BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-09-2024 -- Tom SEGERS -- 745,4 punten

Database gegevens:

Datum: 14-09-2024 Type proef: VV
Toestel: G 102 Astir CS Jeans Immatriculatie: OO-ZEX
Handicapfactor: 93 Klasse: Club
Piloot: Tom SEGERS Club: ALB
Afstand: 173.3 km Score: 745,4 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Door paradrop zone na contact Genk Radio 120.405 crossing approved.

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-09-14-NAV-98Z-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-09-2024
Weerkaart: Weerkaart van 14-09-2024



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/09/2024
Piloot:         TOM SEGERS
Zweefvliegtuig: OO-ZEX
Toestel type:   ASTIR CS    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 98z
Logger file:    2024-09-14-NAV-98Z-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:24:21
Duurvlucht     : 04:23:41
Vrije vlucht   :  173.3 km
Fasttrack      :   59.2 kmh
Driehoek       :  130.9 km
Hoogtewinst    : 1159.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.256'N   5°22.818'E
    tijd: 10:06:31 UTC
    alti: -125 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.203'N   5°22.040'E = 264° 0.9 km van vertrek
    tijd: 10:07:11 UTC
    alti: 211 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.243'N   5°22.579'E = 265° 0.3 km van vertrek
    tijd: 14:30:52 UTC
    alti: -119 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 04:24:21
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°52.892'N   5°19.288'E  @ 10:24:13 UTC,   856 m
    punt 1:  51°18.035'N   5°02.975'E  @ 11:58:17 UTC,  1012 m
    punt 2:  51°03.920'N   5°18.961'E  @ 12:26:47 UTC,  1079 m
    punt 3:  50°49.542'N   5°15.520'E  @ 12:54:36 UTC,  1061 m
    punt 4:  51°02.099'N   5°39.740'E  @ 13:57:12 UTC,  1157 m
    Finish:  50°57.758'N   5°17.595'E  @ 14:25:28 UTC,   381 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   50.4 km 338° @  32.1 km/h
    been 2:   32.1 km 145° @  67.6 km/h
    been 3:   27.0 km 189° @  58.2 km/h
    been 4:   36.7 km  50° @  35.2 km/h
    been 5:   27.1 km 253° @  57.6 km/h
Afgelegde afstand:                   173.3 km
Duur:                                04:01:15
Gemiddelde snelheid:                 43.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.2 km
Starthoogte:                         196.0 m
Finishhoogte:                        381.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -185 m
Totale score afstand:                173.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°05.947'N   5°15.502'E = 329° 16.6 km van vertrek
    tijd:    11:27:43 UTC
    alti:    1164 m
Finishpunt
    pos.:    51°01.700'N   5°35.683'E =  67° 16.4 km van vertrek
    tijd:    13:27:44 UTC
    alti:    739 m
Grootste afstand in 2 uur: 118.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    59.2 km/h
Hoogteverlies:             425 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   48.5 km
Been 1:   36.6 km
Been 2:   45.7 km
Totaal:  130.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:07:11 UTC
    einde: 14:30:52 UTC
    duur:  04:23:41

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     196 m @ 10:07:49 UTC
    hoog punt:    1355 m @ 12:39:29 UTC
    hoogtewinst:  1159 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:58:17  bearing 41.4°
    Tweede punt: 12:54:38  bearing 98.5°
    Totale hoek: 57.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2811

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs