10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-09-2024 -- Albert MOORS -- 910,3 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Transponder 7000 voor Nerdeland. Bij Niederhein 6101 en 119.110, paradrop uitgeluisterd.
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 14/09/2024 Piloot: ALBERT MOORS Zweefvliegtuig: D-KOLC Toestel type: DISCUS Klasse: 15-METER Logger type: Flarm s/n: 1wv Logger file: 2024-09-14-FLA-1WV-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 500 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:07:34 Duurvlucht : 03:33:44 Vrije vlucht : 243.5 km Fasttrack : 75.1 kmh Opgegeven proef: 151.2 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZW Zwartberg BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°00.781'N 5°31.545'E tijd: 10:01:53 UTC alti: -43 m Ontkoppelpunt pos.: 50°59.008'N 5°32.508'E = 161° 3.5 km van vertrek tijd: 10:07:32 UTC alti: 961 m Landingspunt pos.: 51°00.771'N 5°31.504'E = 249° 0.1 km van vertrek tijd: 14:09:27 UTC alti: -35 m Afstand take-off tot landing: 0.1 Totale vluchtduur: 04:07:34 Motorgebruik aantal keren: 2 totale motortijd: 10.3 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°58.834'N 5°32.846'E @ 10:11:08 UTC, 1078 m punt 1: 51°16.041'N 5°53.816'E @ 10:44:12 UTC, 582 m punt 2: 51°18.747'N 6°10.995'E @ 11:11:40 UTC, 1081 m punt 3: 51°41.308'N 7°07.263'E @ 12:13:32 UTC, 955 m punt 4: 51°26.202'N 6°32.887'E @ 12:53:00 UTC, 980 m punt 5: 51°19.729'N 6°03.137'E @ 13:25:40 UTC, 1198 m Finish: 51°12.801'N 5°49.770'E @ 13:39:48 UTC, 320 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 40.2 km 37° @ 73.0 km/h been 2: 20.6 km 76° @ 45.0 km/h been 3: 77.4 km 57° @ 75.1 km/h been 4: 48.6 km 235° @ 73.9 km/h been 5: 36.5 km 251° @ 67.1 km/h been 6: 20.2 km 230° @ 85.6 km/h Afgelegde afstand: 243.5 km Duur: 03:28:40 Gemiddelde snelheid: 70.0 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.9 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 30.8 km Starthoogte: 935.0 m Finishhoogte: 320.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 615 m Totale score afstand: 243.5 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°18.786'N 6°09.654'E = 53° 55.6 km van vertrek tijd: 11:10:28 UTC alti: 1060 m Finishpunt pos.: 51°22.443'N 6°14.124'E = 51° 63.8 km van vertrek tijd: 13:10:28 UTC alti: 1062 m Grootste afstand in 2 uur: 150.2 km Beste snelheid in 2 uur: 75.1 km/h Hoogteverlies: -2 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 182.1 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: ZWARTBGENK 51°00.850'N 5°31.350'E punt 1: KAMPLITAER 51°31.770'N 6°32.170'E 91.1 km 51° finish: ZWARTBGENK 51°00.850'N 5°31.350'E 91.1 km 231° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: ZWARTBGENK @ 10:13:08 UTC, 953 m punt 1: KAMPLITAER @ 12:09:56 UTC, 1024 m : 91.1 km 46.8 km/h finish: ZWARTBGENK niet gerond afbreekpunt: 51°12.801'N 5°49.770'E @ 13:39:48 UTC, 320 m : 60.2 km 40.2 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 151.2 km Duur van de proef: 03:26:40 Gemiddelde snelheid: 43.9 km/h Start hoogte: 935 m Hoogte passeren start: 953 m Hoogte aan break-punt: 320 m Hoogteverlies over proef: 615 m Totale score afstand: 151.2 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:07:32 UTC einde: 13:41:16 UTC duur: 03:33:44 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 534 m @ 12:21:24 UTC hoog punt: 1412 m @ 13:21:00 UTC hoogtewinst: 878 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 10:11:08 bearing 82.8° Tweede punt: 12:01:24 bearing 62.5° Totale hoek: -20.3° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 5780 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||