BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

08-09-2024 -- Hugo JANSEN -- 678,2 punten

Database gegevens:

Datum: 08-09-2024 Type proef: VV
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 193.3 km Score: 678,2 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Nog nooit zó traag van Weelde naar Keiheuvel gevlogen: ongeveer 1u tussen Weelde startlijn en Balen! In Limburg ging het beter, maar bij Zwartberg toch bijna erdoor gezakt, gelukkig net op tijd een 1.5m bel gevonden van 400m tot 1000m. De voorspelde plafonds klopten absoluut niet, de wind wel... 12km vóór keerpunt Seppe de proef afgebroken, want het was daar erg donker, en thermiek was nauwelijks nog te vinden.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ganse vlucht, Zwartberg 120.405 paradrop niet actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-09-08-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 08-09-2024
Weerkaart: Weerkaart van 08-09-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   08/09/2024
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2024-09-08-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:26:45
Duurvlucht     : 04:16:59
Vrije vlucht   :  193.3 km
Fasttrack      :   59.3 kmh
Opgegeven proef:  154.7 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.875'N   4°58.247'E
    tijd: 10:15:03 UTC
    alti: 62 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.712'N   4°57.358'E = 254° 1.1 km van vertrek
    tijd: 10:15:47 UTC
    alti: 612 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.893'N   4°58.257'E =  19° 0.0 km van vertrek
    tijd: 14:41:48 UTC
    alti: 81 m
Afstand take-off tot landing: 0.0
Totale vluchtduur: 04:26:45
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 4.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°25.074'N   4°55.212'E  @ 10:37:13 UTC,   800 m
    punt 1:  51°06.581'N   5°12.065'E  @ 11:56:21 UTC,   658 m
    punt 2:  50°59.819'N   5°41.572'E  @ 12:37:33 UTC,   864 m
    punt 3:  51°01.406'N   5°19.915'E  @ 13:04:27 UTC,   804 m
    punt 4:  51°30.426'N   4°42.512'E  @ 14:20:18 UTC,   893 m
    Finish:  51°24.120'N   4°59.043'E  @ 14:41:09 UTC,   133 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   39.5 km 150° @  29.9 km/h
    been 2:   36.7 km 110° @  53.4 km/h
    been 3:   25.5 km 277° @  56.9 km/h
    been 4:   69.2 km 321° @  54.7 km/h
    been 5:   22.4 km 121° @  64.6 km/h
Afgelegde afstand:                   193.3 km
Duur:                                04:03:56
Gemiddelde snelheid:                 47.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte:                         647.0 m
Finishhoogte:                        133.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          514 m
Totale score afstand:                193.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°02.484'N   5°31.318'E = 136° 55.3 km van vertrek
    tijd:    12:28:00 UTC
    alti:    1007 m
Finishpunt
    pos.:    51°27.207'N   4°50.352'E = 304° 11.0 km van vertrek
    tijd:    14:28:00 UTC
    alti:    647 m
Grootste afstand in 2 uur: 118.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    59.3 km/h
Hoogteverlies:             360 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 401.2 km  GELDIG
    vertrek:                                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO                      51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  EISDEN GROTE PLAS                50°59.984'N   5°40.781'E    66.8 km 132°
    punt 2:  SEPPE AERO                       51°33.370'N   4°33.140'E   100.1 km 309°
    punt 3:  LANAKEN ZIEKENHUIS ST. BARBARA   50°54.583'N   5°37.666'E   104.0 km 133°
    punt 4:  ETTEN-LEUR                       51°34.196'N   4°38.393'E   100.8 km 317°
    finish:  WEELDE AERO                      51°24.050'N   4°58.130'E    29.6 km 129°
    landing:                                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO                      @ 10:53:12 UTC,   915 m
    punt 1:  EISDEN GROTE PLAS                @ 12:37:23 UTC,   872 m :   66.8 km   38.5 km/h
    punt 2:  SEPPE AERO                       niet gerond
    afbreekpunt: 51°30.398'N   4°42.484'E  @ 14:20:16 UTC, 892 m : 88.0 km 51.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        154.7 km
Duur van de proef:        03:27:04
Gemiddelde snelheid:      44.8 km/h
Start hoogte:             533 m
Hoogte passeren start:    915 m
Hoogte aan break-punt:    892 m
Hoogteverlies over proef: -359 m
Totale score afstand:     154.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:24:49 UTC
    einde: 14:41:48 UTC
    duur:  04:16:59

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     460 m @ 11:38:02 UTC
    hoog punt:    1284 m @ 13:12:57 UTC
    hoogtewinst:   824 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:37:15  bearing 82.7°
    Tweede punt: 14:20:16  bearing 12.9°
    Totale hoek: -69.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3702

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs