10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-09-2024 -- Tijl SCHMELZER -- 1969,5 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: XPDR NL, XPDR en radio Niederrhein en Muenster
IGC File gegevens: 155 Aantal loggerpunten gereduceerd Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 14/09/2024 Piloot: TIJL SCHMELZER Zweefvliegtuig: DKHBT Toestel type: VENTUS3T18M Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6q2 Logger file: 2024-09-14-LXV-6Q2-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 07:04:42 Duurvlucht : 06:29:23 Vrije vlucht : 600.7 km Fasttrack : 104.1 kmh Hoogtewinst : 1191.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°10.950'N 5°13.655'E tijd: 09:31:08 UTC alti: -123 m Ontkoppelpunt pos.: 51°09.946'N 5°13.535'E = 184° 1.9 km van vertrek tijd: 09:33:55 UTC alti: 362 m Landingspunt pos.: 51°10.770'N 5°13.077'E = 244° 0.7 km van vertrek tijd: 16:35:50 UTC alti: -112 m Afstand take-off tot landing: 0.7 Totale vluchtduur: 07:04:42 Motorgebruik aantal keren: 2 totale motortijd: 16.4 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°10.424'N 5°13.452'E @ 09:41:17 UTC, 877 m punt 1: 51°53.856'N 7°38.416'E @ 11:36:44 UTC, 878 m punt 2: 51°14.291'N 5°45.632'E @ 13:04:15 UTC, 806 m punt 3: 50°55.192'N 5°30.392'E @ 13:31:03 UTC, 1373 m punt 4: 51°27.368'N 4°51.165'E @ 14:19:23 UTC, 1003 m punt 5: 50°54.624'N 5°30.652'E @ 15:11:08 UTC, 1244 m Finish: 51°26.623'N 4°52.451'E @ 16:10:40 UTC, 5 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 186.0 km 63° @ 96.6 km/h been 2: 149.6 km 241° @ 102.5 km/h been 3: 39.6 km 207° @ 88.7 km/h been 4: 75.2 km 323° @ 93.3 km/h been 5: 76.2 km 143° @ 88.3 km/h been 6: 74.2 km 323° @ 74.8 km/h Afgelegde afstand: 600.7 km Duur: 06:29:23 Gemiddelde snelheid: 92.6 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.0 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 38.1 km Starthoogte: 877.0 m Finishhoogte: 5.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 872 m Totale score afstand: 600.7 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°28.064'N 6°28.897'E = 70° 93.0 km van vertrek tijd: 10:43:24 UTC alti: 982 m Finishpunt pos.: 51°23.124'N 6°11.890'E = 71° 71.4 km van vertrek tijd: 12:43:24 UTC alti: 848 m Grootste afstand in 2 uur: 208.3 km Beste snelheid in 2 uur: 104.1 km/h Hoogteverlies: 134 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 632.9 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: BALEN-KEIHEUVEL 51°10.850'N 5°13.250'E punt 1: PT001 51°53.831'N 7°38.162'E 185.5 km 64° punt 2: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E 183.5 km 235° punt 3: ULICOTEN 51°27.294'N 4°51.232'E 74.7 km 323° punt 4: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E 74.7 km 142° punt 5: ULICOTEN 51°27.294'N 4°51.232'E 74.7 km 323° finish: BALEN-KEIHEUVEL 51°10.850'N 5°13.250'E 39.8 km 140° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 362 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:41:17 UTC einde: 16:10:40 UTC duur: 06:29:23 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 272 m @ 11:51:46 UTC hoog punt: 1463 m @ 13:22:57 UTC hoogtewinst: 1191 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 14:19:25 bearing 22.4° Tweede punt: 15:11:11 bearing 88.8° Totale hoek: 66.4° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Aantal loggerpunten gereduceerd Rekentijd 6769 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||