BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

25-08-2024 -- Bart LEYSEN -- 1115,2 punten

Database gegevens:

Datum: 25-08-2024 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2a Immatriculatie: D-4115
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Bart LEYSEN Club: KAC
Afstand: 285 km Score: 1115,2 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens wedstrijd keiheuvel

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-08-25-LXV-A47-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 25-08-2024
Weerkaart: Weerkaart van 25-08-2024



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   25/08/2024
Piloot:         BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-4115
Toestel type:   VENTUS 2A    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a47
Logger file:    2024-08-25-LXV-A47-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:10:00
Duurvlucht     : 04:07:02
Vrije vlucht   :  284.9 km
Fasttrack      :   96.8 kmh
Opgegeven proef:  277.7 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.981'N   5°13.684'E
    tijd: 10:50:20 UTC
    alti: -47 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°11.621'N   5°10.313'E = 287° 4.1 km van vertrek
    tijd: 10:53:18 UTC
    alti: 458 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.768'N   5°12.996'E = 244° 0.9 km van vertrek
    tijd: 15:00:20 UTC
    alti: -45 m
Afstand take-off tot landing: 0.9
Totale vluchtduur: 04:10:00
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°12.721'N   5°13.488'E  @ 11:10:24 UTC,   913 m
    punt 1:  51°24.163'N   4°46.085'E  @ 11:56:49 UTC,   594 m
    punt 2:  51°42.456'N   5°11.581'E  @ 12:26:46 UTC,  1042 m
    punt 3:  51°48.199'N   6°01.155'E  @ 12:55:40 UTC,  1238 m
    punt 4:  51°41.441'N   5°03.260'E  @ 13:51:33 UTC,   843 m
    punt 5:  51°21.434'N   4°50.036'E  @ 14:29:00 UTC,   611 m
    Finish:  51°13.756'N   5°18.216'E  @ 14:53:51 UTC,   547 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   38.3 km 304° @  49.5 km/h
    been 2:   44.9 km  41° @  90.0 km/h
    been 3:   58.0 km  79° @ 120.5 km/h
    been 4:   67.8 km 260° @  72.8 km/h
    been 5:   40.1 km 202° @  64.3 km/h
    been 6:   35.7 km 113° @  86.2 km/h
Afgelegde afstand:                   284.9 km
Duur:                                03:43:27
Gemiddelde snelheid:                 76.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.4 km
Starthoogte:                         454.0 m
Finishhoogte:                        547.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -93 m
Totale score afstand:                284.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°12.823'N   5°09.540'E = 305° 5.9 km van vertrek
    tijd:    11:38:25 UTC
    alti:    1166 m
Finishpunt
    pos.:    51°41.521'N   5°13.604'E = 360° 56.6 km van vertrek
    tijd:    13:38:25 UTC
    alti:    716 m
Grootste afstand in 2 uur: 193.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    96.8 km/h
Hoogteverlies:             450 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 283.0 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   MOL                 51°11.298'N   5°07.001'E
    punt 1:  HOOGSTRATEN         51°24.120'N   4°45.750'E    34.3 km 314°
    punt 2:  DRUNEN              51°41.950'N   5°09.950'E    43.3 km  40°
    punt 3:  KRANENBURG          51°48.000'N   6°01.400'E    60.3 km  79°
    punt 4:  WAALWIJK            51°41.610'N   5°02.990'E    68.3 km 260°
    punt 5:  MERKSPLAS KOLONIE   51°21.344'N   4°49.656'E    40.6 km 202°
    finish:  LOMMEL KERK         51°13.870'N   5°18.500'E    36.3 km 112°
    landing: KEIHEUVEL           51°10.852'N   5°13.245'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   MOL                 @ 11:26:13 UTC,  1012 m
    punt 1:  HOOGSTRATEN         @ 11:56:48 UTC,   594 m :   33.8 km   66.3 km/h
    punt 2:  DRUNEN              @ 12:26:10 UTC,  1072 m :   42.3 km   86.4 km/h
    punt 3:  KRANENBURG          @ 12:55:44 UTC,  1239 m :   59.3 km  120.3 km/h
    punt 4:  WAALWIJK            @ 13:51:33 UTC,   843 m :   67.3 km   72.3 km/h
    punt 5:  MERKSPLAS KOLONIE   @ 14:28:59 UTC,   610 m :   39.6 km   63.5 km/h
    finish:   LOMMEL KERK         niet gerond
    afbreekpunt: 51°13.845'N   5°18.239'E  @ 14:53:47 UTC, 561 m : 35.5 km 85.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        277.7 km
Duur van de proef:        03:27:34
Gemiddelde snelheid:      80.3 km/h
Start hoogte:             454 m
Hoogte passeren start:    1012 m
Hoogte aan break-punt:    561 m
Hoogteverlies over proef: -107 m
Totale score afstand:     277.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:53:18 UTC
    einde: 15:00:20 UTC
    duur:  04:07:02

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     361 m @ 12:10:11 UTC
    hoog punt:    1297 m @ 12:55:14 UTC
    hoogtewinst:   936 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:56:51  bearing 19.4°
    Tweede punt: 14:58:59  bearing 59.2°
    Totale hoek: 39.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3931

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs