BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

25-08-2024 -- Stephane VANDER VEKEN -- 298,5 punten

Database gegevens:

Datum: 25-08-2024 Type proef: VV
Toestel: LS 6 18m Immatriculatie: F-CGUQ
Handicapfactor: 117 Klasse: Open/Ren
Piloot: Stephane VANDER VEKEN Club: KFC
Afstand: 87.3 km Score: 298,5 pt
Vertrekpunt: EBTY Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt. Saint Ghislain para niet actief (geen NOTAM).

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-08-25-LXV-2NN-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 25-08-2024
Weerkaart: Weerkaart van 25-08-2024



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   25/08/2024
Piloot:         VANDER VEKEN S
Zweefvliegtuig: F-CGUQ
Toestel type:   LS6 18W    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2nn
Logger file:    2024-08-25-LXV-2NN-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 01:41:43
Duurvlucht     : 01:38:30
Vrije vlucht   :   87.3 km
Fasttrack      :   47.5 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTY  Maubray        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°31.827'N   3°30.127'E
    tijd: 12:13:34 UTC
    alti: -30 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°30.006'N   3°30.948'E = 164° 3.5 km van vertrek
    tijd: 12:16:47 UTC
    alti: 479 m
Landingspunt 
    pos.: 50°31.864'N   3°29.961'E = 289° 0.2 km van vertrek
    tijd: 13:55:17 UTC
    alti: -24 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 01:41:43
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
    Start :  50°32.400'N   3°33.853'E  @ 12:40:22 UTC,   780 m
    punt 1:  50°23.934'N   3°44.988'E  @ 13:04:59 UTC,  1218 m
    punt 2:  50°18.424'N   3°59.534'E  @ 13:21:46 UTC,  1374 m
    punt 3:  50°28.399'N   3°47.075'E  @ 13:36:28 UTC,  1015 m
    Finish:  50°31.815'N   3°28.324'E  @ 13:52:37 UTC,   209 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.5 km 140° @  49.9 km/h
    been 2:   20.1 km 121° @  71.7 km/h
    been 3:   23.7 km 322° @  96.6 km/h
    been 4:   23.1 km 286° @  85.7 km/h
Afgelegde afstand:                   87.3 km
Duur:                                01:12:15
Gemiddelde snelheid:                 72.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Starthoogte:                         460.0 m
Finishhoogte:                        209.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          251 m
Totale score afstand:                87.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°29.494'N   3°31.844'E = 155° 4.8 km van vertrek
    tijd:    12:31:07 UTC
    alti:    544 m
Finishpunt
    pos.:    50°31.864'N   3°29.961'E = 289° 0.2 km van vertrek
    tijd:    13:55:17 UTC
    alti:    -24 m
Grootste afstand in 2 uur: 95.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    47.5 km/h
Hoogteverlies:             568 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   27.6 km
Been 1:   17.6 km
Been 2:   17.6 km
Totaal:   62.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:16:47 UTC
    einde: 13:55:17 UTC
    duur:  01:38:30

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     460 m @ 12:16:58 UTC
    hoog punt:    1374 m @ 13:21:45 UTC
    hoogtewinst:   914 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:21:48  bearing 207.9°
    Tweede punt: 13:52:33  bearing 240.3°
    Totale hoek: 32.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4700

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs