een proef naar het zuiden uit te schrijven dus was de tasksetter verplicht ons richting het iets mindere weer te sturen. Daarboven gaven ze tegen de late namiddag uitspreiding en wat minder. Voor de starten liggen denken welke taktiek te hanteren. Ik bleef terugkomen op: snel door de lijn, windaf been alleen om zo op het wind op been maximaal van de kruizende zwevers gebruik te kunnen maken. De lijn ging op en ik hing niet echt ideaal. resultaat toch nog even bewacht voor te starten mijn taktiek dus niet helemaal kunnen uitvoeren. Alleen vertrokken met de insteek gewoon mijn eigen ding te doen. Eerste stuk ging vrij vlot, kon wel niet direct meer echt boven de 1000m komen maar dobberte maar wat verder. De eeste echte goede bel zat noord van 's hertogenbosch, 3m/s op de integrator naar 1450m, toen dacht ik, nu is het vertrokken. Een lange steek wind mee bracht me bijna tot aan het vertste keerpunt maar daar stopte de Cu een stuk voor. Een bel nemen voro het keerpunt en laten drijven naar het keerpunt was het plan maar dat kwam niet tot uitvoering. Dan maar zien wat het gaf tegen de wind. Een bij malden wat twijfelen welke strook te nemen en even 90º van koers om mezelf toch maar te garanteren de aansluiting te vinden. Nog een laatste keer ok hoogte pakken wat noord van nistelrode maar vanaf daar ing het vooral naar beneden. In de verte en achter en nog nog een zwever of 2-3 waaronder de TC en de HC. 'S hertogenbosch gaf deze keer niet en daar opnieuw twijfel wat te doen onder de dikke donkeren stuk. Even stond ik op punt om echt onder het donker te gaan vliegen maar toch maar besloten om richting zon te gaan. Ondertussen vloog ik op 500m, even kijken naar de velden want richtin drune zijn er niet zo veel opties. Veld gekozen en dan maar met 460m de drunese duinen op. Totdat TC boven mij indraaide, maar hij vloog wel een stuk hogeren. Gelukkig kon ik de bel ook vinden, merci TC! Met terug wat hoogte was er toch iets meer opties terug. Waalwijk zat ondertussen ook onder een mooie stuk afscherming maar de sportklasse wezen een geode bel aan. Daarna toch wat meer noorderelijk koers genomen bijna richitng hoogstraten ook al moest het richting merksplas om zo wat onder de Cu te dobberen. Voorlaatste keerpunt gerond en de woken boven Turnhout zagen er nog mooi uit en ze brachten met ook boven final glide. Die wel concervatief genomen en daar zat zeker nog winst in. Al bij al bij met de 8st plaats gezien het deelnemersveld en vooral de kater van keiheuvelcup 2023 doorgespoeld. Fijn weekend, merci Keiheuvel.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Volgens keiheuvelcup wedstrijdluchtruim. Transponder 7000 in NL

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/472352
Igc-file: 2024-08-25-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 25-08-2024
Weerkaart: Weerkaart van 25-08-2024



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   25/08/2024
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2024-08-25-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:05:00
Duurvlucht     : 03:59:14
Vrije vlucht   :  292.4 km
Fasttrack      :   99.8 kmh
Opgegeven proef:  277.8 km
Driehoek       :  219.7 km
Hoogtewinst    : 1056.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.986'N   5°13.656'E
    tijd: 10:40:38 UTC
    alti: -50 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°12.029'N   5°14.889'E =  37° 2.4 km van vertrek
    tijd: 10:44:30 UTC
    alti: 523 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.790'N   5°13.004'E = 244° 0.8 km van vertrek
    tijd: 14:45:38 UTC
    alti: -48 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 04:05:00
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°12.320'N   5°19.986'E  @ 10:59:08 UTC,  1041 m
    punt 1:  51°24.051'N   4°45.979'E  @ 11:52:16 UTC,   724 m
    punt 2:  51°42.701'N   5°12.306'E  @ 12:17:20 UTC,   777 m
    punt 3:  51°47.872'N   6°01.173'E  @ 12:45:24 UTC,   799 m
    punt 4:  51°41.505'N   5°03.143'E  @ 13:42:15 UTC,   622 m
    punt 5:  51°21.639'N   4°49.756'E  @ 14:22:28 UTC,   958 m
    Finish:  51°13.607'N   5°18.266'E  @ 14:39:29 UTC,   503 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   45.1 km 299° @  50.9 km/h
    been 2:   46.1 km  41° @ 110.3 km/h
    been 3:   57.1 km  80° @ 122.0 km/h
    been 4:   67.8 km 260° @  71.6 km/h
    been 5:   40.0 km 203° @  59.6 km/h
    been 6:   36.3 km 114° @ 128.1 km/h
Afgelegde afstand:                   292.4 km
Duur:                                03:40:21
Gemiddelde snelheid:                 79.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.2 km
Starthoogte:                         331.0 m
Finishhoogte:                        503.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -172 m
Totale score afstand:                292.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°10.203'N   5°07.509'E = 259° 7.3 km van vertrek
    tijd:    11:31:00 UTC
    alti:    1210 m
Finishpunt
    pos.:    51°40.324'N   5°10.014'E = 356° 54.6 km van vertrek
    tijd:    13:31:00 UTC
    alti:    405 m
Grootste afstand in 2 uur: 199.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    99.8 km/h
Hoogteverlies:             805 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 283.0 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   MOL                 51°11.298'N   5°07.001'E
    punt 1:  HOOGSTRATEN         51°24.120'N   4°45.750'E    34.3 km 314°
    punt 2:  DRUNEN              51°41.950'N   5°09.950'E    43.3 km  40°
    punt 3:  KRANENBURG          51°48.000'N   6°01.400'E    60.3 km  79°
    punt 4:  WAALWIJK            51°41.610'N   5°02.990'E    68.3 km 260°
    punt 5:  MERKSPLAS KOLONIE   51°21.344'N   4°49.656'E    40.6 km 202°
    finish:  LOMMEL KERK         51°13.870'N   5°18.500'E    36.3 km 112°
    landing: KEIHEUVEL           51°10.852'N   5°13.245'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   MOL                 @ 11:31:22 UTC,  1158 m
    punt 1:  HOOGSTRATEN         @ 11:52:19 UTC,   727 m :   33.8 km   96.8 km/h
    punt 2:  DRUNEN              @ 12:14:49 UTC,   673 m :   42.3 km  112.8 km/h
    punt 3:  KRANENBURG          @ 12:45:22 UTC,   798 m :   59.3 km  116.4 km/h
    punt 4:  WAALWIJK            @ 13:42:15 UTC,   622 m :   67.3 km   71.0 km/h
    punt 5:  MERKSPLAS KOLONIE   @ 14:22:37 UTC,   944 m :   39.6 km   58.9 km/h
    finish:   LOMMEL KERK         niet gerond
    afbreekpunt: 51°13.821'N   5°18.273'E  @ 14:39:21 UTC, 522 m : 35.5 km 127.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        277.8 km
Duur van de proef:        03:07:59
Gemiddelde snelheid:      88.7 km/h
Start hoogte:             331 m
Hoogte passeren start:    1158 m
Hoogte aan break-punt:    522 m
Hoogteverlies over proef: -191 m
Totale score afstand:     277.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   91.7 km
Been 1:   66.5 km
Been 2:   61.5 km
Totaal:  219.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:46:24 UTC
    einde: 14:45:38 UTC
    duur:  03:59:14

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     331 m @ 10:48:01 UTC
    hoog punt:    1387 m @ 12:24:05 UTC
    hoogtewinst:  1056 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:10:08  bearing 60.9°
    Tweede punt: 11:52:20  bearing 19.3°
    Totale hoek: -41.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4132

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs