BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

25-08-2024 -- Geert DE PALMENAER -- 766,1 punten

Database gegevens:

Datum: 25-08-2024 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2cM 18m Immatriculatie: OO-ZLE
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Geert DE PALMENAER Club: VZP
Afstand: 204.3 km Score: 766,1 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Moest misschien wat meer geduld gehad hebben ipv onder de afscherming te gaan

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

"Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt"

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-08-25-LXV-QGL-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 25-08-2024
Weerkaart: Weerkaart van 25-08-2024



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   25/08/2024
Piloot:         GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: OO-ZLE
Toestel type:   VENTUS 2CM    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: qgl
Logger file:    2024-08-25-LXV-QGL-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  398

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:08:51
Duurvlucht     : 04:11:43
Vrije vlucht   :  215.5 km
Fasttrack      :   82.7 kmh
Opgegeven proef:  204.3 km
Hoogtewinst    : 1066.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.971'N   5°13.686'E
    tijd: 10:49:36 UTC
    alti: -40 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°11.358'N   5°09.468'E = 278° 5.0 km van vertrek
    tijd: 10:54:06 UTC
    alti: 595 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.823'N   5°13.135'E = 247° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:58:27 UTC
    alti: -42 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 05:08:51
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 11.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°09.103'N   5°07.752'E  @ 11:53:51 UTC,   703 m
    punt 1:  51°19.276'N   5°01.894'E  @ 12:25:13 UTC,   902 m
    punt 2:  51°24.590'N   4°45.423'E  @ 12:40:15 UTC,   532 m
    punt 3:  51°42.178'N   5°10.372'E  @ 13:20:02 UTC,   898 m
    punt 4:  51°47.836'N   6°01.284'E  @ 13:54:32 UTC,   920 m
    punt 5:  51°50.124'N   5°39.131'E  @ 14:27:47 UTC,  1229 m
    Finish:  51°40.259'N   5°03.323'E  @ 15:05:49 UTC,   297 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km 340° @  38.4 km/h
    been 2:   21.5 km 297° @  85.8 km/h
    been 3:   43.5 km  41° @  65.7 km/h
    been 4:   59.5 km  79° @ 103.5 km/h
    been 5:   25.8 km 280° @  46.6 km/h
    been 6:   45.1 km 246° @  71.1 km/h
Afgelegde afstand:                   215.5 km
Duur:                                03:11:58
Gemiddelde snelheid:                 67.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 55.6 km
Starthoogte:                         447.0 m
Finishhoogte:                        297.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          150 m
Totale score afstand:                215.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°10.401'N   5°10.728'E = 253° 3.6 km van vertrek
    tijd:    12:10:52 UTC
    alti:    1172 m
Finishpunt
    pos.:    51°46.912'N   5°42.662'E =  26° 74.6 km van vertrek
    tijd:    14:10:53 UTC
    alti:    529 m
Grootste afstand in 2 uur: 165.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    82.7 km/h
Hoogteverlies:             643 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 283.0 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   MOL                 51°11.298'N   5°07.001'E
    punt 1:  HOOGSTRATEN         51°24.120'N   4°45.750'E    34.3 km 314°
    punt 2:  DRUNEN              51°41.950'N   5°09.950'E    43.3 km  40°
    punt 3:  KRANENBURG          51°48.000'N   6°01.400'E    60.3 km  79°
    punt 4:  WAALWIJK            51°41.610'N   5°02.990'E    68.3 km 260°
    punt 5:  MERKSPLAS KOLONIE   51°21.344'N   4°49.656'E    40.6 km 202°
    finish:  LOMMEL KERK         51°13.870'N   5°18.500'E    36.3 km 112°
    landing: KEIHEUVEL           51°11.945'N   5°15.150'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   MOL                 @ 12:12:02 UTC,  1071 m
    punt 1:  HOOGSTRATEN         @ 12:39:17 UTC,   539 m :   33.8 km   74.4 km/h
    punt 2:  DRUNEN              @ 13:19:22 UTC,   847 m :   42.3 km   63.3 km/h
    punt 3:  KRANENBURG          @ 13:54:30 UTC,   927 m :   59.3 km  101.2 km/h
    punt 4:  WAALWIJK            @ 15:04:24 UTC,   398 m :   67.3 km   57.7 km/h
    punt 5:  MERKSPLAS KOLONIE   niet gerond
    afbreekpunt: 51°40.259'N   5°03.323'E  @ 15:05:49 UTC, 297 m : 1.6 km 69.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        204.3 km
Duur van de proef:        02:53:47
Gemiddelde snelheid:      70.5 km/h
Start hoogte:             447 m
Hoogte passeren start:    1071 m
Hoogte aan break-punt:    297 m
Hoogteverlies over proef: 150 m
Totale score afstand:     204.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:54:06 UTC
    einde: 15:05:49 UTC
    duur:  04:11:43

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     259 m @ 12:47:29 UTC
    hoog punt:    1325 m @ 14:25:23 UTC
    hoogtewinst:  1066 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:30:46  bearing 58.2°
    Tweede punt: 12:44:35  bearing 17.4°
    Totale hoek: -40.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7240

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs