10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef15-09-2024 -- Dirk ROGGEMAN -- 569,4 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: EBGG sector 1 actief
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 15/09/2024 Piloot: D ROGGEMAN Zweefvliegtuig: D-KIIR Toestel type: ASH 26E Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 74w Logger file: 2024-09-15-LXV-74W-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:28:05 Duurvlucht : 03:23:08 Vrije vlucht : 169.4 km Fasttrack : 65.2 kmh Driehoek : 130.3 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBGG Geraardsbergen BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°45.412'N 3°51.937'E tijd: 10:55:08 UTC alti: -105 m Ontkoppelpunt pos.: 50°45.058'N 3°50.398'E = 250° 1.9 km van vertrek tijd: 11:00:05 UTC alti: 585 m Landingspunt pos.: 50°45.274'N 3°51.831'E = 206° 0.3 km van vertrek tijd: 14:23:13 UTC alti: -94 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 03:28:05 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 4.9 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6 Start : 50°44.698'N 3°52.522'E @ 11:12:57 UTC, 700 m punt 1: 50°46.494'N 3°06.042'E @ 12:14:26 UTC, 844 m punt 2: 50°49.304'N 3°26.772'E @ 12:35:27 UTC, 776 m punt 3: 50°28.436'N 3°44.631'E @ 13:17:24 UTC, 900 m punt 4: 50°38.473'N 3°37.914'E @ 13:44:23 UTC, 899 m Finish: 50°46.343'N 3°55.676'E @ 14:01:52 UTC, 489 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 54.8 km 274° @ 53.4 km/h been 2: 24.9 km 78° @ 71.1 km/h been 3: 44.0 km 151° @ 63.0 km/h been 4: 20.2 km 337° @ 45.0 km/h been 5: 25.5 km 55° @ 87.5 km/h Afgelegde afstand: 169.4 km Duur: 02:48:55 Gemiddelde snelheid: 60.2 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.5 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.7 km Starthoogte: 559.0 m Finishhoogte: 489.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 70 m Totale score afstand: 169.4 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°46.045'N 3°16.653'E = 272° 41.5 km van vertrek tijd: 12:03:42 UTC alti: 765 m Finishpunt pos.: 50°46.154'N 3°53.016'E = 43° 1.9 km van vertrek tijd: 14:03:45 UTC alti: 342 m Grootste afstand in 2 uur: 130.4 km Beste snelheid in 2 uur: 65.2 km/h Hoogteverlies: 423 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 284.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: 1GERA 50°45.150'N 3°51.950'E punt 1: 10LEU 50°36.320'N 3°36.980'E 24.1 km 227° punt 2: 40MAU 50°16.330'N 3°58.000'E 44.6 km 146° punt 3: 4SQUE 49°48.970'N 3°12.330'E 74.5 km 227° punt 4: 40COM 50°01.380'N 2°53.110'E 32.5 km 315° punt 5: 4DENA 50°19.467'N 3°27.967'E 53.4 km 51° finish: 1GERA 50°45.150'N 3°51.950'E 55.4 km 31° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: 1GERA @ 14:08:22 UTC, 438 m punt 1: 10LEU niet gerond afbreekpunt: 50°44.135'N 3°50.377'E @ 14:17:08 UTC, 470 m : 2.6 km 18.0 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 2.6 km Duur van de proef: 00:08:46 Gemiddelde snelheid: 18.0 km/h Start hoogte: 292 m Hoogte passeren start: 438 m Hoogte aan break-punt: 470 m Hoogteverlies over proef: -178 m Totale score afstand: 2.6 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 45.8 km Been 1: 36.5 km Been 2: 48.0 km Totaal: 130.3 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:00:05 UTC einde: 14:23:13 UTC duur: 03:23:08 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 559 m @ 11:01:57 UTC hoog punt: 1019 m @ 13:24:29 UTC hoogtewinst: 460 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:35:19 bearing 263.5° Tweede punt: 13:17:28 bearing 227.9° Totale hoek: -35.6° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3618 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||