10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef08-09-2024 -- Tom SEGERS -- 382,3 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Contact Brustem radio 119.980 prior to entering EBR62/72/73 St-Truiden
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 08/09/2024 Piloot: TOM SEGERS Zweefvliegtuig: OO-YLX Toestel type: LS 4 Klasse: STANDARD Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 98z Logger file: 2024-09-08-NAV-98Z-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 02:49:00 Duurvlucht : 02:45:48 Vrije vlucht : 99.4 km Fasttrack : 43.4 kmh VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.255'N 5°22.813'E tijd: 10:35:00 UTC alti: 53 m Ontkoppelpunt pos.: 50°57.005'N 5°18.783'E = 244° 5.2 km van vertrek tijd: 10:38:12 UTC alti: 708 m Landingspunt pos.: 50°47.437'N 5°11.993'E = 212° 23.7 km van vertrek tijd: 13:24:00 UTC alti: 91 m Afstand take-off tot landing: 23.7 Totale vluchtduur: 02:49:00 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5 Start : 50°53.988'N 5°18.272'E @ 10:57:16 UTC, 883 m punt 1: 51°04.741'N 5°24.378'E @ 11:06:44 UTC, 937 m punt 2: 51°12.847'N 5°10.333'E @ 11:26:24 UTC, 999 m punt 3: 50°57.995'N 5°23.243'E @ 12:39:32 UTC, 731 m Finish: 50°46.967'N 5°11.564'E @ 13:21:30 UTC, 290 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 21.2 km 20° @ 134.2 km/h been 2: 22.2 km 313° @ 67.8 km/h been 3: 31.4 km 151° @ 25.8 km/h been 4: 24.6 km 214° @ 35.2 km/h Afgelegde afstand: 99.4 km Duur: 02:24:14 Gemiddelde snelheid: 41.4 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 9.5 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 24.7 km Starthoogte: 572.0 m Finishhoogte: 290.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 282 m Totale score afstand: 99.4 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°55.615'N 5°19.497'E = 218° 6.2 km van vertrek tijd: 10:54:42 UTC alti: 996 m Finishpunt pos.: 50°55.945'N 5°16.625'E = 239° 8.4 km van vertrek tijd: 12:54:42 UTC alti: 925 m Grootste afstand in 2 uur: 86.8 km Beste snelheid in 2 uur: 43.4 km/h Hoogteverlies: 71 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 314.6 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E punt 1: WEELDE 25 51°24.860'N 5°02.230'E 63.7 km 329° punt 2: BRASSCHAAT 51°20.450'N 4°30.250'E 38.0 km 258° punt 3: POINT_1 51°14.702'N 5°21.224'E 60.2 km 100° punt 4: HANNUT 50°40.330'N 5°04.740'E 66.6 km 197° punt 5: POINT_2 51°03.923'N 5°41.513'E 61.4 km 44° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 24.6 km 245° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 708 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 22.3 km Been 1: 31.8 km Been 2: 21.3 km Totaal: 75.3 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:38:12 UTC einde: 13:24:00 UTC duur: 02:45:48 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 336 m @ 12:31:34 UTC hoog punt: 1219 m @ 12:49:02 UTC hoogtewinst: 883 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 11:26:24 bearing 53.9° Tweede punt: 13:22:12 bearing 104.6° Totale hoek: 50.7° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 5043 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||