BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-09-2024 -- Tijl SCHMELZER -- 1969,5 punten

Database gegevens:

Datum: 14-09-2024 Type proef: VV
Toestel: Ventus 3T 18m Immatriculatie: D-KHBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Tijl SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 600.7 km Score: 1969,5 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR NL, XPDR en radio Niederrhein en Muenster

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-09-14-LXV-6Q2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-09-2024
Weerkaart: Weerkaart van 14-09-2024



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/09/2024
Piloot:         TIJL SCHMELZER
Zweefvliegtuig: DKHBT
Toestel type:   VENTUS3T18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6q2
Logger file:    2024-09-14-LXV-6Q2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:04:42
Duurvlucht     : 06:29:23
Vrije vlucht   :  600.7 km
Fasttrack      :  104.1 kmh
Hoogtewinst    : 1191.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.950'N   5°13.655'E
    tijd: 09:31:08 UTC
    alti: -123 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°09.946'N   5°13.535'E = 184° 1.9 km van vertrek
    tijd: 09:33:55 UTC
    alti: 362 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.770'N   5°13.077'E = 244° 0.7 km van vertrek
    tijd: 16:35:50 UTC
    alti: -112 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 07:04:42
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 16.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.424'N   5°13.452'E  @ 09:41:17 UTC,   877 m
    punt 1:  51°53.856'N   7°38.416'E  @ 11:36:44 UTC,   878 m
    punt 2:  51°14.291'N   5°45.632'E  @ 13:04:15 UTC,   806 m
    punt 3:  50°55.192'N   5°30.392'E  @ 13:31:03 UTC,  1373 m
    punt 4:  51°27.368'N   4°51.165'E  @ 14:19:23 UTC,  1003 m
    punt 5:  50°54.624'N   5°30.652'E  @ 15:11:08 UTC,  1244 m
    Finish:  51°26.623'N   4°52.451'E  @ 16:10:40 UTC,     5 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  186.0 km  63° @  96.6 km/h
    been 2:  149.6 km 241° @ 102.5 km/h
    been 3:   39.6 km 207° @  88.7 km/h
    been 4:   75.2 km 323° @  93.3 km/h
    been 5:   76.2 km 143° @  88.3 km/h
    been 6:   74.2 km 323° @  74.8 km/h
Afgelegde afstand:                   600.7 km
Duur:                                06:29:23
Gemiddelde snelheid:                 92.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 38.1 km
Starthoogte:                         877.0 m
Finishhoogte:                        5.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          872 m
Totale score afstand:                600.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°28.064'N   6°28.897'E =  70° 93.0 km van vertrek
    tijd:    10:43:24 UTC
    alti:    982 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.124'N   6°11.890'E =  71° 71.4 km van vertrek
    tijd:    12:43:24 UTC
    alti:    848 m
Grootste afstand in 2 uur: 208.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   104.1 km/h
Hoogteverlies:             134 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 632.9 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BALEN-KEIHEUVEL   51°10.850'N   5°13.250'E
    punt 1:  PT001             51°53.831'N   7°38.162'E   185.5 km  64°
    punt 2:  FORD GENK         50°55.410'N   5°30.380'E   183.5 km 235°
    punt 3:  ULICOTEN          51°27.294'N   4°51.232'E    74.7 km 323°
    punt 4:  FORD GENK         50°55.410'N   5°30.380'E    74.7 km 142°
    punt 5:  ULICOTEN          51°27.294'N   4°51.232'E    74.7 km 323°
    finish:  BALEN-KEIHEUVEL   51°10.850'N   5°13.250'E    39.8 km 140°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    362 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:41:17 UTC
    einde: 16:10:40 UTC
    duur:  06:29:23

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     272 m @ 11:51:46 UTC
    hoog punt:    1463 m @ 13:22:57 UTC
    hoogtewinst:  1191 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:19:25  bearing 22.4°
    Tweede punt: 15:11:11  bearing 88.8°
    Totale hoek: 66.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 6769

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs