10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef08-09-2024 -- Eric PAUWELS -- 552,3 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Transponder op 7000 en Brogel App uitgeluisterd in grote cirkel. Verder geen gereglementeerd luchtruim gebruikt.
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 08/09/2024 Piloot: ERIC PAUWELS Zweefvliegtuig: D-KELO Toestel type: PIK 20 E Klasse: NKN Logger type: Naviter d.o.o. s/n: dw0 Logger file: 2024-09-08-NAV-DW0-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 356 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:27:00 Duurvlucht : 04:21:53 Vrije vlucht : 143.6 km Fasttrack : 49.5 kmh VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZW Zwartberg BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°01.026'N 5°31.657'E tijd: 10:18:35 UTC alti: 112 m Ontkoppelpunt pos.: 51°01.384'N 5°32.582'E = 58° 1.3 km van vertrek tijd: 10:23:42 UTC alti: 993 m Landingspunt pos.: 51°00.879'N 5°31.547'E = 205° 0.3 km van vertrek tijd: 14:45:35 UTC alti: 128 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 04:27:00 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 5.1 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6 Start : 51°03.082'N 5°35.507'E @ 10:28:43 UTC, 827 m punt 1: 50°58.824'N 5°19.734'E @ 11:27:44 UTC, 944 m punt 2: 50°46.805'N 5°11.407'E @ 12:06:49 UTC, 843 m punt 3: 51°07.472'N 5°31.093'E @ 12:36:42 UTC, 1096 m punt 4: 50°53.747'N 5°35.897'E @ 14:01:24 UTC, 908 m Finish: 51°05.490'N 5°20.250'E @ 14:30:17 UTC, 881 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 20.1 km 247° @ 20.4 km/h been 2: 24.3 km 204° @ 37.4 km/h been 3: 44.7 km 31° @ 89.8 km/h been 4: 26.1 km 168° @ 18.5 km/h been 5: 28.4 km 320° @ 59.1 km/h Afgelegde afstand: 143.6 km Duur: 04:01:34 Gemiddelde snelheid: 35.7 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.9 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 15.7 km Starthoogte: 829.0 m Finishhoogte: 881.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -52 m Totale score afstand: 143.6 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°04.354'N 5°33.209'E = 16° 6.4 km van vertrek tijd: 10:54:46 UTC alti: 997 m Finishpunt pos.: 51°03.102'N 5°37.607'E = 61° 8.0 km van vertrek tijd: 12:54:46 UTC alti: 968 m Grootste afstand in 2 uur: 99.0 km Beste snelheid in 2 uur: 49.5 km/h Hoogteverlies: 29 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 260.3 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: ZWARTBERG-GENK 51°00.850'N 5°31.350'E punt 1: VENLO AERO 51°21.750'N 6°12.950'E 62.1 km 51° punt 2: BORKEN-HOXFELD 51°51.230'N 6°48.880'E 68.6 km 37° finish: ZWARTBERG-GENK 51°00.850'N 5°31.350'E 129.6 km 224° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: ZWARTBERG-GENK @ 12:29:21 UTC, 1182 m punt 1: VENLO AERO niet gerond afbreekpunt: 51°05.672'N 5°38.522'E @ 12:48:20 UTC, 1092 m : 12.1 km 38.3 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 12.1 km Duur van de proef: 00:18:59 Gemiddelde snelheid: 38.3 km/h Start hoogte: 639 m Hoogte passeren start: 1182 m Hoogte aan break-punt: 1092 m Hoogteverlies over proef: -453 m Totale score afstand: 12.1 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 31.5 km Been 1: 28.4 km Been 2: 36.2 km Totaal: 96.1 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:23:42 UTC einde: 14:45:35 UTC duur: 04:21:53 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 551 m @ 14:06:08 UTC hoog punt: 1355 m @ 14:20:23 UTC hoogtewinst: 804 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:06:49 bearing 105.0° Tweede punt: 14:30:14 bearing 70.2° Totale hoek: -34.8° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3602 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||